Přihlášení






Registrace
Zapomenuté heslo
Partneři oPojištění.cz

 

AIG_2015

 

Kooperativa_2016

logo_PVZP

 

HDI_logo

hvp_jpg

Pojišťovací makléři » Makléři v síti INSIA: Pomoc na cestě k úspěchu

Makléři v síti INSIA: Pomoc na cestě k úspěchu

16.7.2009, Pojišťovací makléři, Dagmar Šístková

Makléři v síti INSIA: Pomoc na cestě k úspěchu

V rozhovoru s Jakubem Šimonovským (foto u článku) a Alešem Suchým (na obrázku uvnitř článku) ze společnosti Insia Rakom s.r.o. dostávají naši čtenáři již podruhé výjimečnou možnost nahlédnout do „kuchyně“ makléřů, kteří se stali součástí INSIA, a.s. Není žádnou novinkou, že společnosti, sdružené v INSIA, mají možnost využívat technologii, zabezpečující komunikaci makléře s klientem či pojišťovnou, která současně slouží jako nástroj pro správu pojištění. Podrobnosti najdete na www.insia.com. Pojišťovací makléři INSIA zprostředkují ročně pojištění za 1,4 mld. korun a jsou tak nejrychleji rostoucími makléři na trhu.

Náš rozhovor je s těmi nejlepšími.

Insia Rakom s.r.o. (www.insiarakom.cz) získala 1. cenu za nejrychleji rostoucí společnost sítě INSIA (Fast Growing 2008), kromě toho 3.cenu za nejproduktivnější společnost sítě INSIA (INSIA TOP Broker 2008). Aleš Suchý z Insia Rakom obsadil 2. místo jako nejproduktivnější obchodník sítě INSIA ve firemním pojištění a 3.místo v soutěži o nejrychleji rostoucího obchodníka sítě INSIA.  

Ocenění dotyční převzali na výročním setkání členů sítě INSIA, které se v květnu konalo na Vysočině pod názvem INSIALAND 2009.

*Gratuluji. A teď se společně vraťme zpět do minulosti. Patříte mezi makléřské společnosti, které vstoupily do INSIA před rokem 2006. Takže předtím jste dělali makléře - když to řeknu ošklivě - na koleně? Dělali jste si všechno sami?

Jakub Šimonovský (Š):

Byli jsme samostatná makléřská společnost od roku 1995, stejně jako většina současných členů INSIA. V roce 2005 jsme vstoupili do společnosti INSIA, protože jsme si uvědomovali, že silná centrála nám může pomoci posunout se dál, zbavit se trápení s administrativními činnostmi, s kterými jsme se jako malá společnost potýkali. Chtěli jsme si uvolnit ruce pro budování nových obchodů a pro strategické plánování.

Aleš Suchý (S):

Souhlasím s Jakubem, naše očekávání se splnilo. Zpočátku jsme ale byli přece jen na pochybách a důkladně jsme zvažovali přínosy našeho vstupu do INSIA. Už v roce 2006 jsme je hodnotili velmi pozitivně. Výsledky v dalších obchodních letech náš názor podpořily.

Š: Já bych to doplnil. Do INSIA jsme vstupovali z poněkud prozaičtějšího důvodu. Neměli jsme do té doby vlastní informační systém, s nímž bychom mohli pracovat. V roce 2005 nebylo nic moc na výběr. A systém YETI, který používala INSIA, nás okamžitě oslovil. Byl to v té době jedinečný nástroj. A ještě stále je!

A to jsme v té době ještě nevěděli, co všechno se za ním skrývá… Jen jsme byli trošku na pochybách, zda pro nás nebude příliš svazující. To ostatní, co bylo spojené s naším vstupem do INSIA, se dalo unést. Mám na mysli převod kmene na INSIA a „bydlení“ pod střechou velké společnosti.

Ukázalo se, že jsme kromě toho získali i jakýsi bonus navíc v podobě perfektního informačního systému, a další věci, o kterých jsme vůbec netušili, že jsou s tím spojené.

*Můžete být konkrétní, pokud jde o další výhody?

Š: Poznali jsme generálního ředitele INSIA Ivana Špirakuse a pochopili jsme se, že je to člověk, který je stvořen pro tento byznys. Jsem přesvědčen, že se posouváme kupředu především jeho zásluhou. Je vidět, jak stále hledá cesty, jak vyjít partnerům vstříc.  Jak reaguje na jejich požadavky. Vidíme to třeba na vzniku strategického týmu, který již přináší své ovoce.

S: Zatím zaznívají jen slova chvály. Ale život není jen o chvále, život má i své stinné stránky. Jsme si vědomi toho, že franšíza, kterou makléřským firmám poskytuje INSIA, není vše, i přesto, že můžeme využívat informační systém YETI a další výhody v této branži. Od INSIA a.s. očekáváme další konkrétní systémové kroky, které nám umožní čelit masivní konkurenci, která na tomto trhu panuje.

*Měl váš vstup do INSIA vliv na rostoucí objem obchodu?

S: Domnívám se, že v rámci vstupu do INSIA jsme získali nadhled, jistotu, …

Š:…sebevědomí…

S: …ano, sebevědomí a další vlastnosti pro výkon makléřské činnosti. Cítíme, že jsme se posunuli od regionálního makléře na toho, který je v rámci České republiky „v první lize“.Jsme konkurenceschopní i proti velkým hráčům, jako jsou AON, Renomia, MARSH a další nadnárodní společnosti. Dokážeme jim být rovnocennými partnery. Máme smlouvy se všemi pojistiteli a chceme se profilovat jako plnohodnotný hráč, který dokáže být silným obchodním partnerem, jehož si pojišťovny váží. INSIA a.s. je v České republice unikátní spojení, proto musíme hledat i unikátní cesty řešení.

*Baví vás být makléřem?

S: Začnu já – jsem totiž starší. Jako makléř se živím 15 let a to už je relativně dlouhá zkušenost. Tím, jak se s Jakubem doplňujeme a odlišně profilujeme (jeden je zaměřen na vedení firmy a účetnictví a správu celé firmy, zatímco druhý dbá na zaměstnance a na vše, co souvisí s naší prací),  tak nás tato práce stále motivuje. I když to zní jako klišé, přicházíme do práce s radostí. Vyměnili jsme tým našich spolupracovníků a mne baví lidi motivovat, učit a zaškolovat a vidět konkrétní výsledky této práce.

Nejdu do práce jen vydělávat peníze, ale těším se tam, finance jsou až sekundární efekt.

Š: Já bych to řekl ještě jinak. V týmu je spousta administrativních sil, které vytvářejí back office, ale těžištěm našeho podnikání jsou obchodníci. A protože profese pojišťovacího makléře je velmi náročná, mám největší obavu z vyhoření obchodníků. Někdy mám obavy, zda toho Aleš po 15 letech už nebude mít plné zuby… Já jsem v oboru od roku 2004 a jsem rád, že jsem zapojen do projektů, které dosud nikdo ve firmě nevyzkoušel. To pro změnu zase baví mě. Začínal jsem jako makléř a občas jsem uvažoval, zda je právě tohle moje parketa. Jsem rád, že jsem mohl jít poněkud odlišnou cestou než Aleš a že se navzájem doplňujeme.

*Co vás dva vlastně svedlo dohromady?

S: Život je jen náhoda… a právě ta nás svedla dohromady. Jsme sice povahově různí, ale naším krédem je čestné podnikání, neděláme žádné podrazy … Přejeme si, abychom za sebou zanechali něco pozitivního.

Š: ...možná to opravdu vypadá jako náhoda, jak říká Aleš, když ale sleduji genezi naší společnosti, tak si myslím, že zakladatel naší společnosti jí vtiskl velmi jasnou myšlenku: neděláme jen pojištění, ale snažíme se klientům poskytovat komplexní služby, které jsou často pojištěním završeny... A tato myšlenka zcela evidentně byla vlastní Alešovi i mně, a tak si nás jednoduše přitáhla...

Ať nás svedlo dohromady cokoliv, nakonec nejvíce oceňuji, že přes náročnou povahu naší práce a rozdíly v našich osobnostech jsme jako tým (tedy nejen my dva) schopni táhnout za jeden provaz.

Děkuji vám oběma za rozhovor.

Dagmar Šístková

 

Zdroj: Dagmar Šístková

Facebook Twitter

Související články

12.06.2009INSIA nám pomohla dosáhnout na velké obchody

Komentáře

PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.