Rizika » Teorie a praxe » Lidské zdroje v době recese

Lidské zdroje v době recese

9.6.2010, Teorie a praxe, DŠ

Lidské zdroje v době recese

Firma stojí a padá se svými zaměstnanci. Konkurence možná dokáže okopírovat firemní produkt (což je určitě velmi nepříjemné), ale nedokáže už "okopírovat" zaměstnance. Na semináři IIR, který byl věnován tématu Back Office ve finančních institucích, to uvedl Pavel Ullrich, ředitel odboru lidských zdrojů z ČSOB Pojišťovny.

Vnější prostředí, jako byla například přetrvávající vysoká nezaměstnanost, umožňuje firmám vybírat si v nabídce pracovních sil, navíc umožňuje nasadit nižší mzdy. "Specialistů, které bychom rádi přijali do back office, ale zase tolik nebylo. Vysoká nezaměstnanost nám nepřinesla žádné výhody pokud jde o přijetí skutečných odborníků. Lidé na trhu jsou, to určitě, ale specialisty jsme nenacházeli," zdůraznil Ullrich. Z úřadů práce nelze získat špičkové odborníky, shodli se i ostatní účastníci semináře.


Lidé jsou "zmlsaní" benefity

Ve finančních institucích (ale nejen tam) je nutné se lidmi zabývat, - nejen jejich pracovním, ale i soukromým životem.

Benefity nejrůznějších druhů patří mezi firemní výhody. Jejich účelem je zajistit, aby lidé zůstali ve firmě.

"Pozor ale na to, když se lidé namlsají benefitů! Pak se diví, že se po nich chce i nějaká práce," konstatoval Ullrich.

Je na manažerech, aby odhalili, když se někdo schovává za druhé.


Změna myšlení manažerů

Právě manažeři by měli umět lidi chytit, nasměrovat a vést. "Když si jako manažer nebudete budovat vztahy, zůstanete sám. A co sám dokážete? Nic," konstatoval Ullrich.

(Brzdou pokroku je naše touha zůstat nepostradatelnými, konstatoval Tomáš Baťa v roce 1930. Jeho slova platí stále...)

A ještě malá připomínka závěrem. Na téma oceňování. Komu z nás neudělá dobře, když je pochválen? "Někteří manažeři ale pochvalami šetří," uzavřel ředitel odboru lidských zdrojů z ČSOB Pojišťovny.

Zdroj: DŠ

Facebook Twitter

Související články

09.06.2010Fraud management ve finančních institucích - konference

Komentáře

PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.