Pojistné produkty » Pojištění aut » Většina lidí neví, že povinné ručení obsahuje i asistenční služby

Většina lidí neví, že povinné ručení obsahuje i asistenční služby

26.8.2015, Pojištění aut, Česká kancelář pojistitelů

Většina lidí neví, že povinné ručení obsahuje i asistenční služby

V České republice je pojištěných téměř 7,3 milionu vozidel, přesto téměř polovina jejich majitelů neví, že jejich povinné ručení obsahuje asistenční služby pro případ nehody či poruchy. 96 % řidičů navíc nezná telefonní číslo na smluvní asistenční společnost své pojišťovny. Výsledky přinesl reprezentativní výzkum Linky pomoci řidičům 1224.

„Pojišťovny poskytují svým klientům v rámci povinného ručení i havarijního pojištění různé balíčky asistenčních služeb. Z výzkumu Linky pomoci řidičům 1224 bohužel vyplynulo, že 45 % řidičů o tom neví,“ říká Jakub Hradec, výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů, která linku 1224 provozuje. Navíc 42 % z těch řidičů, kteří tuší, že mají v rámci pojištění vozidla předplacené asistenční služby, nedokážou vyjmenovat ani jeden konkrétní typ služeb, na které mají nárok. Když už si na nějakou službu respondenti vzpomněli, jednalo se v téměř polovině (48 %) případů o odtah a v pětině (19 %) o náhradní vůz.

Nejčastější řešení havárie či poruchy? Odtah!

Odtah je nejčastěji využívanou službou, kterou v rámci asistence motoristům poskytují pojišťovny. Zároveň jde o nejefektivnější způsob rychlého odstranění nepojízdného vozidla, které brání obnovení provozu. Podle statistik České asociace asistenčních společností je 83 % nehod a poruch řešeno právě odtahem.

Řidiči znají nouzová telefonní čísla, na číslo smluvní asistenční společnosti své pojišťovny si ale nevzpomenou

Většina řidičů si správně pamatuje telefonní čísla na policii (88 %), záchranku (85 %), hasiče (82 %) i tísňovou linku 112 (76 %). Oproti tomu si pouhá 4 % dotazovaných vzpomněla na telefonní spojení na smluvní asistenční společnost své pojišťovny. Právě pro řidiče, kteří potřebují zajistit spolehlivé asistenční služby, je tady Linka pomoci řidičům 1224. Ta poskytuje servis klientům všech pojišťoven, a to 12 měsíců v roce, 24 hodin denně.

„Řidiči si díky lince 1224 nemusí pamatovat složitá telefonní čísla a jednoduše využívají služeb, které již mají v povinném ručení či havarijním pojištění zaplacené. To vše navíc pomáhá k rychlému odstranění následků nehody na silnici a prevenci následných havárií,“ vysvětluje Jakub Hradec. Kvalitu služeb smluvních asistenčních společností potvrzují sami řidiči – tři čtvrtiny (76 %) těch, kteří jejich služby využili, byli s jejich úrovní spokojeni.

Jak funguje Linka pomoci řidičům 1224

Klienti, kteří zavolají na číslo 1224, jsou v průměru za 6 vteřin spojeni s jejím operátorem. Linku obsluhují zkušení zaměstnanci call center asistenčních společností, které jsou členy České asociace asistenčních společností. Operátor zjistí pojišťovnu, u které mají řidiči uzavřené povinné ručení. Pokud si volající motorista pojišťovnu okamžitě nevybaví, operátor si ji sám zjistí podle SPZ auta. Poté řidiče přepojí na smluvní asistenční společnost pojišťovny, která na místo vyšle vůz a zařídí na místě opravu nebo odtažení do seriózního servisu.

asistenční služby pro motoristy 150825_linka_1224_infografika_vyzkum_asistence_vyska_finalasistenční služby pro motoristy150825_linka_1224_infografika_vyzkum_asistence_sirka_final

Zdroj: Česká kancelář pojistitelů

Facebook Twitter

Související články

17.08.2015Rozšíří se pojištění odpovědnosti z provozu vozidla i mimo komunikace?
11.08.2015Půjčení auta v zahraničí? Pozor na vysokou spoluúčast
04.08.2015Automobilka Fiat Chrysler stahuje z trhu 843 tis. vozů kvůli vadným airbagům
22.06.2015„A kdo se postará o auto, když se mu na dovolené v Chorvatsku něco stane?“
25.08.2015Systém peer-to-peer pojištění prochází evolucí. Jak funguje v zahraničí?
13.08.2015V prvním čtvrtletí byla zprostředkovateli sjednána pojištění v hodnotě přes 16 miliard Kč

Komentáře

Spokojenost (Peter Lacek, 4.9.2015, 11:15)
My jsme povinné ručení řešili <a href="http://www.povinne-ruceni.com/kalkulator/">tady</a> a spokojenost. Za nás palec nahoru http://www.povinne-ruceni.com/kalkulator/
PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.