Přihlášení






Registrace
Zapomenuté heslo
Partneři oPojištění.cz

 

AIG_2015

 

Kooperativa_2016

logo_PVZP

 

HDI_logo

hvp_jpg

Technologie » Generace millennials vykazují nejvyšší poptávku po autopojištění s telematikou

Generace millennials vykazují nejvyšší poptávku po autopojištění s telematikou

16.9.2015, Technologie, oPojištění.cz

Generace millennials vykazují nejvyšší poptávku po autopojištění s telematikou

Spotřebitelský průzkum ukázal, že generace tzv. millennials radikálně mění poměry v autopojištění. Roste u ní zájem o tzv. usage-based autopojištění (UBI), též označované jako „pay how you drive PHYD - plať dle způsobu jízdy“ založeném na telematice.

 

Průzkum provedla společnost Towers Watson na téma využití telematiky v USA. Ukázalo se, že generace tzv. millennials radikálně mění poměry v autopojištění. (pozn.red. Za millennials se považují lidé, kteří se narodili v letech 1980-1995 a kteří jsou první generací vyrůstající ve světě online technologií) Ze strany millennials roste zájem o tzv. usage-based autopojištění (UBI), též označované jako „pay how you drive PHYD - plať dle způsobu jízdy“ a „pay as you drive PAYD, tj. plať dle ujetých km“. 

Krytí u takového typu autopojištění vychází z ujetých km, získaných z údajů GPS nebo celkové doby používání vozidla, zaznamenaných po minutách telematickou jednotkou namontovanou ve vozidle. Data se automaticky přenášejí do systému pojišťovny prostřednictvím mobilního signálu nebo rádiových technologií. Kromě ujetých km a doby řízení může krytí navíc vycházet z dalších údajů, získaných z vozidla, včetně rychlosti vozidla, informace o přesném času řízení, rizikovosti silnice a chování řidiče během řízení (brzda/plyn, dodržování dopravních předpisů, atd.)

„Zájem o UBI obecně roste za předpokladu, že nedojde k navýšení pojistného kvůli špatnému chování či způsobu jízdy"


Obecně vzato0, si millennials rychle osvojují nové postupy a jsou technicky zdatní," vysvětluje Robin Harbage, globální šéf praxe UBI spol. Towers Watson. „Náš průzkum ukazuje, že drtivá většina (92%) millennials vlastní smartphone. Starší ročníky vykazují mnohem nižší (58%) vlastnictví smartphonů. Pojišťovny, které se aktuálně nevěnují novým technologiím, budou nuceni urychleně pozměnit své obchodní modely, aby dokázali účinně oslovit a obsloužit mladší řidiče.“

Mezi millennials byl o něco vyšší zájem (88%) o pojistky na bázi UBI ve srovnání s ostatními skupinami (74%). Zájem o UBI obecně roste za předpokladu, že nedojde k navýšení pojistného kvůli špatnému chování či způsobu jízdy (93% millennials vs. 85% ostatní). Avšak téměř polovina deklarovala, že si pojistku typu UBI vůbec nesjedná, pokud by toto mohlo potenciálně způsobit navýšení pojistného.

Téměř 2/3 millennials se domnívá, že autopojištění, které odvozuje pojistné od chování řidiče, představuje lepší způsob výpočtu nákladů než tradiční kritéria jako např. věk, pohlaví, nebo scoring. Ovšem pouze polovina ostatních věkových skupin sdílí stejný názor. „Myslím si, že millennials jsou nejen pozitivně nakloněni technologii UBI, ale ve skutečnosti jí přímo dávají přednost před klasickými přístupy," říká hlavní konzultant Towers Watson Len Llaguno.


Čtěte také: Rozhovor s pojistným matematikem. V budoucnu budeme povinné ručení platit po kilometrech


 

 

Zájem millennials v oblasti UBI se neomezuje jen na nové technologie a výpočet pojistného. Mladší řidiči jsou mnohem více ochotni přizpůsobit způsob své jízdy dle UBI. Z respondentů, kteří deklarovali zájem sjednat si UBI pojistku, uvedlo 84% millennials, že jsou ochotni změnit způsob jízdy, pokud by to znamenalo, že budou platit nižší pojistné. U ostatních skupin to bylo jen 53%. Řidiči zmiňovali dodržení maximální rychlosti a udržení bezpečné vzdálenosti mezi vozidly jako příklady možné změny. Převážná většina (84%) se domnívá, že bezpečný způsob jízdy představuje spravedlivé kritérium pro určení slevy z pojistného.

Millennials rovněž projevovali vyšší zájem o služby s vysokou přidanou hodnotou, umožňované technologií UBI a deklarovali ochotu připlatit si je. 90% millennials ochotných pořídit si pojištění UBI uvedlo, že budou platit $45 nad rámec ročně za tyto benefity, ve srovnání s 65% z ostatních skupin. „Kupní chování a očekávání millennials budou vyžadovat zcela nový přístup ze strany autopojišťoven při získávání a udržování klientů z řad této rostoucí generace,“ dodal Harbage.


Čtěte také: V autě si nejčastěji připojišťujeme čelní skla, nezapomínejme ani na posádku


 

 

Ti, kteří zvažovali nebo vyjádřili záměr sjednat si pojištění UBI, uvedli, že je rovněž lákají služby s přidanou hodnotou: vyhledávání kradeného vozidla (87%), automatické nouzové volání (86%) a oznámení o poruše auta (83%). „Nejen millenials, ale i starší osoby zejména rodiče rovněž vidí přidanou hodnotu v UBI. Lákají je možnost být včas informován o nehodě dítěte a také automatické služby v nouzových situacích, automatický zásah na místě a jakékoli preventivní služby", řekl Llaguno. Téměř 2/3, kteří vlastní pojistku UBI, uvedlo pozitivní zkušenost s tímto pojištěním a pouhých 9% se vyjádřilo negativně. Možná překvapivé je, že čtvrtině lidí pojistky UBI zatím ještě nic neříkají.

UBI představuje obrovskou obchodní příležitost pro autopojištovny. Ovšem bude nutné zvyšovat povědomí o UBI a vzdělávat veřejnost o jeho výhodách. Millennials jsou mnohem dále z hlediska otevřenosti vůči UBI a míry jeho využití. Volbou správných motivačních nástrojů či propagací lze vyvolat zájem o UBI i ze strany ostatních skupin obyvatelstva", uzavřel Harbage.

 

 

Autor: Stanislav Kikoť
Zdroj: oPojištění.cz

Facebook Twitter

Související články

21.09.2013Lukášek: Ceny havarijního pojištění musí vzrůst (2.díl rozhovoru)
11.09.2015Rozhovor s pojistným matematikem. V budoucnu budeme povinné ručení platit po kilometrech
25.08.2015Systém peer-to-peer pojištění prochází evolucí. Jak funguje v zahraničí?

Komentáře

PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.