Přihlášení






Registrace
Zapomenuté heslo
Partneři oPojištění.cz

 

AIG_2015

 

Kooperativa_2016

logo_PVZP

 

HDI_logo

hvp_jpg

Zahraničí » Britské pojišťovny vnímají Solvency II jako "nutné zlo"

Britské pojišťovny vnímají Solvency II jako "nutné zlo"

10.7.2014, Zahraničí, Reuters

Britské pojišťovny vnímají Solvency II jako "nutné zlo"

Podle průzkumu auditorské a poradenské společnosti Grant Thorton bere většina britských pojišťoven blížící se směrnici Solvency II jako „nutné zlo“ a jsou znepokojeni náklady na nové požadavky.

Nová pravidla, která by měla vyjít v platnost 1. ledna 2016,  mají za cíl lépe chránit spotřebitele tím, že pojišťovny budou lépe odpovídat za jejich kapitáové rezervy na pokrytí rizik.

Tři čtvrtiny považují náklady na Solvency II za nepřiměřené, zatímco pouze 6% respondentů se domnívá, že náklady na zavedení nového nařízení je rozumné.

Objem prací a zdrojů, které šly do příprav na splnění Solvency II byly podle Simon Sheafa, ředitele pojistně-matematického útvaru ve společnosti Grand Throton vynikající, přesto mají pojišťovny značné výhrady, pokud jde o dopad na jejích podnikání.

Opatření přijatá v rámci příprav na Solvency II, jako je modernizace systémů IT, stála za poslední desetiletí největší světovou zajišťovnu, Munich Re, mezi 200 - 300 milionů eur (273 dolarů - 409 milionů dolarů).

Podle ředitele the Bank of England, Andrew Bulleyho jsou britské pojišťovny na Solvency II připravené. Také téměř všechny pojišťovny odpověděly, že by byly schopné plnit nové požadavky včas. Zároveň průzkum ukázal, že téměř dvě pětiny pojišťoven věří méně než 70% svých konkurentů, že je schopné tyto požadavky splnit včas.

Reuters 

Zdroj: Reuters

Facebook Twitter

Související články

05.05.2014EY: Na Solvency II budeme připraveny, hlásí 80 % evopských pojišťoven
02.05.2014Evropský regulátor EIOPA zahájil zátěžové testy pojišťoven
21.03.2014Evropský pojistný trh pod tíhou narůstající a nikdy nekončící regulace
12.03.2014Evropský parlament schválil Omnibus II
06.03.2014KPMG: české pojišťovny nevyužívají data o zákaznících a regulaci vnímají  jako riziko

Komentáře

PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.