Pojišťovny » Lidé si pomalu začínají zvykat na sjednávání pojištění online

Lidé si pomalu začínají zvykat na sjednávání pojištění online

12.11.2015, Pojišťovny, E15.cz

Lidé si pomalu začínají zvykat na sjednávání pojištění online

Chytrý telefon má téměř každý. Pojišťovny dávají lidem se smartphonem možnost uzavírat pojištění přes mobily a tablety. Lidé to začínají ve velkém využívat a nejvíce pak na ta jednodušší pojištění, jako je například cestovní pojištění. V závěsu se pak drží povinné ručení, či pojištění majetku.

Prodej pojištění online v Česku podle ankety E15.cz teprve začne nabývat významu. Hlavně díky nárůstu počtu tabletů a smartphonů, se jistě navýší i počet uzavřených smluv on-line. Pojišťovny mají prodejní kanály v podobě aplikací. Lidé si na to však stále ještě zvykají. „Mobilní aplikaci máme aktuálně na cestovní pojištění. U samotného prodeje stále převažuje desktop, byť podíl přístupů z mobilů/tabletů dosahuje už desítek procent,“ uvedl Václav Bálek z Allianz.

Největší nárůst online prodejů pojišťovny zaznamenávají u tabletů. I přes boom prodeje pojištění přes aplikace online, tvoří jen minoritní část z celkových prodejů – necelých 10 %. Kromě uzavírání pojištění přes telefony a tablety, mají klienti pojišťoven možnost si sjednat pojištění přes speciální uzpůsobené webové stránky, a to dokonce i těsně před překročením českých hranic.

Aplikace ale nemají jen jednostranný účel pro uzavírání pojistných smluv. Klienti je mnohem častěji využívají k návodům, co dělat při autonehodě, jak postupovat při sjednávání virtuální kartičky pojištění a další. Díky tomu počet uživatelů těchto mobilních aplikací každoročně přibývá.

Nejvíce se daří v online prodeji hlavně cestovnímu pojištění – jednoduchost uzavření pojištění k tomu přímo vybízí. Například v České pojišťovně se takto prodá každá pátá smlouva. Deseti procenty jsou tvořeny i uzavřené smlouvy online pojišťovny NN. Naopak Milan Káňa z Kooperativy tvrdí: „Podíl celkových prodejů on-line je stále velmi malý, jen u cestovního pojištění a pojištění vozidel je to zhruba několik procent, u ostatních produktů je podíl menší než procento.“ Na druhu stranu mobilní prodej vykazuje stabilní meziroční nárůst mezi 10 % - 20 %.

Multikanálovým distribučním modelem vyšla vstříc 21. století i AXA pojišťovna. Ta spoléhá na propojení všech stávajících prodejních řešení (poradce, web, call centrum). Důvodem byl prý meziročně zdvojnásobený počet klientů, kteří pojišťovnu kontaktovali online.


Čtěte také: AXA spouští nový e-shop


 

 

Michael Pupala, ředitel útvaru řízení strategických partnerství a digitalizace pojišťovny, se domnívá, že bychom neměli dělit distribuční kanály na tradiční a digitální. Na distribuci by se, podle něj, mělo nahlížet jako na ekosystém, jehož cílem je vzdělávání klienta a plnění jeho potřeb v maximální možné míře a splnit tak jeho preference na variabilitu interakce a vzájemnou propojenost.

Pojišťovny začínají připravovat i digitalizace poboček. Jejich prodejci budou mít k dispozici jednotnou aplikaci, která je provede celým procesem práce s klientem. Pojišťovna díky tomu získá i představu o kvalitě procesu prodeje na pobočkách.

Zdroj: E15.cz

Facebook Twitter

Související články

28.08.2015Nová aplikace k hlášení dopravních nehod od Allianz
17.08.2015Nová aplikace má zpřehlednit informování o zdravotním pojištění v Evropě
10.11.2015AXA spouští nový e-shop
11.11.2015Už i Česká pojišťovna se připojila k boomu elektronických podpisů
26.10.2015PČS získala Cenu pokroku 2015 za on-line dodatky s možností biometrického podpisu
12.10.2015Digitální podpis budoucnost, nebo slepá ulička?
01.04.2015Digitální podpis smluv u Kooperativy v plném provozu. Zareaguje na technologii i konkurence?
30.09.2014Pojišťovna České spořitelny umí sjednat životní pojištění s digitálním podpisem
14.10.2015Telematika v pojišťovnictví. Jak vidí její budoucnost softwarová společnost CSC.
16.09.2015Generace millennials vykazují nejvyšší poptávku po autopojištění s telematikou

Komentáře

PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.