Přihlášení






Registrace
Zapomenuté heslo
Partneři oPojištění.cz

 

AIG_2015

 

Kooperativa_2016

logo_PVZP

 

HDI_logo

hvp_jpg

Pojišťovací makléři » Finanční zprostředkovatelé chtějí kultivovat trh pojišťovacích služeb

Finanční zprostředkovatelé chtějí kultivovat trh pojišťovacích služeb

9.6.2011, Pojišťovací makléři, CCB

Finanční zprostředkovatelé chtějí kultivovat trh pojišťovacích služeb

Asociace finančních zprostředkovatelů a finančních poradců České republiky (AFIZ), Unie společností finančního zprostředkování a poradenství (USF) a část pojišťoven poskytujících služby zejména v oblasti životního pojištění ve spolupráci s CCB – Czech Credit Bureau, a.s. chystají registr finančních zprostředkovatelů. Na projektu úzce spolupracuje i Asociace českých pojišťovacích makléřů (AČPM).


Nově vznikající registr má pomoci jednotlivým účastníkům trhu preventivně chránit sebe a zejména své klienty před různými neetickými, případně nezákonnými způsoby chování některých zprostředkovatelů působících na trhu v oblasti distribuce finančních služeb. Přestože jde v celkovém objemu poskytovaných služeb o relativně nízký počet těchto subjektů, způsobují svým chováním nejen značné finanční škody jednotlivým účastníkům trhu, ale zejména snižují kredit této odborné profese u veřejnosti a narušují důvěru mezi poskytovateli finančních služeb a klienty.


Představitelé zmíněných asociací, a zejména jejich jednotlivé členské společnosti, dlouhodobě pracují na zvyšování prestiže trhu finančního zprostředkování a zvýšení jeho kreditu u spotřebitelů. Dohoda na společném postupu při tvorbě zmíněného registru finančních zprostředkovatelů je tak jen dalším logickým krokem v této činnosti. Projekt registru s  názvem „ELIXIR“ má již v blízké budoucnosti pomoci jednotlivým uživatelům včas odhalit případné neseriózní chování obchodních partnerů v tomto segmentu a zabránit tak mnohdy nevratným ztrátám na důvěře klientů. Projekt je nyní v pokročilém stádiu přípravy, spuštění pilotní fáze je pak plánováno na druhou polovinu letošního roku.


Tento projekt je jasným důkazem, že trh je ochoten a schopen se dohodnout na účinné samoregulaci a není třeba vše diktovat zákonem, jak se o to bohužel nyní snaží bez předchozí diskuse s trhem Ministerstvo financí,“ komentuje projekt ELIXIR Marta Gellová, generální sekretář AFIZ.


Nově vznikající registr umožní efektivní a rychlou výměnu informací mezi zúčastněnými společnostmi, kterým poskytne snadné prověření historie činnosti jednotlivých zprostředkovatelů z hlediska kvality a místa jejich působení. Renomované společnosti sdružené ve výše uvedených asociacích vynakládají značné prostředky na dohled nad kvalitou služeb poskytovaných jejich zprostředkovatelskými sítěmi tak, aby nejen naplnily zákonný rámec této činnosti, ale i mnohdy výrazně přísnější etické kodexy jejich asociací. Přesto nedokážou dlouhodobě bez účinné spolupráce zabránit vzniku a zejména pak fluktuaci subjektů s negativním chováním po trhu.


Informace z ELIXIRu budou v první etapě dostupné jen pro jeho aktivní členy, s postupným rozvojem služeb nového registru však předpokládáme i spuštění jeho veřejné části, kde budou moci potenciální klienti získat základní informace o zprostředkovatelích zapojených do projektu. Klienti tak získají přehled o tom, kdo ze zprostředkovatelů nemá co skrývat a dal souhlas s tím, aby jeho činnost na trhu byla v registru monitorována, řekl Petr Kučera, výkonný ředitel společnosti CCB – Czech Credit Bureau.



Registr finančních zprostředkovatelů ELIXIR by tak měl primárně zlepšit informovanost pojišťoven a seriózních společností o historii a případných prohřešcích jednotlivých zprostředkovatelů, případně poradců, pokud poskytují širší portfolio služeb, ne jen pojištění, „v terénu“. Jeho přínosem tak v konečném důsledku bude zprůhlednění trhu i pro spotřebitele, protože zavedené a profesionální poradenské společnosti budou snáze schopny garantovat úroveň kvality činnosti svých spolupracovníků.


Projekt ELIXIR velmi vítáme, jedná se o další aktivitu směřující ke zpřehlednění trhu. Pozitivní efekt vyplývající ze sdílení informací by měl pocítit především koncový spotřebitel, což je z pohledu USF klíčové,“ řekl Ing. Igor Bielik, předseda představenstva USF.


Neseriózní „poradci“, resp. zprostředkovatelé, pak budou mít výrazně složitější situaci při uzavírání spolupráce s renomovanými společnostmi nebo přímo s pojišťovnami, případně dalšími poskytovateli finančních služeb, jako jsou banky, stavební spořitelny, penzijní fondy a další subjekty, kde dochází k distribuci finančních služeb prostřednictvím nepřímého prodeje. Přestože projekt ELIXIR vzniká primárně v sektoru pojištění, je jeho platforma připravena i na multisektorovou výměnu informací, zejména pak o výše uvedené segmenty trhu (bankovní produkty, stavební spoření, penzijní připojištění aj.).


Asociace českých pojišťovacích makléřů vítá každou aktivitu, která podpoří zvýšení kvality a profesionality zprostředkovatelů pojištění na českém trhu. Proto podporujeme i projekt ELIXIR, který by měl pomoci ke kultivaci našeho trhu,“ řekl Ivan Špirakus, místopředseda AČPM.

 

 

Zdroj: CCB

Facebook Twitter


Komentáře

PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.