Přihlášení






Registrace
Zapomenuté heslo
Partneři oPojištění.cz

 

AIG_2015

 

Kooperativa_2016

logo_PVZP

 

HDI_logo

hvp_jpg

Technologie » Rizika skrytá v informačních technologiích - 2.část

Rizika skrytá v informačních technologiích - 2.část

16.7.2010, Technologie, Vladimír Pulchart

Rizika skrytá v informačních technologiích - 2.část

Přinášíme druhé pokračování odborného článku, který se zabývá informačními technologiemi a risk managementem. V prvním díle se autor Vladimír Pulchart věnoval rizikům, spojeným s aplikací IT systémů. Dnešní pokračování je na téma efektivního plánování kontinuity provozu.

Jak již vyplývá z předchozího textu, závislost organizací na kvalitním a nepřerušeném výkonu informačních systémů stále narůstá. Společnost čelí kritickým rizikům, pokud ztratí schopnost přístupu k IT i po relativně krátkou dobu. Proto je nutné nastavit procesy k rychlému obnovení činnosti informačních systémů především v oblastech přímého obchodu, vztahu ke klientům, výroby a dalších.

Typickými riziky jsou přerušení dodávky elektrické energie, vyřazení budovy z provozu (například požárem, záplavou), napadení systému zvenčí nebo zevnitř, napadení viry a další.


Každý incident má několik etap řešení:


1. okamžitá reakce a řešení problému - obnovení provozu, současně s identifikací zdroje problému. Většinou se jedná o řešení v několika časových stupních (například výpadek méně než dvě hodiny, do 24 hodin, do 48 hodin nebo více)

2. vyšetření incidentu - plné vyšetření příčin a okolností včetně návrhu budoucích opravných opatření

3. oprava problému - vzhledem k tomu, že pravděpodonost, že dojde k události, není nevýznamná, musí tato aktivita zahrnovat celou škálu odpovědných osob

4. hlášení incidentu - celá událost a následné akce je nutné podrobně popsat a vyhodnotit, včetně analýzy a budoucích plánů nápravných opatření.


Rychlá reakce

Reakce na řešení problémů v oblasti IT musí být rychlé a efektivní, s velmi malým prostorem pro rozhodování a prakticky žádným pro omyly. Risk management společnosti musí věnovat problematice rizik IT maximální pozornost a společně s příslušnými pracovníky a úseky musí vytvořit odpovídající plány, jak na situaci reagovat. Plány musí být posléze plně otestovány.

Postupy pro řešení přerušení provozu jsou v mnoha odvětvích vyžadovány i regulátory či orgány dohledu.

Vladimír Pulchart

London Direct Underwriters

dokončení příště

 

Share/Bookmark

Zdroj: Vladimír Pulchart

Facebook Twitter

Související články

15.07.2010Rizika skrytá v informačních technologiích

Komentáře

PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.