Škody » Zaviněné lidmi » První cestovní agentura v roce 2015 vyhlásila úpadek

První cestovní agentura v roce 2015 vyhlásila úpadek

6.3.2015, Zaviněné lidmi, oPojištění.cz

První cestovní agentura v roce 2015 vyhlásila úpadek

Ostravská cestovní kancelář Duhové Alpincentrum vyhlásila 2. března 2015 úpadek. CK se dostala do finančních problémů a nebyla tak schopna uhradit své závazky ke klientům i dodavatelům.

CK má v současné době v zahraničí 24 klientů. Neschopnost plenění závazků se však vztahuje pouze na klienty, kteří dosud nevycestovali a mají fakturu s nástupem od 7.3.2015. Pro případ úpadku má cestovní kancelář platnou pojistnou smlouvu pro případ úpadku s Union poisťovňou.

 

Union poisťovňa, a.s, potvrdila, že všichni klienti budou řádně odškodněni v souladu se zákonem. Union již informovala klienty, že o úhradu neposkytnuté služby mohou požádat až do půl roku od pojistné události. Zároveň však upozornila, že ve smyslu zákona č. 159/99 Sb. je zájezdem kombinace alespoň dvou služeb (ubytování a doprava, nebo ubytování a strava apod.). V případě, že klienti CK Duhové Alpincentrum mají zakoupenou jen jednu službu, pojištění pro případ úpadku CK se na ně ve smyslu pojistných podmínek pojištění CK pro případ úpadku nevztahuje.

 

Majitel cestovní kanceláře svádí úpadek na svou nemoc a nezájem klientů. „Příčinou je mimo jiné mé vážné onemocnění v listopadu 2014, trvající dodnes, kde jsem odmítl nastoupit na léčení v nemocnici, podpisem u ošetřujících lékařů. Zdravotní stav mi neumožnil pracovat tak, jak tomu bylo v předešlých letech. Další důvod je malý zájem o nabídky, kdy největší prodejce mých zájezdů, CA Zájezdy.cz, nestačil zadat na prodejní web mé nabídky na Léto 2015, a nebyl tak zajištěný plynulý příjem. Většina zimních zakázek byla krátkodobých, koupených na poslední chvíli,“ napsal pro ČTK Matysík.

 

Zdroj: ČTK, Union poisťovna, CK Duhové aplicentrum

Autor: Viktor Kořínek

 

Zdroj: oPojištění.cz

Facebook Twitter

Související články

24.02.2015Vliv legislativní regulace na pojištění záruky pro případ úpadku cestovní kanceláře
13.08.2014Zkrachovala cestovní kancelář HELLAS - nejen Řecko
09.07.2014Zkrachovala cestovní kancelář Monmare travel
09.07.2014Pojišťovny hrozí, že kvůli novému zákonu přestanou pojišťovat cestovní kanceláře
26.07.2012Smlouva o pojištění cestovní kanceláře není běžnou smlouvou. Jakou tedy?
23.07.2012Zkrachovala cestovní kancelář Dolce vita, za úpadkem je opět krátká historie firmy
11.07.2012ČAP: Jak postupovat v případě krachu cestovní kanceláře

Komentáře

PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.