Rizika » Radost z valentýnských šperků může zkazit zloděj. Víte, jak předcházet následkům krádeže?

Radost z valentýnských šperků může zkazit zloděj. Víte, jak předcházet následkům krádeže?

12.2.2016, Rizika, Allianz

Radost z valentýnských šperků může zkazit zloděj. Víte, jak předcházet následkům krádeže?

Den svatého Valentýna je v České republice spíše než jako svátek zamilovaných vnímaný jako svátek obchodníků. A není tomu tak nadarmo. Přestože Češi za valentýnské oslavy zatím neutrácejí tolik jako obyvatelé anglosaských zemí, komerční aspekt data 14. února se i zde začíná každoročně stále více projevovat. A kromě květin dostávají i české ženy v tento den čím dál více šperků. Bohužel se o ně často nejsou zvyklé starat tak, aby je pojišťovny mohly rychle odškodnit. Jak na to?

Pojištění domácnosti vám sice vaše ztracené klenoty nevrátí, umí ale navrátit alespoň jejich finanční hodnotu. Důležité je proto vědět, jaké ceny vaše šperky vlastně dosahují. A to je často první „kámen úrazu“, který brání rychlé likvidaci škody. „Kromě alespoň přibližné hodnoty šperku je třeba mít přehled i o tom, kolik šperků doma máte a jak přesně vypadají. Ideální je samozřejmě mít k dispozici účtenku či certifikát pravosti a všechny šperky si vždy pro jistotu vyfotit,“ radí Monika Hotová, specialistka majetkového pojištění Allianz pojišťovny. „Pak bude likvidace vaší škodní události pouhou rutinní záležitostí,“ dodává.

Realita je ale často jiná. „Poškození většinou dokládají rodinné fotografie, z nichž je patrné, že majitelka domácnosti odcizený klenot měla a nosila. Bohužel ne vždy mají takový snímek k dispozici, a tak své klenoty pouze popisují, případně kreslí, což samozřejmě není ideální situace pro řešení pojistné události,“ uvádí Hana Jurová, metodička Allianz pojišťovny.

Obecně platí, že ukradené cennosti se obvykle vejdou do limitu pojištění domácnosti, ale majitelé šperků vyšší hodnoty mohou využít možnosti navýšení limitu, například i tím, že šperky umístí v trezoru. A pokud ho nemáte, buďte kreativní a šperky alespoň neukládejte na obvyklá místa. Zkuste se vyhnout šuplíkům a skříňkám, a určitě je nenechávejte v originálních krabičkách z klenotnictví. Jsou to první, na co se zloději zaměří.

Krádež či jiná pojistná událost na sebe však nemusí nechat čekat až na dni po valentýnské romantice. K nehodám samozřejmě dochází i přímo v tento den, ačkoli loni byl 14. únor až neuvěřitelně klidný. Možná i díky tomu, že připadl na sobotu, nahlásili klienti Allianz minulý rok na toto datum pouze 237 škod oproti předloňským 400.

Zdroj: Allianz

Facebook Twitter

Související články

13.02.2015Valentýna slaví dvě třetiny Čechů, svůj vztah by si pojistila pětina z nich
02.05.2014Žádný valentýn, ale První máj! Mezi Čechy jasně vítězí domácí tradice
13.02.2014Svatý Valentýn: Lásky čas, který bohužel "zpestřují" i stovky pojistných událostí
12.02.2014Allianz upozorňuje na krádeže šperků nejen na Valentýna
04.02.2016Šéfem Marketingu & CRM v Allianz se stal Michal Seifert
22.01.2016Ze živlů napáchaly loni nejvíce škod na majetku klientů Allianz vichřice

Komentáře

PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.