Pojistné produkty » Pro občany » Čeští řidiči se při koupi auta rozhodují hlavně podle ceny

Čeští řidiči se při koupi auta rozhodují hlavně podle ceny

27.11.2014, Pro občany, Generali

Čeští řidiči se při koupi auta rozhodují hlavně podle ceny

Nejdůležitějším kritériem, které ovlivňuje koupi auta, je pro české řidiče jeho cena. Vyplývá to z exkluzivního průzkumu pojišťovny Generali. „Cena je rozhodujícím ukazatelem pro třiaosmdesát procent českých šoférů, následuje spotřeba a také objem a výkon motoru,“ přibližuje tiskový mluvčí Generali Jiří Cívka.

Nejméně zajímá řidiče v tomto ohledu variabilita interiéru společně s barvou auta a kapacitou zavazadlového prostoru. Vedle ceny, spotřeby a objemu a výkonu motoru je pro ně ale důležité také palivo.

Exkluzivní průzkum také ukázal, že nejoblíbenější značkou mezi českými motoristy je stále Škoda, což potvrzují statistiky prodeje aut v České republice, v nichž je domácí značka i v letošním roce číslem jedna.

Škodovku označilo v průzkumu za oblíbenou značku auta celkem 35 % dotazovaných. Na dalších místech se seřadily Ford, Volkswagen, Peugeot, Hyundai nebo Kia.

„Tři čtvrtiny řidičů zároveň přiznávají, že to, kterou značku automobilu mají rádi, je ovlivňuje při výběru nového vozu,“ poukazuje Cívka na výstupy z průzkumu.

S povinným ručením jsme zodpovědní

Po letech, kdy cena povinného ručení spíše klesala, nastal na konci minulého roku obrat především v souvislosti s novým občanským zákoníkem.

Z nejnovějšího průzkumu pojišťovny přitom vyplývá, že co se právě povinného ručení týká, jsou čeští řidiči velmi zodpovědní. Povinné ručení na vozidlo nebo všechna vozidla v domácnosti má 97 % z nich. Zbývající tři procenta mají povinné ručení jen na některé z vozidel. Ze zákona přitom musí být pojištěné každé registrované vozidlo.

„U havarijního pojištění je situace odlišná. Skoro polovina řidičů přiznává, že toto pojištění nemá uzavřené na žádné vozidlo ve své domácnosti. Na všechna vozidla v domácnosti má havarijní pojištění uzavřené přibližně čtyřicet procent šoférů,“ upozorňuje Jiří Cívka. To může ovšem souviset se skutečností, že povinné ručení se stále více posouvá do roviny služby a pokrývá i řadu v minulosti nemyslitelných havarijních rizik, například střet se zvěří. Dnes je toto riziko rozšířeno na krytí střetu vozidla s jakýmkoliv zvířetem včetně hospodářských.

Obrácená čísla pak vydal průzkum, co se týče připojištění čelního skla. Tímto způsobem má všechna vozidla v domácnosti pojištěno 48 % dotazovaných.  Některá vozidla v domácnosti 17 % a žádná vozidla 35 % dotazovaných řidičů.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Generali

Zdroj: Generali

Facebook Twitter

Související články

24.10.2014Řidiče čeká víkend mnoha rizik
26.08.2014Zkrachovalou CK Monmaner travel poslal soud do konkurzu
19.08.2014Poslední klienti CK HELLAS – nejen Řecko se vrátili zpět do ČR
15.08.2014Všichni klienti CK HELLAS – nejen Řecko se vrátí do ČR v plánovaných termínech
13.08.2014Zkrachovala cestovní kancelář HELLAS - nejen Řecko

Komentáře

PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.