Téma » Únor měsíc pojištění » Pojistnou smlouvu si před podpisem přečte jen polovina Čechů

Pojistnou smlouvu si před podpisem přečte jen polovina Čechů

10.2.2012, Únor měsíc pojištění, ČAP

Pojistnou smlouvu si před podpisem přečte jen polovina Čechů

Jen 53 % procent klientů smlouvy před samotným podpisem pečlivě prostuduje. Ukázal to lednový průzkum veřejného mínění realizovaný společností Ipsos pro Českou asociaci pojišťoven u příležitosti vzdělávací kampaně Únor – měsíc pojištění zaměřenou na pojištění rodiny.

 

 

  • 9 % z těch, kteří smlouvy nečtou detailně, uvádí jako důvod nedostatek času
  • 3 % zájemců o pojištění se domnívá, že všechny smlouvy jsou standardizované
  • Pouze 27 % klientů pojišťoven své smlouvy aktualizuje

Průzkum ukázal, že 44 % klientů se při podpisu pojistné smlouvy soustředí pouze na pár klíčových bodů, 3 % se pak přiznala, že pojistné smlouvy před podpisem vůbec nečte. 13 %  těch, kteří smlouvy nečtou, dokonce rezignovaně prozradilo, že smlouvám stejně nerozumí, a proto by jim jejich čtení nebylo nic platné.

S pojistnou smlouvou a pojistnými podmínkami i jejich dodatky by se měl každý ve svém vlastním zájmu detailně seznámit ještě před podpisem. „V pojistných podmínkách je nutné ověřit primárně rozsah pojištění a výši pojistného plnění, výši spoluúčasti i limitů pojistného plnění a ujistit se, že všemu, co podepisuji, rozumím a sjednané podmínky odpovídají mým představám a očekáváním,“ radí manažerka komunikace ČAP Marcela Kotyrová a doplňuje: „Každý má právo si smlouvu před jejím podpisem doma v klidu prostudovat. Pojistné podmínky je možné zhlédnout i online. Ke stažení jsou zpravidla na všech internetových stránkách pojišťoven.“ Je však nutné vědět, že v rámci jednotlivých pojišťoven nejsou pojistné podmínky stejné, liší se rozsahem pojistného krytí i poskytovanými doplňkovými službami, různé mohou být i výluky z pojištění.

Orientovat se v pojmech, jakými jsou například pojistné riziko, pojistná částka, indexace, spoluúčast, výluka z pojištění nebo znát rozdíl mezi pojistníkem a pojištěným, se vyplatí nejen při sjednávání pojištění, ale také při aktualizaci smlouvy. Aktualizaci pojistné smlouvy je v případě životního a úrazového pojištění vhodné provádět v návaznosti na životní cykly a potřeby zajištění konkrétních rizik, ale také při zásadní změně rodinných příjmů, ztrátě či změně zaměstnání, aktivním výkonu rizikových sportů atd. V majetkovém pojištění je aktualizace doporučována v tříletých intervalech, pokud nedojde k výrazným změnám. Těmi může být například výrazné rozšíření majetku, rozvod či úmrtí pojistníka, kdy je nutné zjistit, zda pojistná smlouva trvá a přechází na právní nástupce, či skončila datem úmrtí.

Většina klientů se bohužel o pojistnou smlouvu v průběhu jejího trvání moc nezajímá. Průzkum ukázal, že 35 % klientů aktualizuje pojistnou smlouvu jen výjimečné, 16 % ji nikdy neaktualizovalo a celých 21 % dotázaných není vůbec seznámeno se skutečností, že by pojistnou smlouvu mohlo nebo dokonce muselo z nějakých důvodů aktualizovat,“ doplňuje Marcela Kotyrová.

Jak správně sjednat pojištění, za jakých okolností aktualizovat smlouvu a spoustu dalších užitečných informací o pojištění rodiny, jejího majetku i rizik ohrožujících život a stabilitu rodiny najdete na internetovém portálu www.jaksepojistit.cz, který vytvořila Česká asociace pojišťoven v rámci informační kampaně Únor – měsíc pojištění. Na aktuální stránce k problematice „pojištění rodiny“ si mohou návštěvníci vedle načerpání informací také zasoutěžit, a získat tak jednu z deseti lákavých cen.

Výzkum byl realizován společností Ipsos pro Českou asociaci pojišťoven v lednu 2012 na reprezentativním vzorku o velikosti 1000 respondentů ve věku od 18 do 65 let (podle regionu, velikosti, místa bydliště, pohlaví, věku a vzdělání). Výzkum byl proveden metodou on-line dotazování.

ČAP

Zdroj: ČAP

Facebook Twitter

Související články

01.02.2012Pojistná ochrana českých domácností je ve srovnání s EU téměř třetinová

Komentáře

adresář
PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.