Téma » Jak přiblížit pojištění lidem? Zvýšení finanční gramotnosti, transparentnost a kladný hrdina

Jak přiblížit pojištění lidem? Zvýšení finanční gramotnosti, transparentnost a kladný hrdina

4.3.2015, Téma, oPojištění.cz

Jak přiblížit pojištění lidem? Zvýšení finanční gramotnosti, transparentnost a kladný hrdina

Během ledna a února jsme postupně zveřejňovali články ze seriálu Pojišťovnictví v roce 2015. V prvních třech otázkách týkajících se změn v legislativě a pohledu do budoucna se téměř všichni v odpovědích shodli. Zajímavější však byla otázka: Jak podle Vašeho názoru přiblížit pojištění lidem a jak dosáhnout toho, aby vnímali jeho důležitost? Tam už odpovědi tak jasné nebyly.

Finanční gramotnost

Potřeba zvyšování finanční gramotnosti padla jako odpověď u většiny dotázaných. Nedostatečné povědomí o finančních produktech, o pojistných ani nemluvě, je základním problémem velké části klientů. Naprostá většina pojišťoven se shodla na tom, že je třeba jí zvyšovat. Někteří jdou na osvětu cestou reklamních spotů, někteří nechávají zodpovědnost na zprostředkovatelích, jiní financováním kampaní České asociace pojišťoven, jako je například Únor měsíc pojištění.

Osvěta je na místě, protože podle průzkumů se Češi umisťují na velmi nízkých příčkách mnoha průzkumů finanční gramotnosti. Například celému textu smluv, které podepisují, často rozumí pouze jeden z deseti. Svítá však na lepší časy. V loňském průzkumu se například děti na českých základních školách umístily mezi sedmi nejlépe finančně gramotnými v zemích EU.

Porozumění sféře pojišťovnictví samozřejmě stojí a padá s klientovou orientací ve světě financí. Přiznejme si, že úroveň finanční gramotnosti u nás není příliš vysoká. A nemám teď na mysli to, aby každý z nás byl odborníkem na finance, jde spíš o základní ekonomické vzdělání. Jsem proto velmi rád, že už na základních školách se děti učí, jak s penězi hospodařit.“ Popsal ředitel České asociace pojišťoven, Ing. Tomáš Síkora.

Transparentnost

Problematika transparentnosti a zjednodušování byla také zmíněna hned v několika odpovědích. „Budoucnost pojišťovnictví je úzce spojena s transparentností“, odpověděl Jakub Strnad, generální ředitel Allianz. „A s tou jdou ruku v ruce také stručnost, srozumitelnost a výstižnost. Pokud lidem přestaneme dávat dokumenty, které se svojí obsažností podobají spíše manuálům na řízení boeingu a dokážeme jim podstatu pojistky vysvětlit na jedné straně A4, pak tím ulehčíme situaci jak svým obchodníkům, tak i těm, kteří si s námi chtějí pojistnou smlouvu uzavřít“, dodává.

Metoda kladného hrdiny

S nejoriginálnějším nápadem jak přiblížit pojištění lidem, ovšem přišla Kateřina Lhotská. Ta naopak nevěří na účinek vysvětlovacích a vzdělávacích kampaní, protože jsou lidé příliš přehlceni informacemi. Podle jejího názoru by na část veřejnosti mohl pozitivně zapůsobit kladný hrdina pojišťovák, v některém z nekonečných televizních seriálů.

Vezměme si třeba postavu Barneyho Stinsona ze seriálu Jak jsem potkal vaší matku. Jeho postava za celých devět sérii neprozradila, co ve skutečnosti dělá. Představit ho jako pojišťováka nebo makléře by pohled společnosti jistě změnilo. Příkladů může být samozřejmě mnoho.

Závěrem

Tato trojkombinace by mohla být takovým základním odrazovým můstkem. S potlačováním nekalých praktik, osobním přístupem k zákazníkům a zkvalitňováním image pojišťovnictví je to ještě běh na dlouhou trať, ve kterém se ovšem vždy vyplatí vytrvat.

 

barney-stinson-himym

 

 

Autor: Viktor Kořínek

Všechny články ze seriálu Pojišťovnictví v roce 2015 si můžete přečíst zde.

Zdroj: oPojištění.cz

Facebook Twitter

Související články

24.02.2015Pojišťovnictví v roce 2015: ČPP
11.02.2015Pojišťovnictví v roce 2015: Slavia pojišťovna
09.02.2015Pojišťovnictví v roce 2015: AXA
05.02.2015Pojišťovnictví v roce 2015: ČSOB pojišťovna
04.02.2015Pojišťovnictví v roce 2015: ING pojišťovna
03.02.2015Pojišťovnictví v roce 2015: Kateřina Lhotská
01.02.2015Pojišťovnictví v roce 2015: Allianz
30.01.2015Pojišťovnictví v roce 2015: Wüstenrot
29.01.2015Pojišťovnictví v roce 2015: Česká asociace pojišťoven
23.01.2015Pojišťovnictví v roce 2015: UNIQA
21.01.2015Pojišťovnictví v roce 2015: Pojišťovna České spořitelny

Komentáře

PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.