Škody » Zaviněné lidmi » Srážka vlaků v Polsku: 16 mrtvých

Srážka vlaků v Polsku: 16 mrtvých

4.3.2012, Zaviněné lidmi, ČT24

Srážka vlaků v Polsku: 16 mrtvých

Při sobotní srážce dvou osobních vlaků na jihu Polska zahynulo minimálně 16 lidí a více než 50 jich bylo zraněno, většinou těžce. Podle zástupce ambasády ve Varšavě Martina Svárovského byl lehce zraněn i jeden muž z Česka. Na místě zasahovalo více než 400 hasičů a zhruba 100 policistů, raněné odvážely sanitky a povolány byly dva vrtulníky letecké záchranné služby. V obou vlacích cestovalo kolem 370 lidí. Jde zřejmě o největší katastrofu, jaká se na polské železnici stala za posledních 20 let.

Zraněný muž z Česka leží v nemocnici v městečku Wloszczowa severně od obce Szczekociny. Má vykloubenou klíční kost a na těle řezné rány, jinak je podle svých slov v pořádku.

Vyšetřovatelé stále zjišťují, proč se v sobotu večer severně od Krakova po jedné koleji proti sobě více stokilometrovou rychlostí řítily dva vlaky, které se následně srazily. Podle všeho se ale přiklánějí k verzi, že za železniční nehodu nemůže technická chyba, ale člověk. Jeden rychlík se čtyřmi vagony jel z Varšavy do Krakova, druhá souprava se sedmi vagony mířila opačným směrem. Čelně se srazily sedmitunová a osmitunová lokomotiva.

Prokurátor Tomasz Ozimek už oznámil, že dosavadní výsledky vyšetřování ukazují, že se chyby dopustil dispečer, který soupravy pustil proti sobě po jedné koleji. Jeho úřad ho chce obvinit z neúmyslného zabití. K obvinění ale prozatím nedošlo, protože dispečer je kvůli prodělanému šoku v péči lékařů. Podle dosud nepotvrzených informací se tento muž snažil po nehodě změnit údaje v hlášení o provozu, aby zahladil stopy svého pochybení.

Podle regionální záchranné služby bylo do okolních nemocnic odvezeno 58 lidí, čtyřicet z nich má vážná a středně těžká zranění. Mezi mrtvými je i jedna Američanka. Mezi lehce zraněnými je šest Ukrajinců. Ve vlacích cestovali údajně také Španělé a Francouzi, ale zřejmě nikdo z nich nebyl zraněn. Záchranářům ale v prvních chvílích komplikoval práce nepřístupný terén. "K vlakům neprojela auta. Museli jsme je nechat opodál a zbytek ke zraněným dojít pěšky. Všechno vybavení jsme museli sami nést," uvedl mluvčí hasičů Jaroslav Wojtasik. Některé vagony byly navíc natolik poničené, že se hasiči museli k lidem prořezávat.

K nehodě došlo blízko obce Szczekociny, které je asi 70 kilometrů severně od Krakova. Srazil se vlak jedoucí z Varšavy do Krakova s vlakem, který jel z Přemyšlu do Varšavy. Podle Andrzeje Pawlowského z železniční společnosti Polskie Linie Kolejowe jel první z nich po špatné koleji. Policie také uvedla, že vykolejila jedna lokomotiva a dva vagony, ostatní vagony zůstaly na kolejích. Podle ministra dopravy došlo k nehodě na úseku železnice, který byl nedávno rekonstruován. Zatím není jasné, jak se mohl vlak na nesprávnou kolej dostat. Na místě už zkoumá příčiny nehody sedm vyšetřovatelů. Vyšetřování bude podle ministerstva dopravy trvat měsíce.

Polské dráhy tvrdí, že poskytnou zraněným cestujícím i rodinám zemřelých odškodnění.

ČT24

Zdroj: ČT24

Facebook Twitter


Komentáře

PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.