Škody » Ze živlů napáchaly loni nejvíce škod na majetku klientů Allianz vichřice

Ze živlů napáchaly loni nejvíce škod na majetku klientů Allianz vichřice

22.1.2016, Škody, Allianz

Ze živlů napáchaly loni nejvíce škod na majetku klientů Allianz vichřice

Zatímco v roce 2014 potrápily klienty Allianz nejvíce bouřky a škody v důsledku přepětí elektrické sítě, které často právě kvůli nim vznikly, minulý rok byl ve znamení vichřic. Allianz zaznamenala v této kategorii meziročně více než 250% nárůst škod, jejich celkový počet se vyšplhal na 3210 případů. Škody na majetku v důsledku přepětí sítě se loni umístily na druhém místě (1431 škodních událostí), na třetím skončilo krupobití (1006 případů).

„Vichřice zasáhly Českou republiku nejsilněji v lednu, březnu a také na počátku července,“ uvádí analytička Allianz pojišťovny Zuzana Daněčková. „Počasí naopak v roce 2015 potěšilo většinu klientů, kteří mají domy poblíž potoků a řek. Škod z povodní a záplav loni nebylo mnoho, zaznamenali jsme 113 případů,“ dodává. Ve srovnání se dvěma předchozími lety šlo o razantní pokles, neboť během ničivých povodní v roce 2013 vzniklo klientům 3190 škod, rok poté jich bylo 688.

S nízkými čísly u povodní a záplav souvisí i pokles škodních událostí zapříčiněných přímým působením atmosférických srážek, které meziročně poklesly téměř o polovinu, na 485 případů v roce 2015. To však jen tehdy, když do této statistiky nezapočítáme krupobití. Jako samostatná kategorie totiž zaznamenalo meziročně mírný nárůst z 929 škod v roce 2014 na 1006 škod v roce minulém.

Úhrnný roční součet 500 škod v majetkovém pojištění soukromníků i firem vč. autopojištění překročil jen jeden další živel – oheň. „Na čtvrtém místě naší statistiky se loni umístily požáry, kterých v posledních třech letech evidujeme stabilně kolem pěti set za rok, v roce 2015 konkrétně 535,“ dodává Zuzana Daněčková. Předloni tento milník překonaly i škody z úderu blesku, které ale v roce 2015 zaznamenaly pokles na 190 případů.

Následující tabulka znázorňuje vývoj počtu příčin škodních událostí na majetku klientů Allianz v rámci majetkového pojištění soukromníků i firem vč. autopojištění.

Skody_allianz_2015

Zdroj: Allianz

Facebook Twitter

Související články

15.01.2016Allianz vloni odhalila podvody za 232 milionů korun, což je meziročně o 74 milionů korun více.
11.01.2016Celková škoda z požáru litvínovské chemičky se podle Allianz vyšplhá na více než půl miliardy dolarů
06.01.2016ČNB povolila Allianz převzetí konkurenční pojišťovny Wüstenrot
22.12.2015Allianz pojišťovna zahajuje spolupráci s Transparency International ČR
21.12.2015Pojišťovnictví v roce 2016: generální ředitel Allianz, Jakub Strnad
18.12.2015Pojistná hlášení roku 2015: Allianz a trojitý Rittberger na zamrzlém jezeře
17.12.2015Allianz pojišťovna pokořila unikátní rekord, 179 kolegů společně načetlo audioknihu

Komentáře

PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.