Téma » 7 vychytávek jak v začátcích prodávat efektivněji

7 vychytávek jak v začátcích prodávat efektivněji

10.3.2016, Téma, poradci-sobe.cz

7 vychytávek jak v začátcích prodávat efektivněji

Začátky poradenské a zprostředkovatelské činnosti jsou vždy krušné. Jak hledat nové klienty po vyčerpání nejbližšího okruhu známých a jak u nich uspět?

 

1. Uvědomte si, kam patříte

Zkuste se zamyslet nad svými zájmy, znalostmi, koníčky a nad zaměřením lidí, se kterými se často setkáváte. Nad tím, zda dokážete definovat jejich potřeby a zda máte v portfoliu produkty a služby, které by jim mohli nějak vytáhnout trn z paty.

1_kdo-jsi

2. Oslovujte klienty, jejichž potřebám rozumíte

Každý jsme součástí nějakých subkultur a skupin, do kterých se řadíme svým životním stylem, zaměstnáním, volnočasovými aktivitami i společenským postavením. Obzvlášť v začátcích, je důležité oslovovat nové klienty z podobných skupin, jako jsme sami, abychom si dokázali představit, jaké mají potřeby, cíle a po čem touží. Prodej produktu či služby pak bude přesvědčivější a snazší.

2-co-chce

3. Sbírejte příběhy svých klientů a jejich potřeb

Vytipujete-li si určitou cílovou skupinu, na kterou budete cílit, pomohou vám při prodeji i příběhy vašich předešlých klientů, jejichž problémy jste vyřešili. Ty ovšem nemá cenu si vymýšlet. Ty musíte opravdu prožít, abyste je mohli správně využít pro budoucí prodej.

storytelling

4. Nevymýšlejte si a nepředstírejte

Pokud se snažíte proniknout do cílové skupiny, které nerozumíte, investujte raději dostatek času, abyste pronikli do jejich zvyklostí, mentality a potřeb. Pokud to neuděláte, potenciální klienti poznají, že vaříte z vody a přestanou vám důvěřovat.

VLK-v-rouše-beránčím

5. Jděte po vrabcích

V samotných začátcích má přísloví „Lepší vrabec v hrsti, nežli holub na střeše“ ještě větší váhu. Soustřeďte se na klienty a na uzavírání třeba i menších smluv v zájmu nabírání zkušeností, než byste se sáhodlouze pachtili po jedné smlouvě za velké peníze. Větší množství úspěšných smluv vám navíc dodá sebedůvěru.

vrabec-v-hrsti

6. Zažívejte stále nové věci

V návaznosti na předešlé rady, je třeba pronikat do nových skupin lidí (potenciálních klientů) a je tedy třeba si stále rozšiřovat své obzory. Chtěli jste zkusit bojové sporty? Golf? Start up? Umění? Ponořte se do studia onoho umu a staňte se součástí nových komunit, ve kterých naleznete i nové klienty.

new_things

7. Slang jako důkaz znalosti

Při komunikaci s cílovou skupinou používejte slang, kterým běžně hovoří. Připravte si specifické fráze a slova, která jsou často používaná a vložte je do kontextu rozhovoru. Klient bude mít hned pocit, že víte, o čem mluvíte a získá k vám důvěru rychleji.
 SLANG2

Zdroj: poradci-sobe.cz

Facebook Twitter

Související články

04.03.2016Artur Petržilka o Asociaci finančních poradců: „Poradce si musí budovat svůj brand“
07.03.2016Obchodní ředitel Directu: Používáme zdravý rozum, díky tomu jsme úspěšní
28.02.2016Kdo se letos stane nejoblíbenějším poradcem finančních poradců a zprostředkovatelů?
26.02.2016Evoluce technologií pro zprostředkovatele od revoluce po současnost
25.02.2016AFP ČR hodnotí počty finančních zprostředkovatelů po roce 2015
09.02.2016Finanční zprostředkovatelé sjednali  ve 4Q 2015 klientům produkty v hodnotě 21 miliard Kč

Komentáře

adresář
PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.