KDO JE KDO » Rozhovory » Rozhovor s Jaroslavem Besperátem o úspěších i výzvách ČPP

Rozhovor s Jaroslavem Besperátem o úspěších i výzvách ČPP

24.9.2015, Rozhovory, oPojištění.cz

Rozhovor s Jaroslavem Besperátem o úspěších i výzvách ČPP

Bude ČPP rušit pojištění cestovních kanceláří? A jakých novinek se od ní letos dočkáme? To nám pověděl generální ředitel České podnikatelské pojišťovny Jaroslav Besperát v následujícím rozhovoru.

 

Začněme něčím odlečeným. Pat a Mat, jsou hlavní hrdinové vaší letošní reklamní kampaně, jak vznikl tento nápad a jaké jsou doposud odezvy. Osvědčili se čeští kutilové?

Před lety jsem se rozhodl udělat výběrové řízení na novou agenturu, jedna z nich přišla s plánem využít pro komunikaci známých postaviček Pata a Mata. Řekl bych, že tento nápad odráží i to, že jsme pojišťovna, která má pojištění opravdu pro každého a pro jakoukoliv situaci. Postavičky Pata a Mata jsou z kreativního pohledu velmi tvárné a reklamní spot nabízí řadu komických situací. Byla to trefa do černého. Češi mají rádi humor, Pat s Matem fungují spolehlivě.

pat-a-mat

Letos ČPP slaví 20 let. Jak jste toto kulaté jubileum oslavili? 

Dvacet let je velká událost, připravili jsme několik akcí v průběhu celého roku. Slavili jsme na koncertu Michala Davida v pražské O2 aréně, kterého jsme byli hlavním partnerem. Speciální narozeninový dárek jsme připravili také pro naše klienty, kteří získali na jeden rok zdarma službu přímé likvidace pro případ nehody. Dárky nejen rozdáváme, ale také dostáváme. V našem jubilejním roce se nám daří nejen obchodně, ale sbíráme také řadu ocenění. V anketě Pojišťovna roku, kterou každoročně vyhlašuje Asociace českých pojišťovacích makléřů, jsme zvítězili v nejprestižnější kategorii Pojištění průmyslu a podnikatelů a vyhráli jsme také v kategorii Autopojištění. K tomu jsme přidali ještě dvě druhá místa v  Pojištění občanů a v Životním pojištění. Hezkým dárkem k výročí pojišťovny byla také ocenění získaná v soutěži Nejlepší pojišťovna 2015 vyhlašované Hospodářskými novinami. Rád bych využil této příležitosti a poděkoval všem zaměstnancům pojišťovny, našim věrným zákazníkům a partnerům, bez nichž by nebylo možné takového úspěchu dosáhnout.

V minulém roce rostla ČPP v neživotním pojištění na trojnásobek ve srovnání s trhem. Nasvědčují letošní čísla podobný úspěch? Jakým způsobem jste toho dosáhli?

Od svého založení prošla ČPP obrovským rozvojem. Naše výkonnost soustavně roste a od roku 2005 jsme pravidelně každý rok rostli v průměru o 5 procent. A to dokonce i v letech, kdy celý trh ztrácel. Patříme mezi nejúspěšnější pojišťovny v České republice. Statistiky ČAP dokládají, že jsme v loňském roce i letos rostli nejvíce z top desítky pojišťoven na tuzemském trhu. Naše produkty neustále inovujeme, rozšiřujeme poskytované služby a zároveň rozvíjíme intenzivní spolupráci s našimi partnery v oblasti prodeje pojištění. Celkové pololetní výsledky napovídají, že si růstový trend loňského roku udržíme. Naším cílem pro letošní rok je dosáhnout 4. místa v neživotním pojištění.

Během léta vyvstalo velké téma, které zažehla srážka pendolina a nákladního auta u Studénky a to limity v pojistném plnění. Jak tuto oblast vidíte do budoucna. Jsou podle Vás limity všeobecně dostatečné nebo se trh postupně vydá k jejich navyšování?

Podle našich statistik na 70 procent našich klientů si platí limit ve výši 50 milionů korun. Přinejmenším odborná veřejnost ví, že se limity vážou dílem na majetkové škody a v jejich součtu na všechny poškozené a dílem na tzv. újmy na zdraví, zde však na každého jednotlivého poškozeného. Studénka naznačila, že limitní problémy mohou nastat i z jedné pojistné události, jak na straně kumulace majetkových škod, tak i u újem na zdraví, postihne-li zranění či úmrtí větší počet osob. Zákonem daný limit tak zdaleka nemusí stačit a přitom za vyšší limit si ročně připlatíte v řádu stokorun. V každém případě vývoj v této oblasti sledujeme a v reakci na Studénku připravujeme nadstavbový produkt k povinnému ručení s dodatečným krytím.

Přichází konce prázdnin a s ním kampaně na autopojištění. Čeho se od ČPP můžeme letos dočkat? Jaká bude vaše strategie?

V povinném ručení jsme s více než milionem pojištěných aut trojkou na trhu. Za první pololetí jsme náš klientský kmen povinného ručení posílili o 33 tisíc vozidel, což je nejvíce ze všech pojišťoven na trhu. Naši strategii měnit nebudeme. Jsem přesvědčen, že naše klienty oslovujeme nejen kvalitním produktem, vysokou úrovní asistenčních služeb, ale také velice dobrým renomé v oblasti likvidací pojistných událostí. Řidiči, kteří si u nás pojistí své auto, získají řadu výhod. Prodej povinného ručení pravidelně podporujeme zajímavou akční nabídkou. Teď například až do konce října řidičům, kteří si u nás pojistí svůj vůz, poskytneme jednorázovou slevu z pojistného, která může dosáhnout až pět set korun. Pracujeme také na kampani pro novou motoristickou sezonu a zatím jen prozradím, že každého nového klienta odměníme dárkem.

ČPP se v loňském roce zaměřila i na růst v životním pojištění. Máte v plánu se tomuto produktu více věnovat i nadále? Případně ho podpořit nějakou inovací?

Za loňský rok ČPP rostla o téměř 15 procent v běžně placeném pojištění, což je nejlepší výsledek z top desítky na trhu. Stojíme o budování kvality. Náš úspěch jsme založili na spolupráci a budování dlouhodobých vztahů se spolehlivými partnery. Svou pozornost jsme zaměřili také kvalitu a rychlost v oblasti pojistného plnění. Konkurenční prostředí v našem oboru je tak silné, že často rozhodují maličkosti. To klade velké nároky na pravidelné inovace produktové nabídky. Každý rok provedeme minimálně čtyři až pět větších inovací u našich pojistných produktů.

Velkým tématem je i pojištění cestovních kanceláří. Poslanecká sněmovna minulý týden rozhodla, že pojišťovny budou hradit nároky klientů při úpadku cestovní kanceláře v plné výši. Zástupci pojišťoven argumentují, že pojišťovny už nebudou ochotny produkt nabízet. Jaký je postoj ČPP?

Novela zákona o cestovním ruchu přesouvá odpovědnost za sjednání dostatečného pojistného limitu na pojišťovny, což je ovšem jednoznačně odpovědností cestovních kanceláří. Přebíráním prakticky neohraničeného rizika může být ohrožena nejen solventnost pojišťovny, ale zároveň se vystavujeme riziku sankcí ze strany ČNB jako orgánu dohledu nad pojistným trhem. Pokud bude přijata novela zákona v předkládaném znění, naše pojišťovna bude muset postupně ukončit pojištění insolvence CK.

Téma inovací jsme již nakousli. Inovuje ČPP sama, nebo držíte krok s VIG a přebíráte nové směry od nich? Jaké technologie a trendy v inovacích sledujete?

Sledujeme aktuální trendy a přicházíme s novinkami, které odpovídají naší vizi komfortního a moderního sjednávání pojištění při zachování vysoké ochrany osobních údajů. Na podzim letošního roku plánujeme spuštění pilotního provozu digitálního vlastnoručního podpisu. Cílem je zefektivnění procesů, úspora nákladů a posílení kontrolních mechanismů, jak na straně pojišťovny, tak na straně klienta. Po úspěšném pilotním ověření bude nová technologie nabídnuta i externím zprostředkovatelům. Zavedení biometrického podpisu při sjednání pojistné smlouvy je řešeno jako společný projekt skupiny VIG ČR.

A naše tradiční otázka na závěr. Proti čemu všemu jste Vy osobně pojištěn?

Naposledy jsem vyplňoval formulář pojistné smlouvy, když jsem si potřeboval pojistit vlastní dům. Samozřejmě máme v rodině pojištěné auto. Povinné ručení by měl mít ostatně každý řidič. Ale co by mělo být vůbec nejdůležitější, je pojištění zdraví. Nemyslím jen sebe, ale i svých blízkých.

Děkuji za rozhovor i Váš čas.

Autor: Viktor Kořínek
Zdroj: oPojištění.cz

Facebook Twitter

Související články

03.06.2015ČPP má od 1. června responzivní design webu
22.05.2015Historický triumf ČPP v anketě Pojišťovna roku
20.05.2015ČPP připisuje klientům zhodnocení rezerv na smlouvách životního pojištění
16.04.2015Jak zvládli první kvartál detektivové z Kooperativy a ČPP?
25.02.2015ČPP vystavila daňová potvrzení k životnímu pojištění za rok 2014 na částku 680 milionů korun
24.02.2015Pojišťovnictví v roce 2015: ČPP
02.04.2015ČPP startuje jarní kampaň s nabídkou cestovního pojištění

Komentáře

adresář
PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.