Téma » Logika Loga » Logika loga českých pojišťoven: PČS

Logika loga českých pojišťoven: PČS

24.3.2016, Logika Loga, oPojištění

Logika loga českých pojišťoven: PČS

Pojistně-grafický seriál Logika Loga nás provází „obrázky“ a „symboly“ které máme den co den na očích, ale mnohdy nám ani nedojde, co symbolizují. Přitom často vystihují podstatu a filozofii celé pojišťovny. V tomto seriálu si projdeme jednotlivé „ikony“ pojistného trhu a dozvíme se něco o jejich významu. Dnes budeme pokračovat Pojišťovnou České spořitelny.

PČS kdysi, PČS dnes

Dnešní Pojišťovna České spořitelny byla založena v roce 1992, tehdy však přicházela na trh se soukromým kapitálem a s obchodním jménem Živnostenská pojišťovna a.s., pionýři českého pojišťovnictví možná ještě pamatují její logo, které mělo tvar slona. 

PČS1993

Důležitým mezníkem v historii pojišťovny byl v roce 1995 kapitálový vstup České spořitelny, který přinesl kromě potřebného kapitálu zázemí nejsilnější finanční skupiny v České republice. Obchodní název pojišťovny byl tehdy změněn na ČS – Živnostenská pojišťovna, a. s. S novým jménem přišlo i zcela nové logo, které graficky zpodobnilo „iniciály“ pojišťovny v červeno-černé barvě.

PČS1997

V rámci procesu privatizace České spořitelny podstoupila v roce 2000 PČS důkladnou právní a finanční prověrku, jejímž výsledkem byl na konci roku vstup nového akcionáře. Největší rakouská životní pojišťovna Sparkassen Versicherung, člen Finanční skupiny Erste Bank, získala navýšením základního kapitálu o 500 mil. Kč 45% podíl ve společnosti.

Na základě transformace České spořitelny a celé její finanční skupiny souhlasili akcionáři pojišťovny s rozhodnutím vystupovat od 17. září 2001 pod novým názvem Pojišťovna České spořitelny. Změna obchodního názvu souvisela se změnou firemních barev, jmen a log celé finanční skupiny České spořitelny, které vycházejí z kompozice jejího většinového majitele – Erste Bank.

 PČS2001

 

Od roku 2004 se Pojišťovna České spořitelny specializovala pouze na prodej životního pojištění, a to prostřednictvím pobočkové sítě České spořitelny a vybraných externích sítí. (V roce 2003 se akcionáři Pojišťovny České spořitelny rozhodli, v souladu se strategií ČS, prodat na základě výběrového řízení neživotní část pojišťovny společnosti Kooperativa.

Když byla PČS v roce 2008 odkoupena Vienna Insurance Group, byl pod logo vytvořené před pěti lety doplněn jen název Vienna Insurance Group. Toto logo používá PČS dodnes, ovšem větší pozornost nyní věnuje logu své vlajkové životní lodě, pojištění Flexi.

Pojistovna_4c_elek

 

Pojišťovna České spořitelny_Flexi_2012

 

Zdroj: oPojištění

Facebook Twitter

Související články

10.03.2016Logika loga českých pojišťoven: Direct
25.02.2016Logika loga českých pojišťoven: AIG
17.02.2016Logika loga českých pojišťoven: AXA
10.02.2016Logika Loga českých pojišťoven: Allianz
03.02.2016Logika Loga českých pojišťoven: UNIQA pojišťovna

Komentáře

PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.