Přihlášení






Registrace
Zapomenuté heslo
Partneři oPojištění.cz

 

AIG_2015

 

Kooperativa_2016

logo_PVZP

 

HDI_logo

hvp_jpg

Technologie » Co přinese technologie real-timové předpovědi počasí pojišťovnám a co klientům?

Co přinese technologie real-timové předpovědi počasí pojišťovnám a co klientům?

15.2.2016, Technologie, oPojištění.cz

Co přinese technologie real-timové předpovědi počasí pojišťovnám a co klientům?

Nejmodernější technologie současnosti, miliardy údajů z meteorologických stanic po celém světě, blaho pojišťoven a jejich klientů. To vše v sobě nese nový systém, který připravuje technologický a konzultační gigant IBM pro světové pojišťovny. S tím, jak je možné využít předpovědi počasí v pojišťovnictví, nás seznámil Ján Čarný z konzultační divize IBM.

Dnes již všichni velmi dobře vědí, že nejsme schopni poručit větru dešti. Čeho ale v současné době díky technologiím schopni jsme, je jeho velmi přesné předvídání a předcházení tak jeho následkům.  Společnost IBM již delší dobu spolupracuje s The Weather Company (Společností pro předpověď počasí) na systému real-time předpovědi počasí. Tedy přesné předpovědi pro daný čas na daném místě. Díky tomu je možné včas rozpoznat přírodní extrémy, jako povodně, větrné smrště, bouře, kroupy, hurikány a další nástrahy přírody.

Díky superrychlým počítačovým systémům IBM a síti více jak 2 miliard sběrných míst po celém světě je IBM schopna velmi dobře předpovídat počasí a jeho vývoj. Informace o přesném vývoji počasí v čase pak mohou mít obrovský přínos pro mnoho oborů lidské činnosti a rovněž pro pojišťovnictví.

„Lepší služby pro klienty, lepší řízení rizik, úspora nákladů pojišťoven“

 

Jan ČarnýNa hlavní výhody této technologie pro pojišťovnictví jsme se zeptali Jána Čarného, odborníka z konzultační divize IBM na  problematiku finančního sektoru. „Podívejme se na technologii real-timové předpovědi počasí pohledem zákazníka. Zákazníkovi primárně nejde jen o samotné pojištění a vyplacení plnění v případě, že se něco stane.  Jemu jde určitě víc o to, aby k pojistné události vůbec nedošlo. A ještě víc mu jde o to, aby svůj pojištěný majetek mohl stále využívat. Naše data umožňují klienta pojišťovny včas varovat, když se blíží nějaké nestandardní počasí, které může jeho majetek ohrozit a tím dochází k předcházení pojistné události. Což je přesně to, co klient uvítá.“


Čtěte také: Swiss Re spolupracuje s IBM na zpracování „velkých dat“ pomocí superpočítače


 
IBM_weather

 

Z pohledu pojišťoven je zajímavé to, že získávají větší přehled, kdy a kde může k pojistné události dojít. Může jí také předcházet informování klientů. Pojišťovna je schopna lépe organizovat své finanční zdroje pro rychlé plnění. A když například ví, že se blíží bouře či krupobití, tak jednak posílá varování lidem v dané oblasti a rovněž si může dopředu připravit analytiky, likvidátory tak, aby byli v daný čas na daném místě a rychle událost zlikvidovali. Služba má přesah i do řízení rizik pojišťovny. Na základě údajů, o vývoji počasí v čase, může měnit své pojistné podmínky a rovněž informace využít k předcházení pojistným podvodům,“ vysvětluje Ján Čarný.

V současné době je technologie schopná zpracovat údaje ze všech relevantních sběrných míst a pojišťovny mohou tyto analytické nástroje využívat pomocí jejich vlastních řešení. IBM však nyní pracuje na systémovém řešení „na klíč“, které bude pojišťovnám k dispozici již v první polovině tohoto roku.

windity

Jak funguje systém varování?

Předem je důležité říct, že velmi zásadní je hustota pokrytí sběrnými místy. Každý z nás se jistě setkal s tím, že může být různé počasí v rámci jednoho čtverečního kilometru. Na jednom konci města svítí sluníčko, na druhém padají kroupy. Aktualizace hodnot je v řádu minut. Předpověď může jít výše. Varování může přijít s předstihem i několik hodin. Příklad. Senzory identifikují bouři a na základě směru a rychlosti větru vypočítají trasu bouře a čas kdy bude na určitých místech. Následně automaticky informuje příslušná místa a příslušné klienty, kterých se to týká. Když se situace změní, dochází k aktualizaci a přijde nová informace.

Jak tedy dojde k informování klienta?

To, jakým způsobem dojde k informování klienta, už záleží na domluvě pojišťovny a klienta. Je možné informovat ho na základě jeho adresy, ale i třeba pomocí aktuální geolokace. Důležitá je flexibilita, která zvyšuje komfort klienta. S možností geolokace uživatele pak přichází další a další možnosti, kterých mohou pojišťovny v rámci našich systémů využít. Například, vidím, že klient jede na hory, znám případně jeho cílovou destinaci a spolu se zprávou o počasí v daném místě, mu může pojišťovna zaslat nabídku cestovního a havarijního pojištění. V kombinaci s internet of thing a big data jsou možnosti nepřeberné,“ uzavírá Ján Čarný.

Zdroj: oPojištění.cz

Facebook Twitter

Související články

22.12.2015Talanx získává IBM jako nového partnera datového centra
11.11.2015Swiss Re spolupracuje s IBM na zpracování „velkých dat“ pomocí superpočítače
15.10.2015Pojištění proniká do počítačových her. Pojistěte si základnu před nepřítelem.
09.10.20156 hrozeb skrývajících se za útoky počítačových hackerů
12.06.2014Počítačová kriminalita stojí světovou ekonomiku devět biliónů ročně
06.11.2013Aplikace Pojišťovna rychle spočítá cenu povinného ručení

Komentáře

adresář
PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.