Pojišťovny » Jaké finty vymysleli klienti, aby v 1Q oklamali pojišťovny?

Jaké finty vymysleli klienti, aby v 1Q oklamali pojišťovny?

29.4.2016, Pojišťovny, Kooperativa, Allianz, Česká pojišťovna

Jaké finty vymysleli klienti, aby v 1Q oklamali pojišťovny?

Tři největší české pojišťovny odhalily v průběhu prvních tří měsíců pojistné podvody v celkové hodnotě 274 milionů korun. K největšímu počtu odhalených podvodů došlo tradičně v hlavním městě.

Detektivové pojišťovny Allianz za první tři měsíce uchránili 76 milionů korun, které by jinak padly do kapes podvodníkům. Vyšetřovatelské týmy České pojišťovny odhalily za poslední 3 měsíce pojistné podvody v hodnotě 118,3 milionů korun. Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku se jedná o pokles ve výši 16 milionů korun. Z dlouhodobého hlediska však odhalování podvodné činnosti roste. Například mezi lety 2010 a 2015 vzrostl objem odhalených pojistných podvodů pouze u České pojišťovny o 186 milionů korun. Kooperativa uchránila prostředky ve výši 80 milionů Kč. Zároveň na pachatele pojistných podvodů podala 40 trestních oznámení.

V praxi to funguje tak, že data o pojistných událostech putují do datového skladu. Zde nad těmito daty dohlíží sofistikovaný detekční systém a podle zadaných algoritmů vybírá případy, které jsou něčím nestandardní. Tyto případy potom detailněji procházejí specializovaní likvidátoři nebo přímo detektivové,“ popisuje práci svých kolegů Michael Maierl, ředitel Útvaru vyšetřování a interní bezpečnosti České pojišťovny. „V České pojišťovně disponujeme jednak kvalitním technologickým zázemím a především velmi zkušenými pracovníky, kteří jsou v této oblasti opravdovými profesionály. Díky tomu jsme v odhalování pokusů o pojistné podvody skutečně efektivní,“ pokračuje Michael Maierl.

Lidé si pod pojmem pojistný podvod nejčastěji představí fingovanou autonehodu či úmyslně zapálený dům. Realita je však jiná. Pouze menšina z pojistných podvodů je od začátku promyšleným činem. Nejčastěji dochází k tomu, že člověk podlehne tíze okamžiku. K pojistné události skutečně dojde, ale klient se poté snaží pojišťovnu přesvědčit o tom, že mu vznikla daleko větší škoda, než tomu ve skutečnosti bylo. „Tito lidé si však mnohdy neuvědomují, že se takovým jednáním dopouští trestného činu, a to pokusu o pojistný podvod,“ uzavírá Michael Maierl.

A jaké případy detektivové vyřešili?

Smolař

Opravdovou smolařkou se zdála být žena středního věku ze severu Čech. Během necelého roku totiž pojišťovně nahlásila téměř desítku úrazů, které se jí staly při sportu i při vykonávání běžných činností - přivodila si několik poranění kloubů a měkkých tkání a protože zřejmě nepatřila mezi šikovné kuchařky, utrpěla i řezná poranění a spáleniny. Všechny úrazy doložila lékařskými zprávami. Detektivům České pojišťovny se samozřejmě nechtělo věřit, že by někdo mohl být takový smolař, aby se mu během pár měsíců stalo tolik úrazů, a tak se na případ podívali zblízka. Během vyšetřování bylo mimo jiné zjištěno, že žena v uvedených zdravotních zařízeních nikdy ošetřena nebyla. Oslovení lékaři následně potvrdili, že takové lékařské zprávy nevystavili a že se jedná o falzifikáty. 

Na dluhy šel přes pojišťovnu

Vyšetřovatele upoutalo hlášení klienta, který oznámil krátce po sjednání pojistné smlouvy poškození PC v důsledku přepětí s tím, že PC již byl ekologicky zlikvidován. Klient se to snažil dokázat vlastní fotodokumentací a zprávou o neopravitelnosti počítače. Vyšetřovatelé prokázali, že servisní zpráva byla padělek a fotodokumentace elektronicky upravována a nakonec i to, že takový počítač klient nikdy nevlastnil. Kvůli dluhům se dostal do tíživé situace, ze které si chtěl pomoci prostřednictvím pojišťovny. Jen co jsme podali podnět orgánům činným v trestním řízení, klient obratem odstoupil od nároku na pojistné plnění.


Čtěte také: Za pojistný podvod s Bugatti Veyron dostal majitel rok vězení a pokutu 600 tisíc dolarů


 
Brit nebyl gentleman

Britský občan nahlásil škodu na přední části osobního vozidla, kterou mu podle jeho verze způsobil český tahač. K nehodě mělo dojít na území Velké Británie. Český řidič tahače svou vinu kategoricky odmítal. Brit se snažil dopravní nehodu dokládat fotodokumentací, na které se však nikde český tahač nevyskytoval. Zdánlivě neřešitelný případ se nakonec podařilo detektivům vyřešit, neboť jednoznačně prokázali, že šofér českého kamionu se v době dopravní nehody vůbec nepohyboval (stál na místě) a tudíž nemohl dopravní nehodu způsobit. Britský občan po konfrontaci s vyšetřovateli Allianz přiznal, že neměl auto havarijně pojištěno a tak si nehodu si vymyslel. Žádost o pojistné plnění stáhl zpět.‎

Kooperativa řešila krádež vozidla AUDI Q7, a to těsně před ukončením leasingu. „První indicií bylo to, že tentýž motorista již v minulosti uplatnil obdobné škody. Následně se vozidlo objevilo na Ukrajině, dokonce bylo prezentováno i v médiích. Případ prošetřovala Policie ČR, která zjistila podezřelé okolnosti okolo překročení hranic s tímto vozidlem, které majitel nedokázal vysvětlit,“ přibližuje jeden z typických případů Vojtěch Stavný, vedoucí Bezpečnostního odboru v pojišťovně Kooperativa.

Zdroj: Kooperativa, Allianz, Česká pojišťovna

Facebook Twitter

Související články

22.04.2016Odhalen další pojistný podvod ve sportu
12.04.2016Britský zprostředkovatel odsouzen na 12 měsíců za pojistné podvody
09.02.2016Pojišťovny odhalily pojistné podvody za více než miliardu korun!
26.01.2016UNIQA loni prokázala pojistné podvody za 69 milionů korun
19.01.2016Muži se v Plzni porvali o parkovací místo. Výsledek? Poškozené auto a pojistný podvod.
19.01.2016I PČS hlásí růst počtu podvodů v oblasti životního pojištění
18.01.2016Detektivové České pojišťovny loni odhalili podvody v rekordní výši
15.01.2016Allianz vloni odhalila podvody za 232 milionů korun, což je meziročně o 74 milionů korun více.
15.01.2016Novým trendem jsou organizované podvody v životním pojištění
07.01.2016ČAP nabízí volnou pozici: Gestor oblasti prevence pojistného podvodu
28.12.2015Za pojistný podvod s Bugatti Veyron dostal majitel rok vězení a pokutu 600 tisíc dolarů
01.12.2015AXA: Pojistné podvody jsou v ČR pro klienty, ale i poradce stále lákavým způsobem k obohacení

Komentáře

adresář
PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.