Téma » Logika Loga » Logika Loga českých pojišťoven: UNIQA pojišťovna

Logika Loga českých pojišťoven: UNIQA pojišťovna

3.2.2016, Logika Loga, oPojištění.cz

Logika Loga českých pojišťoven: UNIQA pojišťovna

Pojistně-grafický seriál Logika Loga nás provede „obrázky“ a „symboly“ které máme den co den na očích, ale mnohdy nám ani nedojde, co symbolizují. Přitom často vystihují podstatu a filozofii celé pojišťovny. V tomto seriálu si projdeme jednotlivé „ikony“ pojistného trhu a dozvíme se něco o jejich významu. Začneme pojišťovnou UNIQA.

 

UNIQA kdysi, UNIQA dnes

Pojišťovna UNIQA začínala na trhu jako Česko-rakouská pojišťovna. Název i logo vznikaly podstatně amatérštěji než nynější název a značka. Tehdy bylo přínosné uvést rovnou do názvu společnosti i původ akcionáře, protože v roce 1993 byl „západní“ původ garancí kvality a stability.

Logo bylo vytvořeno profesionálním grafikem jako zkratka názvu  pojišťovny. Tehdejší zaměstnanci, pak hlasováním potvrdili výběr právě tohoto loga. UNIQA se jako značka zrodila v Rakousku v roce 1999 po pečlivé analýze a zkoumání celého kontinentu. Tehdy chtěl koncern pod jedno logo se sídlem ve Vídni sjednotit své dceřiné společnosti v dalších dvaceti zemích. Bylo tedy nezbytné zvolit takové logo, které by správně fungovalo a reprezentovalo pojišťovnu všude na kontinentu. Aby nikde nebyl střet s jinou značkou, aby jméno neznamenalo v nějakém jazyce něco nevhodného a aby současně znělo neotřele a originálně.

Mašlička

Logo se skládá ze smyčky a jména. Jméno UNIQA má asociovat jedinečnost (unikátnost), ale současně univerzálnost a kvalitu. Proto je uprostřed písmeno Q. Smyčka doprovázející název je široce rozkročena na znamení stability, horní kulatá část znamená „kruh bezpečí“ a „objetí“ proti případným rizikům. Uzavřený kruh symbolizuje úplnost a komplexnost. My Češi tuto smyčku neformálně nazýváme „mašle“ nebo zdrobněle „mašlička“. 

UNIQA_2016

Největší logo a jeho logistika

Největší logo UNIQA můžeme v ČR vidět na centrále UNIQA na Evropské 136, Praha 6. Na střeše je k vidění 3D logo v kovovém světelném provedení. Logo bylo usazeno jeřábem a zajímavostí je, že po několika měsících se společnost rozhodla kvůli lepší vizibilitě úhel postavení loga změnit, což vyžadovalo další manipulaci s jeřábem.

Světově největší logo se skví na centrále koncernu ve Vídni. Budova centrály díky osazení LED žárovkami umožňuje světelnou show, takže fasáda budovy je využita po setmění jako „plátno“, na němž je logo UNIQA v hlavní roli pro kolemjdoucí chodce a motoristy v centru vídeňské metropole.

UNIQA_Tower_logo_(c)UNIQA

 

 

Zdroj: oPojištění.cz

Facebook Twitter


Komentáře

adresář
PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.