Pojišťovny » Asistenční služby Allianz řeší nejčastěji zabouchnuté dveře, vyhánějí ale i z domů krysy a potkany

Asistenční služby Allianz řeší nejčastěji zabouchnuté dveře, vyhánějí ale i z domů krysy a potkany

26.5.2015, Pojišťovny, Allianz

Asistenční služby Allianz řeší nejčastěji zabouchnuté dveře, vyhánějí ale i z domů krysy a potkany

Domácí asistence – pojem, který před deseti lety ještě nikdo neznal, natož pak službu, která se pod ním skrývala. Jako první ji na českém trhu ke svému majetkovému pojištění zavedla Allianz a v počátku jejího fungování evidovala asistenční služba 71 zásahů ročně.  V loňském roce jich bylo už skoro 50x více – 3417. Za celou dobu její existence pak vyjížděli pracovníci asistenční služby celkem k 10 681 případům. „Mezi řemeslníky, které klienti požadovali nejčastěji, patřili instalatéři, kteří opravovali zhruba třetinu veškerých škod. Jejich běžnými případy byly buď prasklé stoupačky, nebo jiné rozvody, ucpané odpady nebo nefunkční WC. Na druhé příčce se v počtu zásahů umístili zámečníci a na třetím opraváři elektrospotřebičů,“ vypočítává Martin Černík z Allianz Assistance. Na dalších příčkách pak byly služby topenářů a elektrikářů, naopak nejméně vytíženým řemeslníkem byl plynař, pokrývač a sklenář.

Zajímavostí je, že z elektrospotřebičů se nejčastěji lidem porouchaly pračky – 468x a myčky – 427x. Naopak kupodivu nejméně často se opravovaly chladničky – 176 případů a pouhých 17 mrazáků. Zabouchnuté dveře, nebo jakkoliv poškozené zámky, třeba i vteřinovým lepidlem, byly výsadou Pražanů – 2473 případů, což je zhruba polovina ze všech, byla právě jejich dílem. Naopak všechny další kraje si na vrub zámečníků připsaly maximálně 300 případů.  Ostatně ve většině zásahů, ať už se týkaly jakéhokoliv řemesla, suverénně vedlo hlavní město, pouze s jedinou výjimkou – deratizací. Tady Prahu totálně převálcovaly Karlovy Vary, kde bylo 117 deratizačních zásahů a spolu s kraji Ústeckým a Moravskoslezským tvořily plnou polovinu všech 490 deratizací v celé republice. Nejčastěji se lidé chtějí zbavit štěnic a nepříjemných hlodavců.

A jaké jsou průměrné náklady na zásahy jednotlivých profesí? Nejdražší jsou služby pokrývačů – v průměru vyjdou na 3254 Kč, průměrná cena ostatních prací se pohybuje kolem 2600 – 2900 Kč, naopak levnější bývají práce zámečníků, jejichž ceny jsou od 1700 do 2300 Kč podle náročnosti zásahu. Služby domácí asistence jsou zahrnuty do všech majetkových pojištění, ať už se týkají domácností, nebo nemovitostí. „Jejich rozsah si může pojištěný zvolit sám – na výběr má několik variant buď dva roční zásahy s limity 2000 Kč, nebo s limitem dvojnásobným a navíc s již zmíněnou deratizací, nebo prodlouženou záruku na elektrospotřebiče po dobu pěti let. Případy, kdy by vybrané limity nebyly dostačující, jsou pouze velmi výjimečné,“ dodává Monika Hotová, produktová specialistka pojištění majetku Allianz.

Jak se zpětně zjišťuje spokojenost zákazníků se službami, případně jak se řeší situace, pokud má klient s řemeslníkem nějaký problém? „Pravidelně měsíčně zjišťujeme spokojenost zákazníků se službami formou měření ukazatele NPS. Za rok 2014 dosáhl tento ukazatel hodnoty 74 %, takže 7 klientů z 10 by doporučilo naše ostatním. Evidovali jsme pouze 12 oprávněných reklamací a za stejné období asistenční služba obdržela 41 pochval,“ dodává Martin Černík.

Asistenční služby zvládnou i urgentní zásah. Na asistenční linku zavolala klientka s prosbou o pomoc, když jí hasiči rozřezali dveře, aby se k ní dostali poté, co doma zkolabovala. Pracovník asistenční linky obratem zajistil opravu a opětovné zprovoznění zdemolovaného zámku u dveří. Podobně jako paní z Prahy 5, které v brzkých ranních hodinách praskl bojler. Smluvní poskytovatel byl na místě do hodiny a oprava proběhla ještě před odchodem klientky do práce.

Klienti volali své SOS nejčastěji z Prahy- 3613x, ze Středočeského – 1408x
a z Moravskoslezského kraje – 1199x. V ostatních regionech republiky nepřekročil celkový počet zásahů tisícovku. Nejméně službu využili klienti z Vysočiny a Zlínského kraje. Je to zejména tím, že v těchto krajích si lidé zatím nejméně zvykli volat pomoc přes asistenční službu a zároveň mají jednoduchou cestu ke kamarádské řemeslné výpomoci.

„S bolestí zubu také vyhledáte raději lékaře, tak proč se v nepříjemných situacích v domácnosti nespolehnout na profesionálního odborníka, zvlášť když je na dosah jednoho zavolání. Asistenční linka domácí asistence je k dispozici 24 hodin 7dní v týdnu. Nikdo se tedy nemusí obávat, že na jeho problémy po páté hodině odpolední nebude mít řemeslník čas,“ uzavírá Martin Černík.

Zdroj: Allianz

Facebook Twitter

Související články

07.05.2015Nepozornost při parkování stojí téměř za polovinou nehod a toto číslo stále roste, zjistila Allianz
21.04.2015Může být povinné ručení levnější než dálniční známka nebo plná nádrž? V Allianz ano!
26.01.2011Asistenční služby Allianz pojišťovny využilo vloni přes 17 tisíc klientů

Komentáře

PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.