Pojišťovny » Allianz se musí změnit, říká CEO nadnárodní skupiny. Česko řídí přechod k digitalizaci

Allianz se musí změnit, říká CEO nadnárodní skupiny. Česko řídí přechod k digitalizaci

29.4.2016, Pojišťovny, Allianz

Allianz se musí změnit, říká CEO nadnárodní skupiny. Česko řídí přechod k digitalizaci

Loni touto dobou panovala v Allianz Group nervozita. Firma očekávala příchod nového šéfa. Revoluci, kterou Oliver Bäte přinesl, však předvídal málokdo. Koncem minulého roku představil předseda představenstva největší pojišťovny na světě program, který má Allianz pomoci zvládnout stoupající nároky klientů ve světle technologických změn.

Firma chce udávat směr. „Pokud se nezměníme, přijde někdo jiný a nabídne lepší řešení,“ říká Bäte v souvislosti s rychlými proměnami trhu, které přináší zpočátku nenápadné startupy.

Provést úspěšně výraznou změnu ve společnosti se 142 tisíci zaměstnanci ve více než 70 zemích chce jasný cíl. Ten je přitom podle Bäteho velice jednoduchý – spojuje vesměs všechny dravé firmy napříč kontinenty. „Nejdůležitějším úkolem, který nás čeká, je zvýšit spokojenost klientů,“ shrnuje Bäte do jedné věty komplexní program obnovy, který v Allianz odstartoval v listopadu loňského roku. Kromě zaměření na zákazníka obsahuje také nutnost stát se z podstaty digitální firmou, potřebu technické dokonalosti, aktivního vyhledávání růstových příležitostí a zavedení maximálně transparentní personální politiky.

Není pochyb o tom, že před námi je spousta práce. Nezahrnuje to pouze věci typu snižování počtu odeslaných dopisů a přechod k prostředkům digitální komunikace. Je to především o změně firemní kultury a otázce, jak jednáme s našimi klienty,“ nastiňuje Bäte šíři probíhajících změn. „Nejdůležitějšími prostředky jsou zjednodušení produktů a zrychlení procesů,“ uvádí. A právě to jsou oblasti, na které se Allianz pojišťovna pod vedením předsedy představenstva Jakuba Strnada zaměřuje již několik let. I to byl hlavní důvod, proč šéf české Allianz vloni řídil globální tým, který připravoval celosvětovou strategii Allianz v oblasti digitalizace.

Musíme radikálně zjednodušit pojistné produkty a poskytnout je lidem na internetu v takové podobě, aby jim byly naprosto srozumitelné, mohli pojištění uzavřít a ušetřilo jim to čas. Současně souhlasím s tím, že mnoho částí pojištění ještě bude dlouhou dobu lepší vysvětlovat osobně, ale naším úkolem je k tomu vytvořit správnou infrastrukturu,“ uvádí Jakub Strnad. Procesní změny, které provázejí zkvalitnění služeb pojišťovny, jsou pro zákazníky obvykle nepostřehnutelné. Vidět jsou až jejich dlouhodobé výsledky a právě těch Allianz pojišťovna v posledních několika letech představila celou řadu – a na další se chystá.

Mojí vizí je, aby už příští rok platilo, že pokud si klient začne skládat svůj produkt na internetu a v jakékoliv fázi najednou zjistí, že už by se o dalších detailech potřeboval poradit s odborníkem, tak dojde za naším poradcem, ten otevře obrazovku ve stejném místě, ve kterém klient skončil a plynule na něj naváže. Bez ohledu na to, jestli sedí u počítače, chytrého telefonu, nebo s poradcem Allianz, stále bude mít jasno,“ dodává Jakub Strnad.

I díky zefektivnění interních procesů mohla česká Allianz například již na podzim roku 2015 spustit unikátní projekt sjednocení pojistných podmínek všech klientů autopojištění na ty nejlepší a nejnovější, které lidem od té doby nabízí v rámci výročních dopisů. V červnu téhož roku zase začala prodávat inovovaný, srozumitelný produkt životního pojištění Rytmus risk, a již dříve představila autopojištění, který si každý poskládá sám sobě na míru. Pro klienty je dnes už samozřejmostí možnost elektronické komunikace, ale i správa smluv přes portál MojeAllianz, nebo také aplikace Hlášení nehody, která umožňuje řidičům po autohavárii okamžitě nahlásit škodní událost pojišťovně a plně nahrazuje tzv. papírový euroformulář.

Zdroj: Allianz

Facebook Twitter

Související články

08.04.2016Kde číhá nebezpečí? Allianz přináší seznam nových kritických míst českých silnic
31.03.2016Zapomněli jste natankovat? Nevadí. Od 1. dubna zavádí Allianz asistenční služby tolerantní k chybám
22.03.2016Blíží se úplněk, máme se bát? Loňská statistika Allianz přinesla překvapení
04.03.2016Těžký sníh trápí nejenom motoristy. Allianz už oznámili 760 škod za desítky milionů korun
10.02.2016Logika Loga českých pojišťoven: Allianz
09.02.2016Šéfem produktového managementu - život, zdraví, penze se v Allianz stal Petr Hájek
04.02.2016Šéfem Marketingu & CRM v Allianz se stal Michal Seifert
22.01.2016Ze živlů napáchaly loni nejvíce škod na majetku klientů Allianz vichřice
04.02.2016Allianz je celosvětově nejcennější pojišťovací značkou. Její hodnota přesahuje půl bilionu korun

Komentáře

adresář
PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.