Pojišťovny » Allianz patří mezi nejotevřenější nadnárodní firmy

Allianz patří mezi nejotevřenější nadnárodní firmy

11.11.2014, Pojišťovny, Allianz

Allianz patří mezi nejotevřenější nadnárodní firmy

Transparency International provedla výzkum mezi 124 největšími světovými korporacemi, v němž hodnotila transparentnost podnikání jednotlivých firem. Allianz se umístila mezi nejlepšími – obsadila 25. místo a byla v této pětadvacítce jedinou pojišťovnou, která „filtrem“ otevřenosti prošla. Za sebou přitom zanechala společnosti takových zvučných jmen, jakými jsou Hewlett-Packard, L’Oréal, Nestlé, Coca-cola, Toyota, nebo McDonald’s.

Unikátní výzkum se zabýval otevřeností informování o interních protikorupčních mechanismech, ochranou whistleblowerů a vnitřní strukturou korporací, včetně všech dceřiných společností ve světě. Dále zkoumal plnění daňových povinností a míru informování o ziscích v jednotlivých zemích. Ze sledování míry otevřenosti podnikání vyplynulo, že globální nadnárodní korporace uveřejňují velmi málo informací o operacích mimo své mateřské země nebo dokonce vůbec žádné. Allianz je jednou ze světlých výjimek.

„Velmi nás těší, že jsme mohli přispět ke zdravějšímu globálnímu ekonomickému rozvoji a snaze o omezení finanční kriminality a korupce,“ řekl ředitel úseku právního, compliance a vyšetřování Allianz pojišťovny Ludvík Bohman.

Jak je patrné z aktuálního žebříčku, došlo sice oproti minulým letům k mírnému zlepšení informovanosti, přesto je zřejmá řada nedostatků. Jako nejtransparentnější z tohoto výzkumu vyšla italská společnost Eni, následují Vodafone, Statoil, ArcelorMittal, Siemens, Volkswagen nebo TESCO. Nejhůře v hodnocení skončila Bank of China doprovázená Honda Motors, Sberbank, Amazon, či Google. Nejlépe v hodnocení dopadly společnosti se sídlem ve Velké Británii, nejhůře v Číně.

A jak to vypadá v České republice? Od začátku letošního roku se Transparency International ČR věnuje průzkumu lobbingu, stavu jeho regulace a transparentnosti. „Pokud chceme zdravější globální ekonomický rozvoj, předcházení gigantických korporátním skandálům a omezení finanční kriminality a korupce, musíme být schopni přimět firmy k otevřenosti a skládání účtů. Společnosti, které se tak chovat nebudou, se musí dostat pod tlak veřejnosti a spotřebitelů,“ uvádí David Ondráčka, ředitel TI ČR.

Komplexní zpráva s výsledky a metodikou výzkumu „Transparency in Corporate Reporting: Assessing the World’s Largest Companies“ je k dispozici na stránkách www.transparency.cz.

Allianz

Zdroj: Allianz

Facebook Twitter

Související články

05.11.2014Allianz pojišťovna spustila web s novými funkcemi
30.10.2014Podle Allianz zaujímá Česká republika 17. místo v silniční úmrtnosti v Evropě
23.10.2014Nové technologie přinášejí neobvyklé škody. Na vině bývá lidský faktor, někdy ale selže i technika
21.10.2014Allianz: nebezpečí nečíhá jen v komínech,riziko představují i sousedé a pěstírny konopí
20.10.2014Turisté mají smůlu, riziko eboly nelze pojistit
16.10.2014Allianz: Odhalené pojistné podvody jsou v objemu o padesát procent větší než vloni
09.10.2014Náš život stojí podle Allianz pětkrát víc, než před 20 lety!
07.10.2014Nové autopojištění Allianz nabízí nejvyšší limit plnění na trhu

Komentáře

PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.