Přihlášení






Registrace
Zapomenuté heslo
Partneři oPojištění.cz

 

AIG_2015

 

Kooperativa_2016

logo_PVZP

 

HDI_logo

hvp_jpg

Pojišťovací makléři » Síkora: Spotřebitele zahltí nadměrný rozsah povinných informací

Síkora: Spotřebitele zahltí nadměrný rozsah povinných informací

1.11.2012, Pojišťovací makléři, Dagmar Šístková

Síkora: Spotřebitele zahltí nadměrný rozsah povinných informací

Zákon č. 38/2004 Sb., o pojišťovacích zprostředkovatelích a samostatných likvidátorech pojistných událostí prošel minulý týden legislativní radou vlády. Česká asociace pojišťoven (ČAP) však má k jeho podobě vážné výhrady. Na včerejší konferenci pojišťovacích makléřů 2012 to konstatoval výkonný ředitel ČAP Tomáš Síkora.

„Potřebujeme změnu regulace, ale ne takovou, jakou obsahuje připravovaný zákon. Mnohdy je to špatně i po legislativní stránce. Výhrady k zákonu měla dokonce Česká národní banka,“ konstatoval Síkora a dodal, že návrh prošel legislativní radou vlády s tichým souhlasem ČNB. Zákon nyní postupuje do vlády a poté ho čeká poslanecká sněmovna.

„Dělat tak robustní zákon v současné době je nesmysl, protože by stačila jen technická novela,“ vyjádřil svůj názor Síkora.

 Demonopolizace úrazového pojištění

Z dalších legislativních změn, které se týkají pojišťovnictví, zmínil Síkora mimo jiné demonopolizaci úrazového pojištění zaměstnanců. Jak známo, v rámci tzv. státní zakázky poskytují firmám tyto služby pouze dvě pojišťovny: Česká pojišťovna a Kooperativa. To je v podstatě duopol.

Nový zákon by měl umožnit vstup do tohoto oboru i jiným pojišťovnám, podobně jako to bylo v případě povinného ručení. Vzniknou tak tzv. operátoři komerčního pojištění a pojišťovny přejdou ze současného systému průběžného financování na systém tvorby rezerv na budoucí závazky.

„Dalším krokem bude příprava zákona o pojistné odpovědnosti zaměstnavatele,“ vysvětlil Síkora.

 Pojištění cestovních kanceláří

Výkonný ředitel ČAP upozornil i na chystanou novelu zákona o podmínkách podnikání v cestovním ruchu. Podle něj jde o úpravu podmínek pro sjednávání pojištění cestovních kanceláří. „Konkrétně jde o stanovení limitu pojistného plnění a způsobu určení jeho výše,“ upřesnil. Zkušenosti s povinným pojištěním cestovních kanceláří potvrzují, že kanceláře uzavírají smlouvy na nízké částky, protože chtějí mít pojištění co nejlevnější. V případě ,že se pak dostanou do potíží, nestačí logicky pojistné plnění na uspokojení požadavků všech klientů.

Další komplikací pro pojišťovny je skutečnost, že není povinností cestovních kanceláří dát pojišťovnám nahlédnout do jejich účetních dokladů. Proto pojišťovny nemohou zajistit, aby cestovky byly pojištěny na takové částky, které by klienty stoprocentně odškodnily.

Negativní dopady regulace

Ukazuje se, že evropská regulace bude tvrdší a silnější.

„Vstup do Evropské unie nám přináší nejen výhody, ale i negativa. K tomu, abychom prostudovali všechny návrhy, pocházející z díly EU, jsme museli dokonce přijmout další dva nové pracovníky,“ uvedl Síkora: „Ti musí vytvářet protiargumenty a tak to funguje jako stálé perpetum mobile…“  

Mezi negativní dopady legislativy patří především to, že spotřebitelé budou zahlceni nadměrným rozsahem povinně poskytovaných informací. „A z toho máme velké obavy“, uzavřel ředitel ČAP.

Dagmar Šístková

Zdroj: Dagmar Šístková

Facebook Twitter


Komentáře

PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.