Téma » Pojišťovnictví v roce 2016 » Pojišťovnictví v roce 2016: generální ředitel PČS Petr Zapletal

Pojišťovnictví v roce 2016: generální ředitel PČS Petr Zapletal

4.1.2016, Pojišťovnictví v roce 2016, oPojištění.cz

Pojišťovnictví v roce 2016: generální ředitel PČS Petr Zapletal

 

Jako každý rok, i letos naše redakce oPojištění oslovila přední osobnosti českého pojistného trhu, aby svým pohledem zhodnotily rok 2015 z pohledu vývoje pojistného trhu a nastínily změny, které se budou dotýkat roku 2016. Za uplynulý rok 2015 byla nejdůležitější událostí asi změna zákona č. 277/2009 Sb., o pojišťovnictví, která se však nekonala.

Tentokrát na otázky odpovídá generální ředitel Pojišťovny České spořitelny, Petr Zapletal.

1. Můžete v krátkosti zhodnotit změny, které se na trhu tento rok staly, a jaký měly dopad na pojišťovny i trh?

Největší letošní změna, tedy novela zákona o pojišťovnictví, nakonec nenastala. Jaké to bude mít dopady na pojistný trh, zjistíme až v průběhu příštího roku, kdy nás bude čekat schizofrenní prostředí regulace podle Solvency II (tak bychom se měli chovat) a Solvency I (tak nám říká zákon, že bychom se měli chovat). Napjaté očekávání, zda bude regulace provizí, se projevilo tak, že trh opatrně vyčkával na další vývoj a došlo tak k zamrznutí stávajícího stavu a prodloužení nejistoty, která panuje na trhu životního pojištění již řadu měsíců.


2. Jak se bude pojišťovnictví vyvíjet v roce 2016?

Pojistný trh životního pojištění klesá i přes růst volných prostředků občanů, nedostatečné pojistné krytí ve srovnání s vyspělými státy a vysokou motivaci k prodeji díky provizím. Jediná cesta ke zlepšení je růst kvality distribuce. Takovému vývoji ale musí předcházet přijetí nutných změn v podobě zvýšení transparentnosti trhu ve smyslu zlepšení informovanosti o kvalitě produktů a poradenství. Pokud by se tyto změny neuskutečnily, pojistný trh by nadále pokračoval ve stávajícím módu – tedy v poklesu.

Interně jsme už změny pro zvýšení kvality poradenských služeb udělali. Tlačíme na zlepšení poradenství a i v příštím roce budeme přistupovat ke zprostředkovatelům podle našich kritérií pro kvalitu prodeje. Chceme si také udržet stávající klienty, proto pracujeme na vylepšení klientské zkušenosti tak, aby s námi naši klienti měli důvod dále zůstávat. Všechny tyto kroky jsou v zájmu nás i celého budoucího pojistného trhu. My sami chceme, aby byl trh transparentnější, abychom dokázali lépe rozlišit, kdo klientům dobře radí a kdo se dívá jen na svůj prospěch.

3. Jak vaše společnost bojuje s pokulhávající finanční gramotností klientů?

Obecně si myslíme, že finanční gramotnost je potřebná praktická schopnost, a proto by měla být už součástí vzdělávacího systému.

My sami pak zvyšujeme finanční gramotnost klientů prostřednictvím našich zprostředkovatelů. Pravidelně je školíme a důsledně vyžadujeme, aby klientům předávali potřebné informace, což si ověřujeme pomocí záznamů z jednání.

Zdroj: oPojištění.cz

Facebook Twitter

Související články

31.12.2015Pojišťovnictví v roce 2016: generální ředitelka D.A.S. Jitka Chizzola
30.12.2015Pojišťovnictví v roce 2016: ředitel obchodu a likvidační služby Agra pojišťovny Marek Bizoň
29.12.2015Pojišťovnictví v roce 2016: prof. Jaroslav Daňhel
28.12.2015Pojišťovnictví v roce 2016: výkonný ředitel USF, Jiří Šindelář
23.12.2015Pojišťovnictví v roce 2016: generální ředitel UNIQA pojišťovny, Martin Žáček
21.12.2015Pojišťovnictví v roce 2016: generální ředitel Allianz, Jakub Strnad

Komentáře

PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.