Pojišťovny » Tiskové zprávy » Žádný valentýn, ale První máj! Mezi Čechy jasně vítězí domácí tradice

Žádný valentýn, ale První máj! Mezi Čechy jasně vítězí domácí tradice

2.5.2014, Tiskové zprávy, Česká pojišťovna

Žádný valentýn, ale První máj! Mezi Čechy jasně vítězí domácí tradice

První máj představuje pro Čechy stále tu pravou oslavu lásky. Podle aktuálního průzkumu České pojišťovny má tento den v oblibě dokonce dvakrát více lidí než do našich zemí importovaný svátek svatého Valentýna. Na Prvního máje lidé vyrážejí za polibky pod rozkvetlé stromy, na romantickou procházku, do průvodu nebo prostě jen kupují svým protějškům květiny. Rozpuk lásky a s ní spojené impulzivní chování však bohužel přináší i více či méně kuriózní pojistné události.

Polibek pod rozkvetlým stromem se těší vysoké oblibě, recitovat však Češi nechtějí a neumějí

Česká pojišťovna se ve svém průzkumu zeptala více než 500 obyvatel naší republiky na otázky spojené s prvomájovými oslavami. Výsledky ukázaly, že Češi jsou opravdovými patrioty. Pomyslný souboj mezi Prvním májem a svatým Valentýnem totiž přesvědčivě vyhrála domácí tradice. Většina respondentů (60 %) ho považuje za skutečný svátek lásky, 28 % Čechů pak volí svatého Valentýna a 12 % oslovených nepovažuje za oslavu lásky žádný z nich.

Polibky, průvod i květiny

Svátku lásky vzdávají Češi hold nejčastěji políbením svých protějšků pod rozkvetlou třešní (54 % dotazovaných), následují společné procházky (29 %), romantické večeře či nákupy v květinářstvích (shodně po 15 %). Menší pozorností potěší své milované 11 % dotázaných a 7 % Čechů oslaví svátek lásky návštěvou kulturní akce. Dvě procenta oslovených se 1. května zapojí do nějakého průvodu, k recitaci básní se pak uchýlí pouze jedno procento respondentů.

Mácha by úpěl!

V rámci průzkumu měli lidé doplnit i počáteční verše básně „Máj“ od Karla Hynka Máchy. Ve známém „Byl pozdní večer….“ dokázalo správným způsobem pokračovat více verši pouze 43 % respondentů. Nejčastěji lidé chybovali tak, že přeskočili hned několik slov nebo si spletli ptáka, jehož hlas ku lásce zval (hrdličku zaměnili za slavíka).

Zbytečnost z Ameriky?

Ti, kteří se rozhodnou lásku oslavit právě na Prvního máje, považují svátek svatého Valentýna za zahraniční tradici (64 % dotazovaných), za zbytečnou komerční záležitost (43 %) nebo za svátek konkrétně amerického původu (42 %). Mužům přitom na svatém Valentýnu vadí více než ženám jeho komerční ráz (49 % vs. 38 %). Z průzkumu také vyplynulo, že komerční aspekt svátku svatého Valentýna vadí zejména obyvatelům větších měst – v Praze takto uvažuje hned 60 % dotazovaných.

Následky ohňů i roztoužení

První květnový den se do statistik České pojišťovny zapisuje se železnou pravidelností jako den více či méně kuriózních hlášení. Dovádění na „Čarodějnice“ se například vymklo z rukou dvojici mladíků. Ti se po prohýřené noci strávené u ohně vydali v notně podroušeném stavu k domovu. Při klopýtání zahrádkářkou kolonií je napadlo, že by se mohli z opilosti vyspat v nějaké chatce. U jedné tedy rozbili dveře a jako „prvomájový dárek“ pro své drahé polovičky si navíc odnesli dvě lahve tuzemského rumu. Pachatele se následně podařilo dopátrat a majitelé chalupy tak získali pojistné plnění.

Komplikovaný úraz kolene si zase z prvomájové oslavy lásky odnesl starší muž. Ten chtěl svou manželku potěšit romantickou procházkou rozkvetlým sadem. Během ní se však příliš věnoval milované polovičce, nedával pozor na cestu, šlápl do díry a způsobil si bolestivé poranění menisku. Z prvomájové procházky se léčil více než dva měsíce a protože měl sjednané úrazové pojištění, pojišťovna mu vyplatila bezmála 40 000 korun. Jestli tuto částku použil jako „náhradu“ za nepovedený První máj, se ale pracovníkům oddělení likvidace pojistných událostí již zjistit nepodařilo.

Průzkum pro Českou pojišťovnu provedla v březnu 2014 společnost Ipsos na vzorku 525 respondentů ve věku 25-65 let.

 

Česká pojišťovna

Zdroj: Česká pojišťovna

Facebook Twitter

Související články

29.04.2014Čarodějnice slaví 84 % Čechů, jsou rizikovější než 1. máj
24.04.2014ČP řeší v průměru padesát případů vykradených aut týdně
22.04.2014Zájem českých firem o pojištění škod na životním prostředí se zdvojnásobil
13.03.2014Ve znalostech pojištění proti živlům uspěli Češi na trojku
27.02.2014Češi se povodní nebojí
24.02.2014Průzkum ING Životní pojišťovny: Češi zaměňují pojištění se spořením
19.02.2014Jak Čechům škodí vítr, hromy a blesky a jak se proti nim brání?
06.02.2014Únorová kampaň ČAP se letos zaměřuje na pojištění proti živlům

Komentáře

adresář
PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.