Přihlášení






Registrace
Zapomenuté heslo
Partneři oPojištění.cz

 

AIG_2015

 

Kooperativa_2016

logo_PVZP

 

HDI_logo

hvp_jpg

Zahraničí » Debata o provizích v rakouském Veldenu: zákaz provizí bude mít dramatické následky

Debata o provizích v rakouském Veldenu: zákaz provizí bude mít dramatické následky

29.6.2015, Zahraničí, asscompact.at

Debata o provizích v rakouském Veldenu: zákaz provizí bude mít dramatické následky

Ve znamení tématu provizí se sešlo mezinárodní sympozium pro pojišťovací makléře a manažery pojišťoven ve Veldenu. Podle studie bude mít možný zákaz provizí dramatické následky pro Rakouský trh.

Studie AssCompact byla vytvořena na žádost Asociace pojišťoven. 8 z 10 dotázaných bylo přesvědčeno, že by se zákazníci začali nezávislým makléřům vyhýbat, 4 z 10 makléřů by se vzdalo svojí nezávislosti, 4 z 10 by muselo snížit počet zaměstnanců, každý 3. by snížil náklady a každý 5. by z odvětví odešel. Průzkumu se zúčastnilo 570 respondentů. 

Hlavní výsledky

V retailovém bankovnictví uvedlo téměř 79 % z dotazovaných makléřů, že jejich příjmy tvoří pouze provize, na základě honoráře pracuje ani ne 1 % - přesně 0,58 %. Provizní model je v pojišťovnictví téměř stejný. 

Servisní péče pro zákazníky je mezi rakouskmi pojišťovacími makléři stále nízká. Pouze čtvrtina může být odměněna za služby poskytované zákazníkovi. „Pojišťovací zprostředkovatelé mají obecně tendenci poskytovat zákazníkům více služeb, než je nutné,“ řekl Franz Waghubinger. Často ale chybí analýza nákladů a výnosů jednotlivých obchodních procesů.

Podle studie AssCompact a generálního ředitele pojišťovacích kanceláří spočítali, že například v divizi pojištění aut jsou požadavky více než desekrát vyšší. Počáteční kontakt je časově náročný, požadavky zákazníků vysoké a registrace vozidla nebo celkové nároky na zpracování jsou zase zdlouhavé. 

Co chce zákazník, pokud jde o odměnu

Více než 78 % zakazníků vidí jasnou preferenci v tom, že je zprostředkování zahrnuto do produktu. Pouze 5 % dává přednost přímému odměňování. 

Důsledky dopadu možného zákazu provizí byly tedy jasně negativní. 80 % respondentů se domnívá, že by se mnoho zákázníků makléřům vyhnulo a usilovali by o poradenské cesty bez nároku na odměnu. Téměř 38 % nezávislých poradců by se vzdala a spolupracovala by s retailovou pojišťovnou, 40 % by musela propouštět a 33 % dotázaných by snížilo náklady. Nakonec 23 % by změnila zaměstnání. 

Autor: Lenka Kospertová
Zdroj: asscompact.at

Facebook Twitter

Související články

09.04.2015Novela zákona 38 prošla v Poslanecké sněmovně prvním čtením a rozpravou
29.06.2015Diskuse: Esa českého pojišťovnictví o vývoji a budoucnosti nové legislativy
24.06.2015Ministr financí stáhne novelu zákona o zprostředkovatelích z poslanecké sněmovny
20.05.2015Slabiny Šinclova návrhu k novele 38, poslanci projednali se zástupci pojišťoven a zprostředkovatelů

Komentáře

PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.