Přihlášení






Registrace
Zapomenuté heslo
Partneři oPojištění.cz

 

AIG_2015

 

Kooperativa_2016

logo_PVZP

 

HDI_logo

hvp_jpg

Pojišťovací makléři » 7 právnických typů, jak se vyhnout promlčení pojistné události

7 právnických typů, jak se vyhnout promlčení pojistné události

16.11.2015, Pojišťovací makléři, JJMC, s.r.o.

7 právnických typů, jak se vyhnout promlčení pojistné události

Makléř samozřejmě není povinen ani oprávněn radit klientovi v právních záležitostech, od toho jsou jiní odborníci, ale je důležité o problematice vědět a vést klienta včas k potřebným krokům. Na co by se při škodné události nemělo zapomínat, aby nedošlo ke zbytečnému promlčení? Na to odpověděla konference společnosti JJMC, s.r.o.

 

1) Škodnou událost je potřeba ohlásit co nejdříve

Není důvod ke zdržování oznámení pojistné události, kvůli tomu, že nejsou například k dispozici veškeré podklady. Pojišťovna může začít šetřit pojistnou událost a uvést proces do pohybu. Dodatečné podklady lze dodávat průběžně.

2) U pojištění odpovědnosti je třeba oznamovat škodnou událost i tehdy, pokud pojištěný svou povinnost k náhradě neuznává

Pokud k tomu dojde, klient by stejně měl své pochybnosti a námitky zaznamenat do oznámení škodné události. Škodná událost zkrátka nastala a pojišťovna by o ní měla být informována. Je potřeba aby pojištěný postupoval v souladu s povinnostmi uloženými, jak občanským zákoníkem, tak pojistnými podmínkami. Pojistné podmínky totiž často ukládají celou řadu prevenčních povinností, kdy se očekává od pojištěného, že bude již předem postupovat tak, aby pojistná událost vůbec nenastala.

3) To je nutné neopomenout hlavně u firemní klientely

U firemních klientů je potřeba apelovat na to, aby se prevenční pojistné podmínky dostaly na ta správná místa, k těm lidem, kteří je mají zajistit. Pokud smlouva skončí ve finančním útvaru v deskách, tak k provedení povinností nedojde a firma se tak může dostat do zbytečných problémů

4) Postupovat v souladu s povinnostmi uloženými OZ a pojistnými podmínkami

Pojistným podmínkám je třeba věnovat pozornost vždy, když pojistná událost nastane a klient si musí vše ohlídat, protože není nic horšího, než když nesplněním nějaké povinnosti, kterou klient normálně splnit mohl, mu bylo kráceno pojistné plnění nebo dokonce odmítnuto.

Zdroj obrázku: plzen.cz

 

Pokračování tohoto článku naleznete ve VIP sekci, po přihlášení.

Zdroj: JJMC, s.r.o.

Facebook Twitter

Související články

22.09.2015Občanský zákoník vyvrací mýtus, že není možné změnit pojištění odpovědnosti
17.08.2015Rozšíří se pojištění odpovědnosti z provozu vozidla i mimo komunikace?

Komentáře

adresář
PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.