Pojistné produkty » Životní pojištění » Výzkum PČS: V nepříznivých životních situacích spoléháme na životní pojištění víc než na partnera

Výzkum PČS: V nepříznivých životních situacích spoléháme na životní pojištění víc než na partnera

21.4.2015, Životní pojištění, Pojišťovna České spořitelny

Výzkum PČS: V nepříznivých životních situacích spoléháme na životní pojištění víc než na partnera

Každý třetí Čech má pro případ vážné nemoci zajištěnu náhradu příjmu životním pojištěním, každý čtvrtý by se v takové situaci spolehnul na svého partnera. Zatímco nebezpečí ztráty příjmu si uvědomujeme, o nebezpečí ochrnutí a jeho finančních důsledcích třetina lidí ani nepřemýšlí. To jsou výsledky výzkumu, který pro Pojišťovnu České spořitelny zpracovala společnost Ipsos.

„Zeptali jsme se lidí, zda a jak mají zajištěnu náhradu příjmu v případě, že na půl roku onemocní,“ říká Petr Procházka, ředitel úseku řízení produktů Pojišťovny České spořitelny. „Třetina lidí se spoléhá na životní pojištění a na partnera, každému pátému by pomohli rodiče. A 16 % lidí by si vystačilo jen s nemocenskou.“

Lidé vědí, jak se jim v době nemoci sníží měsíční příjem, počítají s jeho poklesem o 50 %. Češi věří, že s dlouhodobou nemocí by se dokázali s pomocí blízkých vypořádat. Půl milionu korun na přestavbu bytu na bezbariérový má ale jen osm lidí ze sta. Celá třetina dotázaných takový problém vůbec neřeší a další třetina o tom sice přemýšlí, ale řešení v životním pojištění nevidí. Přitom riziko invalidity patří v Čechách dlouhodobě k nejpodceňovanějšímu a peníze z pojistky již pomohly stovkám klientů.

Výzkum pro Pojišťovnu České spořitelny realizovala společnost Ipsos pomocí on-line dotazníku na 1 017 respondentech ve věku 18–65 let.

Graf_PCS_partner

Na koho spoléháme  při dlouhodobé nemoci

Pojišťovna České spořitelny

Zdroj: Pojišťovna České spořitelny

Facebook Twitter

Související články

15.04.2015Rozhovor s Petrem Procházkou z PČS: Zpětná vazba od partnerů posouvá FLEXI správným směrem
13.04.2015PČS hlídá kvalitu a nekvalitním zprostředkovatelům uděluje červené karty [Aktualizováno]
05.03.2015Výzkum PČS – Nejsilnější motivy pro sjednání životního pojištění: narození dítěte a vážná událost v
06.02.2015PČS rozeslala více než 557 000 daňových potvrzení o zaplaceném pojistném na životním pojištění
16.01.2015Výzkum PČS: Více než polovina lidí není pojištěná
18.12.2014PČS: Kuriózní i úsměvná hlášení pojistných událostí
18.06.2014PČS: Dopisy klientům jsme přeložili do srozumitelného jazyka

Komentáře

adresář
PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.