Téma » Blíží se úplněk, máme se bát? Loňská statistika Allianz přinesla překvapení

Blíží se úplněk, máme se bát? Loňská statistika Allianz přinesla překvapení

22.3.2016, Téma, Allianz

Blíží se úplněk, máme se bát? Loňská statistika Allianz přinesla překvapení

Ve středu znovu nastane noc ze všech nejobávanější. Měsíc zahalený do slunečních paprsků se zemi ukáže v celé své kráse a na nebi spatříme první jarní úplněk. Údajná magická moc tohoto věrného souputníka Země lidi zároveň přitahuje i děsí již od dávných dob a právě během úplňku má být jeho vliv nejsilnější. Dnům před úplňkem je přisuzována zvýšená míra nervozity, a tak i více úrazů a jiných nehod. Podle analýzy Allianz pojišťovny je tomu překvapivě přesně naopak.

Nezávislé průzkumy z různých zemí dlouhodobě udávají, že přes 90 % lidí věří, že měsíční aktivita má na člověka nezanedbatelný vliv, který v době úplňku sílí. A více než třetina respondentů zase údajně odpovídá, že v den před úplňkem trpí vnitřním neklidem a posléze i nespavostí. Jak je to ve skutečnosti, to statistika Allianz pojišťovny odhalit neumí, následky ale změřit dokáže. Její analytici se zaměřili na pojistné události, které se odehrály během dne před úplňkem, a rozporují zažité „pravdy“.

V případě neživotního pojištění jsme ze všech patnácti úplňků od začátku loňského roku do dnes zaznamenali zvýšený počet škodních událostí pouze ve čtyřech případech. Počet škod klientů Allianz ve dnech předcházejících úplňku v tomto segmentu poklesl zhruba o pětinu oproti normálu,“ uvádí analytička Allianz pojišťovny Zuzana Daněčková. „Největší štěstí přinesly loňské úplňky majitelům průmyslových podniků, kde jsme zaznamenali pokles o 36 %, naopak v autopojištění byl průměrný pokles mírnější, jedenáctiprocentní,“ dodává.

Po započítání úplňkových škod v životním pojištění se sice situace už nejeví tak růžově, ale stále dovoluje pozitivní myšlení. „V segmentu životního pojištění evidujeme od začátku roku 2015 sedm hodnot nad normálem, sedm pod hranicí standardního počtu a jednu průměrnou,“ říká Zuzana Daněčková. Podle nejnovějších statistik to tedy vypadá, že minimálně klienti Allianz pojišťovny se nemají ve středu čeho obávat, což je jednoznačně dobrá zpráva. Statistiky z dřívějších let totiž naneštěstí takto optimistické nebyly.

Zdroj: Allianz

Facebook Twitter

Související články

10.02.2016Logika Loga českých pojišťoven: Allianz
09.02.2016Šéfem produktového managementu - život, zdraví, penze se v Allianz stal Petr Hájek
04.02.2016Allianz je celosvětově nejcennější pojišťovací značkou. Její hodnota přesahuje půl bilionu korun
04.02.2016Šéfem Marketingu & CRM v Allianz se stal Michal Seifert
22.01.2016Ze živlů napáchaly loni nejvíce škod na majetku klientů Allianz vichřice
15.01.2016Allianz vloni odhalila podvody za 232 milionů korun, což je meziročně o 74 milionů korun více.
11.01.2016Celková škoda z požáru litvínovské chemičky se podle Allianz vyšplhá na více než půl miliardy dolarů
06.01.2016ČNB povolila Allianz převzetí konkurenční pojišťovny Wüstenrot
22.12.2015Allianz pojišťovna zahajuje spolupráci s Transparency International ČR

Komentáře

PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.