Přihlášení






Registrace
Zapomenuté heslo
Partneři oPojištění.cz

 

AIG_2015

 

Kooperativa_2016

logo_PVZP

 

HDI_logo

hvp_jpg

Pojišťovací makléři » Mráz: I pojišťovny by měly umět říci ne

Mráz: I pojišťovny by měly umět říci ne

20.3.2014, Pojišťovací makléři, Dagmar Šístková

Mráz: I pojišťovny by měly umět říci ne

Český pojistný trh ušel velký kus cesty a za své výsledky se nemusí stydět.

 „Oceňuji, že regulátor umožnil postupnými kroky adaptaci na tržní prostředí. Vedle České pojišťovny tak mohly vzniknout i jiné pojišťovny. Funkce makléře do té doby vůbec nebyla známa. První makléři vznikali z lidí, kteří odešli z pojišťoven. Všechno jsme se učili v zahraničí za vydatné pomoci zajišťoven,“ uvedl na jubilejní konferenci k 20. výročí založení Asociace českých pojišťovacích makléřů (AČPM) Vladimír Mráz, zakladatel pojišťovny Kooperativy a Osobnost pojistného trhu z roku 2007.

 

 

Vztah pojišťovna – makléř se musel postupně teprve vytvořit. „Domluvit jsme se museli i na provizích, aby bylo možné založit provizní systém. O provizích se však dodnes diskutuje,“ konstatoval Mráz.

„U Lloyd´s jsem pochopil, že i pojišťovna musí umět říci ne,“ vzpomínal zakladatel Kooperativy a dodal, že u nás se pojišťovny nenaučily říkat ne: „Přál bych si, aby se to naučily – tak, jak to umí každý underwriter u Lloyd´s.“Pojišťovny by také měly platit makléřům za dobrou práci víc než jen obvyklou provizi. Pokud dojde k dohodě o komplexním pojištění, měla by pojišťovna zaplatit makléři víc, dodal. Zmínil také možnost výplaty klouzavé provize. „Pokud by byly za lepší obchod vyšší provize, vrátil by se trh k normálu,“ shrnul s tím, že pojišťovny by stejně jako makléři měli mít stále na paměti, že pojištění slouží k úhradě nákladů pojistné události.

Ocenil také, že AČPM věnuje velkou pozornost vzdělávání. Pokud jde o regulaci Solvency 2, tu Vladimír Mráz považuje za velmi drahý experiment. Buď to vyjde, nebo ne. Obecně tato regulace nahrává velkým pojišťovnám.

 

Co na trhu chybí

„A co postrádám na trhu?“, položil Mráz sám sobě řečnickou otázku, na kterou si hned odpověděl: „Smyslem pojištění je pomoc s nahodilými riziky. Smyslem není zisk, i když to pojišťovny obrací. Ale to pak skončíme jako známí prodejci předraženého nádobí, kterým říkáme Šmejdi…“.

Současně s tím, jak bude postupovat kultivace pojistného trhu, tak porostou podle Mráze i náklady. A to se pojišťovnám nebude líbit. Všichni chtějí dosahovat zisku, a tak se závazky uměle podhodnocují. A nejen to. Smlouvy s vyšší technickou úrokovou mírou se předělávají na smlouvy s nižší technickou úrokovou mírou. „Ale to už jsme pak jako ti Šmejdi…“ uzavřel Mráz s tím, že i v pojistném byznysu lze respektovat pravidla a přesto se na něm dá vydělávat.

 

Spojí se AČPM s ČAMPM?

František Stach, doyen makléřské profese (i když se tomuto oslovení brání) a Osobnost pojistného trhu 2009 připomněl na jubilejní konferenci skutečnost, že z AČPM odešly makléřské společnosti Aon, MARSH a Willis. Tito makléři si založili 6. června 2011 Českou asociaci mezinárodních pojišťovacích makléřů (ČAMPM).

Podle Stacha byly hlavním důvodem spory, týkající se veřejných zakázek.

„Chtěl bych požádat vedení, aby začalo hledat cesty, jak by se mohli tito makléři vrátit zpět do lůna AČPM,“ konstatoval Stach. Předseda AČPM Ivan Špirakus si jeho prosbu vzal k srdci a veřejně mu před všemi účastníky konference slíbil pomoc a podporu.

Věřme, že se to podaří. Byl by to rozhodně záslužný počin.

Dagmar Šístková

 

Jubilejní konference AČPM

Zdroj: Dagmar Šístková

Facebook Twitter

Související články

21.03.2014Evropský pojistný trh pod tíhou narůstající a nikdy nekončící regulace
06.03.2014Voharčík: V České republice jsme k riziku shovívavější
11.02.2014Jubilejní konference pojišťovacích makléřů 2014
03.12.2013Ivan Špirakus zvolen novým předsedou AČPM
26.06.2013AČPM: Pojišťovací makléři loni zprostředkovali obchody za dvacet miliard
10.06.2013TOP 5 nejlepších: Základem jsou dlouhodobé vztahy s klienty i partnery
23.05.2013Pojišťovna roku 2012: Vítězi jsou Kooperativa, Pojišťovna ČS a ERV
23.05.2013INSIA vyhlášena TOP5 pojišťovacím makléřem roku 2012
07.05.2013Pojišťovna roku - hlasování prodlouženo do 10.5!
22.04.2013Hlasujte v anketě Pojišťovna roku !
12.10.2012AČPM: Konference pojišťovacích makléřů 2012

Komentáře

adresář
PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.