Přihlášení






Registrace
Zapomenuté heslo
Partneři oPojištění.cz

 

AIG_2015

 

Kooperativa_2016

logo_PVZP

 

HDI_logo

hvp_jpg

Technologie » Jak může nový srovnávač Google compare otřást s odvětvím pojištění vozidel?

Jak může nový srovnávač Google compare otřást s odvětvím pojištění vozidel?

27.4.2015, Technologie, oPojištění.cz

Jak může nový srovnávač Google compare otřást s odvětvím pojištění vozidel?

Jak jsme vás již informovaly, Google nedávno oznámil spuštění srovnávače cen autopojištění „Google compare for auto insurance“ v USA. Princip srovnání cen je navržen tak, aby umožnil najít nejlevnější pojištění, co nejjednodušším způsobem. Po zadání PSČ a vyplnění krátkého formuláře poskytne Google porovnání cen vybraných pojišťoven. Zájemce o pojištění má pak možnost uzavřít smlouvu on-line nebo telefonicky. Google má ve světě silné renomé a odvětví pojištění vozidel pro něj představuje obrovský potenciál.

 

Jak může nový srovnávač Google otřást s odvětvím pojištění vozidel?

Porovnání cen

V roce 2012, Google koupil britskou společnost Beat That Quote a vytvořil z ní Google Compare, která nabízí celou řadu finančních produktů, včetně pojištění vozidel. Většina spotřebitelů využívá internet při nákupu autopojištění a větší část z nich tak činí prostřednictvím srovnávačů. Google však má před sebou ještě dlouhou cestu, než se zcela vyrovná zavedeným britským srovnávačům jako je MoneySupermarket.com a Confused.com, z nichž oba investují značné prostředky do reklamy a jsou na místním trhu hodně známé. Na druhou stranu je v USA trh srovnávačů méně známý, nicméně se očekává, že i tam zájem brzy poroste.

Nákupní chování

Nedávný výzkum spol. Mintel v USA ukazuje, že cena je nejdůležitějším kritériem při rozhodování o změně pojišťovny (34%). Dalších 24% uvedlo, že v minulosti změnili svou pojišťovnu poté, co došlo k navýšení ceny. 14% uvedlo, že přestup k jiné pojišťovně, ovlivnila nabízená sleva za více smluv. 26% osob deklarovalo záměr koupit pojistku on-line - sem přirozeně patří mladší generace. Pojišťovací poradci se tak postupně dostávají v oblasti neživotního pojištění na vedlejší kolej.

Optimalizace pro vyhledávání

Google získává svou uživatelskou základnu přímo z osob (asi jednu třetinu), které hledají pojištění přes vyhledávače a vyberou si hned prvního dodavatele z nabídky. Odkaz na službu se objeví, když se googlují různé pojmy, např. „autopojištění“. Analýzy ukazují, že lidé, kteří hledají on-line a pak volí webové stránky, které se objeví v horní části seznamu, použijí s větší pravděpodobností srovnávač Google.

Přeskupení na trhu

Největší pojišťovny v USA se dosud vyhýbaly partnerství s Google. V současné době lze vybrat ze 13 pojišťoven, včetně MetLife, Generali a dalších. To se ale vůbec nedá srovnat s nabídkou ve Velké Británii, kde je na srovnávači až 125 pojišťoven. Google proto uzavřel spolupráci se spol. compare.com v Kalifornii a rozšířil nabídku o dalších 41 pojišťoven. Kvůli možnostem, které nabízí online distribuce, se schyluje ke změnám podílů na trhu. Menší pojišťovny se podbízí cenou, ale chybí jim povědomí o značce. Naopak, větší hráči spíše sází na pověst stabilních a spolehlivých.

Loajalita

Pojišťovny nyní věnují pozornost odměňování věrných zákazníků (pomocí slev a věrnostních bonusů), aby zabránily jejich odchodu ke konkurenci. To má negativní vliv na srovnávače, protože těm se daří zejména, pokud klienti pojišťoven nejsou spokojeni, např. z důvodu navýšení pojistného.

Díky svému nesmírně populárnímu vyhledávači  disponuje Google obrovským množstvím informací o osobních zvyklostech spotřebitelů. Tyto znalostí spolu s informacemi z autonomních vozidel, které Google současně intenzivně vyvíjí, umožní Googlu mnohem lépe naceňovat pojistky ve srovnání s tradičními pojišťovnami.  Pokud konečným cílem Googlu je profilovat se jako zprostředkovatel pro nízkonákladové pojišťovny pomocí jedinečné kombinace technologií a velkých dat, tak v tom případě mají tradiční pojišťovny dvě možné strategie jak konkurovat: 1) zvýšit efektivitu procesů a upisování obchodu s cílem neutralizace cenové výhodnosti Googlu nebo 2) zlepšit zákaznickou zkušenost, zajistit loajalitu zákazníků a zamezit tak jejich odchodu ke konkurenci kvůli nižší ceně. Ať to nakonec dopadne jakkoliv, v každém případě vyhrávají zákazníci.

Autor: Stanislav Kikoť
Zdroj: oPojištění.cz

Facebook Twitter

Související články

12.01.2015AXA se stala partnerem divize Google na projektu unikátní hry Ingress
14.01.2015Nový portál Googlu umožní porovnávat pojistky pro automobily
17.02.2014EIOPA: doporučení  pro online srovnavače pojištění
01.10.2012Online srovnání povinného ručení sráží ceny na minimum

Komentáře

PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.