Pojišťovny » AXA uvedla do praxe další samoregulační opatření

AXA uvedla do praxe další samoregulační opatření

10.2.2015, Pojišťovny, AXA

AXA uvedla do praxe další samoregulační opatření

AXA uvedla do praxe samoregulační opatření ČAP, která klientům pomohou lépe se zorientovat v nabídce investičního životního pojištění, aby si je mohli sjednat na základě transparentních a přehledně podaných informací, které jim budou k dispozici po celou dobu pojištění.

Nová samoregulační opatření České asociace pojišťoven, na kterých se její členské pojišťovny dohodly v loňském roce, vstoupila 1. ledna 2015 v platnost. AXA už ale některá z těchto opatření ve svých materiálech používá dlouhodobě. Téma kvality je pro AXA klíčovou součástí strategie a také proto již v červnu minulého roku představila společně s Deloitte standard kvality a nabídla jej do diskuze na pojišťovacím trhu.

„Kvalita prodeje životního pojištění z pohledu klienta je na českém trhu stále velké téma. Samoregulační opatření ČAP samozřejmě vítáme. V loňském roce jsme navíc přišli s iniciativou vytvořit komplexní samoregulační mechanizmus, standard kvality, který by regulační pravidla doplňoval,“ říká Peter Socha, ředitel životního pojištění a spoření AXA v ČR a SR.

Mezi nová opatření patří modelace vývoje pojištění ve více variantách, která slouží k tomu, aby byl klient dopředu informován o vývoji předpokládané výše kapitálové hodnoty pojištění i odkupného. Poradce tak klientovi už při sjednání smlouvy ve speciálním programu může názorně ukázat čtyři varianty průběhu pojištění při různé výši zhodnocení. Kromě těchto vzorových výpočtů, kdy procentuální zhodnocení zadává poradce po diskuzi s klientem, budou automaticky vytvořeny další dvě varianty s lepším a horším zhodnocením, a vždy také varianta se zhodnocením nulovým. Maximální výše pro modulaci zhodnocení však činí 7 % s tím, že pro konzervativní investice se bude používat reálnější nižší procento. Všechny tyto výpočty klient uvidí i přehledně graficky znázorněny, aby je mohl snadno porovnat.

Zcela novým opatřením je zavedení standardizovaného ukazatele nákladovosti (SUN). Česká asociace pojišťoven stanovila jednotnou metodiku tak, aby měl klient informaci o klíčových nákladech investičního životního pojištění a mohl i tento parametr jednoduše srovnávat s nabídkami ostatních pojišťoven. Tento ukazatel se bude uvádět u investičního životního pojištění, které má také rizikovou složku. Z přehledného koláčového grafu může klient vyčíst nejen to, kolik zaplatí na poplatcích, ale také to, jaká část pojistného připadá na krytí rizik a jak velká suma z celkově zaplaceného pojistného se bude zhodnocovat v investiční složce.

Definované parametry dalších dvou standardů jako jsou informace uváděné ve výročních dopisech a obsah předsmluvních informací už AXA ve svých materiálech v podstatě splňovala ještě před jejich zavedením v rámci samoregulačních opatření ČAP. V těchto materiálech tak jen dolaďujeme drobnosti, aby byly pro klienta ještě přehlednější a srozumitelnější. Všechny předsmluvní informace může navíc klient najít volně ke stažení na webových stránkách AXA v dokumentech nazvaných Informace pro klienta.

Standard kvality

AXA v červnu minulého roku představila společně s Deloitte komplexní model, který by umožnil zlepšit kvalitu pojištění, tzv. standard kvality a nabídla jej do oborové diskuze na pojišťovacím trhu. Bez ohledu na probíhající diskuzi o tomto standardu na pojišťovacím trhu už AXA interně pracuje na plánu postupného zavádění tohoto standardu do svých procesů.

AXA

Zdroj: AXA

Facebook Twitter

Související články

09.02.2015Pojišťovnictví v roce 2015: AXA
29.01.2015AXA i tento rok podpoří bezpečnost dětí na cestách do školy
27.01.2015AXA partnerem projektu, který pomohl zachránit lidský život
20.01.2015AXA nastartovala rok 2015 novinkami v organizační struktuře a představenstvu
12.01.2015AXA se stala partnerem divize Google na projektu unikátní hry Ingress
11.12.2014AXA pomáhá obcím, které řeší problémy s překračováním povolené rychlosti
10.11.2014AXA: Více než polovinu smluv zpracováváme elektronicky

Komentáře

PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.