KDO JE KDO » Rozhovory » Debata poolových generálů díl 2.

Debata poolových generálů díl 2.

25.4.2016, Rozhovory, oPojištění.cz

Debata poolových generálů díl 2.

Stornovost, provize, vývoj softwaru, ale i nestálá legislativa. To jsou jen některá témata, kterých se týkala debata brokerpoolových generálů Michala Knappa a Ivana Špirakuse. Ti se sešli u jednoho stolu, aby probrali klady i zápory svých strategií a vývoj byznysu v následujících letech.

Setkání proběhlo na „neutrálním“ území v coworkingovém centru Locus na pražských Vinohradech. Zasedací podkrovní místnost se chystala hostit debatu dvou velkých jmen v pojistném byznysu. Ivana Špirakuse, zakladatele a generálního ředitele makléřského broker poolu INSIA a Michala Knappa, nedávno zvoleného generálního ředitele broker poolu Broker Trust, s bohatou korporátní kariérou v několika pojišťovnách i multilevelové společnosti. Nyní Vám přinášíme druhý díl jejich debaty. První naleznete zde.

Rozdíly v provizních systémech jsou mezi vašimi pooly celkem výrazné. Zatímco INSIA vyplácí svým poradcům provize velmi transparentně, Broker Trust jde cestou rozdílových provizí. Oba systémy mají své klady a zápory. Jak jste zatím se svými strategiemi vyplácení spokojení?

Ivan Špirakus: My jsme spokojení a novinky neplánujeme. Otázka je, co zavede regulace ve smyslu storen a možných storen v pasti hypoték. Tam je to také téma. Souvisí to s garančními a kaučními systémy, které mají snižovat riziko nás jako firem a ve výsledku pomáhají obchodníkům upravovat jejich cash-flow v čase. Principiálně nám to funguje tak, jak to máme. Ale je pravda, že ne každému plná transparentnost vyhovuje.

Michal Knapp: Sice je pravda, že máme několik provizních pásem a smluvní partner dostane provizní pásmo podle obratu, který nám řekne, že bude dělat a po roce zrevidujeme odhad a skutečnost. To mi připadá naprosto transparentní. To mi nepřijde, jak jste uvedl, skryté.

Dále v rozhovoru najdete témata týkající se stornofondů, budoucnosti brokerpoolů a dozvíte se, proti čemu všemu jsou generálové pojištěni. Zbytek rozhovoru si můžete přečíst ve VIP sekci zde po přihlášení.

 

Debata04

Autor: Viktor Kořínek
Zdroj: oPojištění.cz

Facebook Twitter

Související články

18.04.2016Michal Knapp
02.10.2015Michal Knapp je novým generálním ředitelem Broker Trust
22.05.2015Ivan Špirakus: Vztah mezi pojišťovnou a makléřem je založen na vzájemné důvěře
09.12.2014Mikulášské rozjímání Ivana Špirakuse a Petra Stuchlíka
03.12.2013Ivan Špirakus zvolen novým předsedou AČPM
05.01.2012Ivan Špirakus
26.04.2011Špirakus: Nelehká pozice makléřů na českém trhu

Komentáře

PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.