Téma » Logika Loga » Logika Loga českých pojišťoven: Allianz

Logika Loga českých pojišťoven: Allianz

10.2.2016, Logika Loga, oPojištění.cz

Logika Loga českých pojišťoven: Allianz

Pojistně-grafický seriál Logika Loga nás provádí „obrázky“ a „symboly“ které máme den co den na očích, ale mnohdy nám ani nedojde, co symbolizují. Přitom často vystihují podstatu a filozofii celé pojišťovny. V tomto seriálu si projdeme jednotlivé „ikony“ pojistného trhu a dozvíme se něco o jejich významu. Dnes si něco povíme o logu Allianz pojišťovny.

 

Allianz kdysi Allianz dnes

První grafická podoba loga Allianz pojišťovny vznikla již v roce 1890. Hlavním motivem tehdy byla německá říšská orlice. Tento motiv pak provází vývoj loga Allianz dodnes. Tři pilíře v logu, které dnes symbolizují pojištění, penze a investice, tedy klíčové oblasti podnikání této společnosti, mají původ ve zmíněném dravci. Zatímco orlice zůstala alespoň v náznacích zachována dodnes, dva erby, které si v designu z roku 1890 nesla v pařátech, časem zmizely zcela. Šlo o znaky (zleva) Mnichova a Berlína, domovských měst Allianz, která byla v logu zastoupena do roku 1923.

 LOGO vývoj

Tehdy se začalo používat nové ztvárnění podle designu Karla Schulpiga, jenž experimentoval i s použitím "A" v názvu firmy coby centrálního motivu. Nakonec však z finální podoby název zmizel úplně a znovu se objevil až v roce 1977. Grafik Hansjörg Dorschel tehdy logo modernizoval a zároveň položil základy dnešního korporátního designu – od té doby je barvou Allianz modrá.

Svou současnou podobu získala značka v roce 1999 a v této změně se odrazil dynamický vývoj a růst největší evropské pojišťovny. Říšská orlice ztrácela pro globální klientelu na srozumitelnosti, a proto byla v roce 1999 před vstupem do nového milénia nahrazena již zmiňovanými třemi pilíři. 

Největší logo

Největší logo je k vidění na budově Diamond Point, pražském sídlu Allianz pojišťovny. Velké logo ale nese i megaboard Allianz, který je k vidění u D1, na 56 kilometru ve směru na Prahu. Jde o největší plochu podél D1.

Allianz budova v Praze_CR

Cena značky

Allianz se jako jediná pojišťovna dostala mezi Top 50 nejcennějších značek roku 2016. V celosvětovém žebříčku Brand Finance Global 500 se umístila na 43. místě. Značka pojišťovací skupiny má v současné době hodnotu 20,3 miliardy dolarů, tedy přes půl bilionu korun.

Autor: Viktor Kořínek
Zdroj: oPojištění.cz

Facebook Twitter

Související články

03.02.2016Logika Loga českých pojišťoven: UNIQA pojišťovna

Komentáře

adresář
PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.