Škody » Rok 2013 se do statistik zapsal téměř 51 000 živelními škodami

Rok 2013 se do statistik zapsal téměř 51 000 živelními škodami

26.5.2014, Škody, Česká pojišťovna

Rok 2013 se do statistik zapsal téměř 51 000 živelními škodami

Česká pojišťovna řešila v loňském roce téměř 51 000 živelních škod za 3 miliardy korun. V červnu 2013 a následně prakticky po celé léto pracovali zaměstnanci ČP ve speciálním kalamitním režimu. V terénu se pohybovaly stovky pracovníků - nejvíce v moderní historii největší tuzemské pojišťovny. Díky tomu mohla Česká pojišťovna rychle a efektivně likvidovat desetitisíce škod způsobených přírodními živly, které trápily obyvatele celé ČR. Jen předprázdninová velká voda způsobila téměř 23 500 škod za bezmála 1,7 miliardy korun a letní bouřky za sebou zanechaly přes 11 200 škod za půl miliardy korun.

Nejhorší situace nastala vloni začátkem června, kdy na prakticky celou Českou republiku udeřila ničivá velká voda. Ta způsobila nejvíce škod lidem ve Středočeském kraji. Středočeši na tom byli nejhůř také o měsíc později, kdy jejich kraj – nejvíce z celé ČR – zasáhly i ničivé bouřky.

„Díky enormnímu nasazení zaměstnanců České pojišťovny byla už měsíc po červnové velké vodě drtivá většina nahlášených případů prohlédnuta a bezmála 60 % škod z občanského pojištění majetku uzavřeno“, popisuje situaci v období přírodní kalamity Renata Kosová, ředitelka útvaru likvidace pojistných událostí z majetkového pojištění a dodává: „V rámci speciálního kalamitního režimu jsme posílili nejen týmy mobilních techniků, ale také počet operátorů na klientské lince a pro klienty zajistili i víkendový provoz exponovaných poboček.“

Jak ukazuje následující tabulka, v roce 2013 škodily na území ČR i další přírodní živly, jako např. blesky či oheň. Česko potrápil také sníh, a to i přesto, že se letošní zima zdála velmi mírná. Řádění živlů vloni nejvíce postihlo Středočeský, Jihočeský a Ústecký kraj, naopak nejméně živelních škod zaznamenala Česká pojišťovna v roce 2013 v krajích Karlovarském, Olomouckém a Libereckém. Zejména kvůli povodním došlo vloni k 62% meziročnímu nárůstu hlášených živelních škod, jejichž objem vzrostl v porovnání s rokem 2012 o 36 %.

 

Nejčastější živly v roce 2013 Krupobití Velká voda Vichřice

počet v mil. Kč počet v mil. Kč počet v mil. Kč
Praha 180 10,1 2477 518,1 1176 24,9
Středočeský 1168 127,9 11760 603,7 2280 39,7
Královéhradecký 97 7,2 1491 54,8 571 10,8
Moravskoslezský 102 4,6 383 9,6 1009 19,2
Plzeňský 265 30,4 890 24,9 552 10,2
Jihočeský 1344 113,1 3286 104,5 796 21,7
Liberecký 50 13,3 552 16,8 243 2,7
Pardubický 244 23,9 402 19,5 854 30,1
Ústecký 588 19,5 2683 369,8 689 7,5
Karlovarský 77 7,9 186 3 81 0,9
Jihomoravský 74 6,1 397 15,6 660 8,1
Olomoucký 233 7,7 138 4 360 5,1
Zlínský 569 28,2 142 10,8 389 6,9
Vysočina 187 31 279 8,4 723 13,5
Celkem ČR 5178 430,9 25066 1763,5 10383 201,3

 

Nejčastější živly v roce 2013 Blesk Tíha sněhu Požár

počet v mil. Kč počet v mil. Kč počet v mil. Kč
Praha 102 1,7 159 1,1 195 31,2
Středočeský 399 6,3 275 1,5 323 78,9
Královéhradecký 178 2,3 125 1,9 140 12
Moravskoslezský 107 7,2 781 7,7 269 32,9
Plzeňský 112 1,9 98 1 103 11,7
Jihočeský 170 3 265 3,2 130 33,8
Liberecký 107 1,9 298 2,8 76 10,2
Pardubický 96 2,1 61 0,3 94 23,6
Ústecký 130 1,1 185 1,3 124 49,1
Karlovarský 37 0,5 74 0,8 45 5,4
Jihomoravský 145 3,8 214 2,2 238 39,9
Olomoucký 76 2,1 198 1,4 133 35,4
Zlínský 64 0,8 388 3,8 125 13,6
Vysočina 142 2,6 95 20,8 85 29,3
Celkem ČR 1865 37,3 3216 49,8 2080 407

 

 

Rady, co dělat po živelní události

  • Ohlaste vzniklou škodu na klientskou linku 841 114 114. K nahlášení škody lze rovněž využít tištěného formuláře na všech obchodních místech ČP, webových stránek či mobilní aplikace Pojišťovna pro chytré telefony.
  • Mobilní technik vás bude kontaktovat a dohodne s vámi termín prohlídky.
  • Pořiďte seznam poškozených věcí, pokud máte pořizovací doklady, připojte je k seznamu.
  • Začněte s odstraňováním škod, jakmile to bude možné.
  • Zdokumentujte (ideálně fotoaparátem) vzniklé škody, zvlášť pokud odstraňujete následky ještě před prohlídkou mobilním technikem.
  • Evidujte náklady a práce, které jste vynaložili na likvidaci škody – mohou být součástí náhrady vaší škody.
  • Připravte si pojistnou smlouvu před příchodem mobilního technika.
  • Při prohlídce mobilním technikem je možnost požádat o vyplacení přiměřené zálohy na pojistné plnění.

Česká pojišťovna

 

Zdroj: Česká pojišťovna

Facebook Twitter

Související články

20.09.2013Česká pojišťovna: škody za povodně a letní bouřky převyšují  600 mil korun
18.09.2013Likvidátor velkých škod má obvykle praxi v řádu desítek roků
08.07.2013Česká pojišťovna již uzavřela více než 10 000 škod z letošních povodní
12.06.2013Česká pojišťovna: Škody z povodní překročily miliardu

Komentáře

PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.