Pojistné produkty » Životní pojištění » Poškození úrazem: výplata procentem z pojistné částky nebo denními dávkami?

Poškození úrazem: výplata procentem z pojistné částky nebo denními dávkami?

11.12.2014, Životní pojištění, Komerční pojišťovna

Poškození úrazem: výplata procentem z pojistné částky nebo denními dávkami?

Obecně se dá říct, že u poškození úrazem je pojistné plnění vyplácené procentem z pojistné částky výhodné oproti denním dávkám především v případě vážnějších úrazů a úrazů vícenásobných.

Pojištění poškození úrazem, které nabízí Komerční pojišťovna v rámci životního pojištění ELÁN, má jednoznačnou výhodu ve vícenásobném plnění při jedné pojistné události. Od listopadu 2014 navíc došlo k navýšení maximální pojistné částky na 400 000 Kč.

Vícenásobný úraz přitom bohužel není nijak neobvyklý a lidé jej mohou utrpět při autonehodě nebo jízdě na kole. Existuje však mnoho dalších situací, například tesař může být ohrožen při své práci ve výškách. A zatímco výplata pojistného plnění denními dávkami, které v případě úrazu nabízí většina pojišťoven, kryje nejčastěji nejdelší dobu léčení úrazu, procento z pojistné částky odpovídající závažnosti úrazu se vyplácí nezávisle na délce léčení. Odpadá tak rovněž problém s karenční dobou, tedy s obdobím, po které pojistitel nevyplácí denní dávky.

Při volbě mezi výplatou pojistného plnění procentem z pojistné částky a denními dávkami by měl být u poškození úrazem rozhodující především pojistný zájem klienta, jinak řečeno, proč si klient pojištění sjednává. Klient, který si uvědomuje riziko závažnějších úrazů, způsobujících například dlouhodobé vyřazení z práce a ohrožujících jeho finanční stabilitu, by měl jednoznačně zvolit produkt umožňující výplatu pojistného plnění procentem z pojistné částky. Výplata denních dávek se tedy vyplatí spíše u méně závažných úrazů.

„Nezřídka ale se v takových případech jedná o nepoctivého klienta, který si chce pouze vylepšit svou finanční situaci na úkor pojišťovny, a k pojištění přistupuje stylem „když už si ho platím, tak ať z něj něco mám“, hlásí každou, i neprokazatelnou, drobnost (např. zvrtnutý kotník, natažený sval, apod.). Proto podobné neprokazatelné pojistné události Komerční pojišťovna nehradí a nepodporuje tak nečestné chování,“ uvádí Martin Jirásek, account manažer pro externí distribuční kanály Komerční pojišťovny, a dodává: „našim klientům nabízíme u poškození úrazem výplatu pojistného plnění procentem z pojistné částky, která představuje v případě vážných životních situací zajímavé krytí.“

Komerční pojišťovna, a.s.

Zdroj: Komerční pojišťovna

Facebook Twitter

Související články

03.10.2014Komerční pojišťovna: Jednou z priorit je rozvoj spolupráce s externími partnery
15.04.2014Pojišťovny pod drobnohledem: Komerční pojišťovna
22.02.2011Komerční pojišťovna po celý rok 2010 držela druhou pozici na trhu životního pojištění

Komentáře

PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.