Pojišťovny » Tiskové zprávy » Je rizikovější vzlet nebo přistání? Allianz přináší podrobnou analýzu bezpečnosti letového provozu

Je rizikovější vzlet nebo přistání? Allianz přináší podrobnou analýzu bezpečnosti letového provozu

22.1.2015, Tiskové zprávy, Allianz

Je rizikovější vzlet nebo přistání? Allianz přináší podrobnou analýzu bezpečnosti letového provozu

Cestujete rádi letadly a znervózňují vás poslední zprávy o leteckých katastrofách v Asii? Nejnovější studie Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) vás potěší – zvolili jste totiž nejbezpečnější způsob dopravy. Souhrnné riziko, kterému se aerolinky běžným provozem vystavují, přesto může podle expertů z AGCS již v roce 2020 překročit hranici 1 bilionu dolarů. Víte, která část letu je pro cestující nejrizikovější, a kde by se měly slabé povahy letadlům raději vyhnout?

I když podle leteckých katastrof z loňského roku to tak nevypadá, dlouhotrvajícím trendem
v leteckém průmyslu (1972–2013) jsou průměrně “pouze” dvě úmrtí na 100 milionů pasažérů na komerčních letech. Pravděpodobnost smrtelného úrazu při cestování s aerolinkami z EU či USA je 1:29 milionům. Možnost, že někoho zabije úder blesku, je oproti tomu mnohem reálnější – 1:10,5 milionu, a létání lze považovat za nejbezpečnější způsob dopravy. Jistá nebezpečí ale existují i zde.

“Nejhorší standardy vykazuje region Afrika, kde jsou v některých odlehlých částech kontinentu srovnatelné s těmi americkými či evropskými před 50 lety,” uvádí AGCS, jeden z největších světových pojistitelů letadel. Celých 45 % úmrtí v důsledku leteckých nehod se v roce 2012 stalo na letech afrických aerolinek. Ale pozor – hned druhá je oblíbená exotická destinace Asie a její letecké společnosti s výsledkem 43 %!

Méně rizikovou společnost či destinaci si sice pro dopravu na dovolenou zvolit můžeme, avšak ani tak zcela neeliminujeme všechna nebezpečí. Skutečnost, že nejvíce nehod se stává při vzletu a přistání je obecně známá – studie AGCS však upozorňuje, že jedna z těchto aktivit je o poznání riskantnější. Je jí přistávání, které má podle statistik Boeingu na svědomí téměř 60 % všech nehod. Konkrétně mezi lety 2003–2012 se 57 % nehod stalo při přistávání a souvisejícím klesání, 24 % nehod při vzletu nebo následném stoupání, 11 % během manévrů na letištní ploše a jen 9 % při letu v konstantní výšce a rychlosti.

Při čtení nehodové statistiky ale může cestující alespoň trochu uklidnit skutečnost, že
za posledních 50 let se bezpečnost letového provozu podstatně zvýšila – a pokrok se stále nezastavuje, právě naopak. Ve srovnání s dnešním průměrem dvou obětí leteckých nehod na 100 milionů pasažérů jich totiž dříve (1962–1971) bylo 133!

Klid cestujících i posádky je vykoupen značnými investicemi do nových technologií, dražším vybavením, a tak i stále rostoucími pojistnými riziky. Nároky na pojistitele zvyšuje i nová legislativa a růst odškodného v oblasti životního pojištění. AGCS uvádí, že souhrnná výše rizik, kterým se aerolinky běžně vystavují, může do pěti let u některých z nich dokonce překročit hranici 1 bilionu dolarů.

Než bude cestování zcela bezpečné, snaží se cestující přijít s vlastními tipy na to, jak přežít případnou nehodu. Někteří sází na sezení v přední části letadla, jiní si zase rezervují místa úplně vzadu. „Letečtí odborníci se však jednohlasně shodují, že žádné „nejbezpečnější“ místo v letadle neexistuje, protože každá nehoda je jiná,“ konstatuje AGCS.

Allianz

Zdroj: Allianz

Facebook Twitter

Související články

24.07.2014Válečné riziko letu MH17 bylo pojištěno u Lloyd´s - Atrium Syndicate 609
18.07.2014Malajsijské letadlo na Ukrajině sestřelila raketa, potvrdily to satelity
26.06.2014Ztracený boeing letěl až do pádu na autopilota. Pátrání se posouvá na jih
20.03.2014Allianz začala vyplácet odškodnění spojené se zmizením letadla Malaysia Airlines
11.03.2014Německá Allianz je hlavním pojistitelem zmizelého letadla Malaysia Airlines

Komentáře

adresář
PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.