Pojistné produkty » AXA Assistance nově pomáhá obětem kybernetické kriminality

AXA Assistance nově pomáhá obětem kybernetické kriminality

15.1.2016, Pojistné produkty, AXA Assistance

AXA Assistance nově pomáhá obětem kybernetické kriminality

Společnost AXA Assistance rozšiřuje svojí nabídku služeb o pojištění Cyber risk, které pomáhá klientovi v případě, že se stane obětí kybernetické kriminality. Kromě odškodnění obsahuje nové pojištění  i asistenci specialistů, kteří pomáhají řešit následky krádeže dat, zneužití či poškození internetové identity nebo krádež finančních prostředků při nákupech pomocí platebních karet. Asistence pomáhá i při  poškození dobrého jména na internetu a s nekalými praktikami e-shopů.

Pojištění Cyber risk obsahuje nonstop právní asistenci, při které má postižený možnost okamžitě získat doporučení, jak se ve vzniklé situaci zachovat a jak případně minimalizovat další související rizika. Specialisté AXA Asssitance za klienta také aktivně vzniklý problém napravují.

Stále častěji v praxi narážíme na nízkou informovanost ohledně ochrany před internetovými riziky. Protože roste i množství případů odcizení identity a podvodů při online platbách, chceme našim klientům nabídnout možnost pomoci při řešení těchto  nových situací. Chceme toto pojištění nabízet i jako službu zákazníkům jiných subjektů, například prostřednictvím bankovních nebo telekomunikačních společností,“ řekl Jan Čupa, generální ředitel AXA Assistance

Rodinný právník v akci

S asistencí a řešením internetových rizik pomáhají právní specialisté AXA Assistance, kteří poskytují neustálou právní ochranu v rámci služby  „Rodinný právník“, ale například i klientům cestovního pojištění.  Tito odborníci radí, ale i aktivně pomáhají v  nejrůznějších případech internetové kriminality. Častým příkladem zneužití klientovy identity za účelem podvodu je například odcizení osobních informací a jejich následné využití k založení hotovostních úvěrů na klientovo jméno. 

Dalším rizikem mohou být falešné e-shopy a internetové útoky, které se snaží získat přístup k internetovému bankovnictví a k finančním prostředkům. Nadále se jedná i o pomoc s odstraněním nepravdivých informací z internetu, které podvodně poškozují dobré jméno klienta. Specialisté z „Rodinného právníka“ dokáží ve  specifických případech získat i  vyplacení náhrady za nedoručené nebo poškozené zboží od nekale jednajícího elektronického obchodu.

Zneužití nebo poškození identity?

Zneužití internetové identity nastává v případě, že třetí osoba neoprávněně použije na internetu identifikační či autorizační údaje pojištěného – například telefonní číslo, průkaz totožnosti, bankovní údaje nebo rodné číslo. Pokud pojištěnému vznikla škoda nebo jiná majetková újma, podniknou specialisté AXA Assitance právní kroky k ochraně klienta a případně poskytne odškodnění do výše limitu pojistné smlouvy. Pojištění chrání před falešným založením úvěru přes internet, při kterém překvapenému poškozenému za několik měsíců přijde upomínka o splácení. Pojišťovna se spojí s úvěrovou firmou a právní cestou falešný úvěr pomáhá ukončit. 

Naopak poškození on-line identity znamená, že pojišťovna hají pověst pojištěného na internetu nebo sociálních sítích. Experti AXA Assistnace například zajišťují a hradí dodavatele služeb, jehož úkolem je odstranit či znesnadnit přístup k negativním informacím o poškozeném. Dále podniká kroky k hájení zájmů pojištěného vůči osobě, která negativní informace zveřejnila, i vůči vydavateli nebo web hostingové službě, na jejichž stránkách byly negativní informace o zveřejněny.Za poškození on-line pověsti se považuje například, pomluva, urážka, nebo  nezákonné vyzrazení informací o soukromém životě, např. zdravotní stav pojištěného.

Aktivní pomoc

Kromě neustálé právní asistence poskytuje pojištění i reálné právní zastoupení a úhradu souvisejících nákladů v případných sporech, které se dostanou před soud.  Koordinátor každého případu má k dispozici specialisty na danou oblast, kteří aktivně pomáhají vyřešit konkrétní problém. Jedná se o právníky, ale i IT specialisty na odcizení online identity, na řešení internetových podvodů a krádeží i na poškozování dobrého jména v internetovém prostředí. 

Statistky

Z průzkumu AXA Assitance v souvislosti s problematikou internetové kriminality vyplývá:

  • Až 90 % lidí netuší, jak se bránit v případě odcizení identity. Celých 50 % uživatelů si přesto za posledních 12 měsíců nezměnilo přístupové heslo na žádném ze svých online účtů.
  • 62 % případů spotřebitelských sporů se týká nákupů přes internet.
  • Pouze 4 lidé z 10 kontrolují, jaké informace o nich na internetu kolují.
  • Až 7 z 10 uživatelů internetových služeb nedostatečně chrání své osobní údaje.
  • Přes 60 % uživatelů se necítí být dobře informováno o rizicích na internetu.
    40 % uživatelů se setkalo s  e-maily, které se z nich snažily vylákat peníze nebo osobní data.

Zdroj: AXA Assistance

Facebook Twitter

Související články

12.11.2015Kybernetické útoky ovlivňují počet uzavření pojistných smluv
08.10.2015Odborníci se shodují. Kyberbezpečnost evropských firem je pozadu.
30.07.2015Už ani v autě se člověk nevyhne hrozbě kyberútoku. Hackeři unesli jeep i s řidičem.
16.07.2015Zákon o kybernetické bezpečnosti a informačních systémech pojišťoven
14.07.2015Nová kniha o kybernetické kriminalitě od profesora Smejkala
30.01.2015ACE zakládá v Evropě nový útvar kybernetických rizik
26.01.2015Lloyd's: Za kybernetïcké útoky zaplatí společnosti ročně kolem 400 miliard dolarů

Komentáře

PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.