Pojišťovny » Česká pojišťovna přesunula své datacentrum do Itálie

Česká pojišťovna přesunula své datacentrum do Itálie

26.1.2016, Pojišťovny, Česká pojišťovna

Česká pojišťovna přesunula své datacentrum do Itálie

Česká pojišťovna dokončila přesun svých zhruba 1300 serverů do Itálie. Migrace proběhla v rámci konsolidace datových center skupiny Generali, jíž je ČP součástí. Skupina předpokládá, že centralizací by mělo dojít k úsporám z provozu separátních datacenter v objemu zhruba stovky milionů eur. Projektu se ještě účastní pojišťovny skupiny Generali v Itálii, Francii, Německu, Rakousku a Maďarsku. Postupně se k nim však budou přidávat i pojišťovny v ostatních zemích, kde skupina působí.

Česká republika je první zemí skupiny Generali, kde přesun datových center úspěšně skončil. V současné době již naši IT experti na celý systém dohlíží a spravují ho na dálku z Prahy,“ říká ředitel IT provozu pojišťovny Petr Štengl s tím, že v průběhu „akce“ nedošlo k jakémukoliv plošnému výpadku IT služeb pojišťovny, drtivá většina z řešených migračních chyb prý byla vyřešena v řádu desítek minut od nahlášení.

Cílem přesunu IT infrastruktury do společného datového centra bylo vedle úspory nákladů také sjednocení a zefektivnění některých procesů, jako třeba přechod na bezpapírový oběh interních dokumentů. Generali přesouvá svá datacentra na dvě místa v Evropě: do Cách v Německu a do italského Mogliano Veneto nedaleko Benátek. 

Takový přesun v Evropě ještě neproběhl

Svým rozsahem se podle vyjádření techniků České pojišťovny jednalo o největší přesun infrastruktury nejen v Česku, ale i v rámci Evropy. Do projektu prý bylo investováno 7500 „člověkodní“, což je přibližně celoživotní práce jednoho člověka. Tým, který se na projektu podílel, čítal více než 460 lidí. Přesun trval zhruba jedenáct měsíců, technici přesunuli téměř 1200 aplikací běžících na více než 1300 serverech.

Pojišťovna celý projekt realizovala vlastními silami, takzvaně inhouse. „Ve finálních fázích projektu to znamenalo téměř nepřetržitý monitoring stability všech klíčových aplikací a schopnost v případě již drobného výkyvu vše neprodleně vyřešit,“ vysvětlil proces Štengl.

Zdroj: Česká pojišťovna

Facebook Twitter

Související články

15.01.2016Česká pojišťovna nabízí volnou pracovní pozici: Senior manažer/ka útvaru pojištění majetku
11.11.2015Už i Česká pojišťovna se připojila k boomu elektronických podpisů
23.06.2015Česká pojišťovna: Nejvíce se vykrádají auta mladší pěti let
11.12.2014Česká pojišťovna hledá kandidáta/kandidátku na pozici Pracovník servisní jednotky – SME PRAHA
14.11.2014Česká pojišťovna byla opět vyhlášena Pojišťovnou roku
14.01.2015Česká pojišťovna loni odhalila pojistné podvody v rekordní výši 462 miliony korun
16.03.2015Pojišťovnictví v roce 2015: Česká pojišťovna

Komentáře

PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.