Rizika » Čeho by se měly české firmy bát nejvíce? Allianz Barometr rizik 2015 varuje před přerušením provozu

Čeho by se měly české firmy bát nejvíce? Allianz Barometr rizik 2015 varuje před přerušením provozu

5.3.2015, Rizika, Allianz

Čeho by se měly české firmy bát nejvíce? Allianz Barometr rizik 2015 varuje před přerušením provozu

Čtvrtý ročník Allianz Barometru rizik odhalil největší podnikatelská rizika pro letošní rok. Pro střední Evropu jsou jimi, podle více než 500 odborníků na podnikatelské pojištění ve 47 zemích stejně jako loni, přerušení provozu a dodavatelského řetězce, přírodní katastrofy, a na třetím místě požár či výbuch. Studie upozorňuje na to, že ačkoli mnoha hrozbám lze předejít, na některé z nich firmy nepamatují – v Česku se to týká hned té nejnebezpečnější kategorie: škod z přerušení provozu.

 

„Mnoho českých firem škody plynoucí z přerušení provozu stále podceňuje. Soustřeďují se na ochranu majetku jako takového, přitom třeba kvůli výpadku výroby například po požáru často hrozí násobně vyšší finanční ztráty, než jsou náklady na nové postavení vyhořelé výrobní haly,“ komentuje výsledky studie Václav Bohdanecký, odpovědný v Allianz pojišťovně za zajištění. Například na třech největších škodách, se kterými se Allianz pojišťovna setkala v roce 2014, měly drtivý podíl právě ztráty vzniklé v důsledku přerušení provozu firmy. Vždy šlo o stamiliony korun.

 

Přerušení provozu a dodavatelského řetězce zaujímá nejvyšší příčku i celosvětově, stejná je také celá první pětice hrozeb. Za čtvrtý nejrizikovější faktor pro byznys vyhodnotili odborníci legislativní a regulatorní změny a jejich vliv na podnikatele, kteří svou obchodní strategii vytvářeli za jiných podmínek. Oproti loňsku také jak v Česku, tak ve světě, vzrostlo riziko „kyberzločinu, poruchy informačních technologií, špionáže a úniku dat“, jež se umístilo na 5. místě.

 

Deset nehvěších obchodních rizik v Evropě, Africe a na blízkém východě

 

evropa_allianz

 

Allianz_tabulka_risk

 

Podle Allianz Barometru rizik 2015 platí, že pro strojírenství a stavebnictví jsou největší hrozbou přírodní katastrofy jako například povodně nebo zemětřesení, oproti tomu přerušení provozu a dodavatelského řetězce představuje problém hlavně pro velkovýrobce – ačkoli za jedno ze tří největších rizik ho označilo 46 % respondentů bez ohledu na odvětví podnikání. Legislativní a regulatorní změny pak zůstávají největším strašákem pro finanční sektor, vyplývá z výsledků studie.

 

Allianz

Zdroj: Allianz

Facebook Twitter

Související články

26.02.2015V rámci samoregulace chystá Allianz přísnější metr na broker pooly
17.02.2015Každých 15 vteřin vyráží ve světě k lidem v nouzi asistenční služba Allianz
23.02.2015Allianz pojišťovna zavádí na pobočky platební terminály
10.02.2015Allianz má na internetu nové autopojištění. Výsledný produkt si motoristé sestaví sami
09.02.2015U Allianz nejčastěji bourají řidiči ve věku 40+, největší škody však způsobují mladíci
05.02.2015Již 125 let se klienti v nepříjemných životních situacích spoléhají na Allianz

Komentáře

PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.