Vývoj trhu, dohled » Vývoj trhu » PČS hlídá kvalitu a nekvalitním zprostředkovatelům uděluje červené karty [Aktualizováno]

PČS hlídá kvalitu a nekvalitním zprostředkovatelům uděluje červené karty [Aktualizováno]

13.4.2015, Vývoj trhu, Euro, investujeme.cz, PČS

PČS hlídá kvalitu a nekvalitním zprostředkovatelům uděluje červené karty [Aktualizováno]

Pojišťovna České spořitelny se rozhodla omezit spolupráci s nekvalitními zprostředkovateli.  V rozhovoru pro časopis Euro zveřejnil tuto informaci generální ředitel PČS Petr Zapletal. Podle jeho slov PČS omezila spolupráci s několika broker pooly i dalšími finančně poradenskými společnostmi a hodlá v přehodnocování spolupráce i nadále pokračovat.

PČS zavedla pro hodnocení kvality zprostředkovatelských společností a poradců systém hodnocení kvality a ten nyní využívá pro rozhodnutí, kdo dostane „červenou kartu“ a tedy stopku pro spolupráci. Samozřejmě, že podobné radikální rozhodnutí nepřicházejí ze dne na den. „Dáváme „žluté karty“ jako varování, a pokud nedojde ke zlepšení, následně udělíme „červenou kartu“. Už se tak i stalo a do budoucna chceme být výrazně razantnější,“ řekl Petr Zapletal generální ředitel PČS.

PČS si od tohoto kroku slibuje to samé co Allianz, zkvalitnění svých služeb a eliminování nepoctivých finančních poradců a firem. Nutí jí k tomu rostoucí tlak ze strany ČNB a zároveň, na dveře klepající, novela zákona 38.

 

Přepojišťování životních pojistek jako problém číslo jedna

 

„Musíme jednoznačně rozlišovat mezi dobrými a špatnými zprostředkovateli. Jde o to, změnit způsob jejich odměňování, což znamená dávat odměnu jen v tom případě, kdy je služba odvedena kvalitně,“ říká Petr Zapletal a dodává: „V této souvislosti mi přijde zajímavá myšlenka zavedení registru smluv, kde by bylo například dohledatelné, kdo a z jakého důvodu pojistku změnil. Pokud zjistíme zásadní a přetrvávající nedostatky, budeme muset spolupráci výrazně utlumit nebo ukončit.“

Otázkou tedy již ani není, zda budou další pojišťovny následovat tyto první dvě vlaštovky, ale spíše v jakém časovém horizontu.

Pojišťovna České spořitelny

Zdroj: Euro, investujeme.cz, PČS

Facebook Twitter

Související články

26.02.2015V rámci samoregulace chystá Allianz přísnější metr na broker pooly
31.03.2015Nový ředitel české ACE Group Erik Macalík „Převzal jsem perfektně šlapající stroj“
06.05.2013ČNB varuje: Firmy nabízející pojištění proti dopravním pokutám nemají licenci
21.10.2010ČNB: nemůžeme účinně vykonávat dohled, chybí nám sankce

Komentáře

PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.