Pojišťovny » V rámci samoregulace chystá Allianz přísnější metr na broker pooly

V rámci samoregulace chystá Allianz přísnější metr na broker pooly

26.2.2015, Pojišťovny, Allianz

V rámci samoregulace chystá Allianz přísnější metr na broker pooly

Allianz pojišťovna přeruší jako první pojistitel na trhu spolupráci s několika Broker Pooly v České republice. Důvodem je jejich neúměrná rizikovost, spočívající v tom, že místo dlouhodobě budovaného vztahu s klientem dávají přednost pouze provizi. Odlišná tvorba rezerv a důraz, kladený výhradně na výplatu provizí, se staly natolik rizikovými faktory, že se Allianz rozhodla od začátku dubna snížit některým společnostem odměny za životní pojištění a některým smlouvy dokonce vypovědět. Neznamená to však, že by se všechny automaticky dostaly na tzv. černou listinu. Na té se objeví pouze ty společnosti, u kterých pojišťovně vychází zvýšená rizikovost v rámci nové segmentace.

 

„Budou-li dělat svůj business korektně, mohou s námi spolupracovat i nadále, ale pokud by jim šlo jenom o provizi, jejich podíl se u nás dramaticky sníží,“ řekl člen představenstva Allianz pojišťovny (CSO) Tomáš Vysoudil. „Jde o samoregulační opatření, jehož cílem je vytvářet obchodní vztah pouze s finančně poradenskými společnostmi, které mají dlouhodobě funkční podnikatelský model. V praxi to znamená odpovídající zázemí, rezervní fondy, standardy kvality a korektním způsobem nabízené a servisované poradenství,“ dodal Vysoudil. Pojišťovny běžně hodnotí nejenom rizikový profil svých klientů, ale i distribučních kanálů a poradenských společností. Allianz v poslední době provedla v oblasti kvality prodeje životního pojištění řadu regulačních opatření, zahrnujících např. interní scoring a vznik registrů smluv.

 

Nové „broker pooly“ jsou fenoménem poslední doby. Zakládají je především bývalí pracovníci MLM sítí (působících na principu multilevel marketingu) jako pokus o určitou alternativu standardních finančně poradenských společností. Jejich podnikatelský model bohužel nezaručuje dlouhodobost ani standardy kvality a primárně se snaží získat nové spolupracovníky za vyšší odměnu bez ohledu na objem a kvalitu, což je problém pro pojišťovnictví jako celek.

 

Tento krok Allianz pojišťovny souvisí s kroky na ochranu spotřebitele a zvyšování kvality prodeje v oblasti životního pojištění. Finanční gramotnost obyvatelstva se sice zvyšuje, ale stále je ještě mnoho těch, kteří se v rámci pojištění orientují hlavně na návratnost investic a podceňují rizika, prevenci, diverzifikaci atd. Mnoho klientů si i nadále stále nedokáže správně stanovit pojistnou částku a limity pojistného tak, aby byla zajištěna primárně jejich rodina a aby současně nepřepláceli dílčí riziko. Pro skutečné poradenství je v tomto směru stále velký potenciál i v České republice.

 

Allianz

Zdroj: Allianz

Facebook Twitter

Související články

23.02.2015Allianz pojišťovna zavádí na pobočky platební terminály
17.02.2015Každých 15 vteřin vyráží ve světě k lidem v nouzi asistenční služba Allianz

Komentáře

PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.