Vývoj trhu, dohled » Dohled nad pojistným trhem » Vláda na včerejším jednání odmítla návrh ČNB na omezení provizí

Vláda na včerejším jednání odmítla návrh ČNB na omezení provizí

24.2.2015, Dohled nad pojistným trhem, oPojištění.cz

Vláda na včerejším jednání odmítla návrh ČNB na omezení provizí

Jak jsme vás již informovali, ČNB se pokusila, prosadit rozložení platby provizí za investiční životní pojištění ze dvou na pět let. Vláda však svým rozhodnutím rozložení provizí do novely zákona o pojišťovnictví nepustila.

Tato regulace měla mít za cíl omezení nekalých praktik na českém trhu a takzvaného přepojišťování. Kterým je poškozován nejen klient, ale i samotné pojišťovny. Návrh byl však smeten ze stolu, jelikož by podobný zásah vlády poškodil tržní principy a smluvní volnost.

„Zákon nemůže sloužit k omezování nabídky produktů na trhu, tím spíše těch, které podléhají regulaci podle práva EU,“ uvedl ministr financí, jako zdůvodnění rozhodnutí vlády.

Snaha ČNB prosadit tuto regulaci, je dlouhodobá. Již dříve se pokusila rozložení provizí regulovat svým úředním sdělením pro distribuční sítě. Ve sdělení nabádala, k rozkládání provizí u smluv s délkou trvání více než 5 let.

„Rozložení provize v čase představuje obezřetnostní mechanismus, jehož cílem je zmírnit riziko možných finančních ztrát pojišťoven plynoucích z pohledávek za pojišťovacími zprostředkovateli z tzv. storna provizí z předčasně ukončených smluv životního pojištění, u nichž na základě tržní praxe v současné době dochází k výplatě celé provize pojišťovny zprostředkovateli jednorázově zpravidla po uhrazení první platby předepsaného pojistného. Zvolený přístup dále odstraňuje praktické problémy s obtížnou vymahatelností již vyplacených provizí od pojišťovacích zprostředkovatelů v případech, kdy je navrácení provize pouze součástí smlouvy uzavřené mezi pojišťovnou a pojišťovacím zprostředkovatelem.“

Vláda tedy poslala novelu zákona o pojišťovnictví do Poslanecké sněmovny bez tohoto návrhu ČNB.

 

Zdroj: vláda.cz, investujeme.cz

Autor: Viktor Kořínek

Zdroj: oPojištění.cz

Facebook Twitter

Související články

24.02.2015Vliv legislativní regulace na pojištění záruky pro případ úpadku cestovní kanceláře
19.02.2015ČNB sestřeluje garanci výnosů o 6 desetin procenta
16.02.2015ČNB chce rozložit odměnu za zprostředkování ŽP do několika let

Komentáře

Je to problém více úrovní. (Milan Ž., 3.3.2015, 19:01)
Především klienti by si měli na zprostředkovatele či makléře stěžovat přímo u ČNB ne u pojišťoven. Následně po prošetření by ČNB měla udělovat vysoké pokuty a dále zakazovat činnost a byl by KLID. ČNB dnes jen především vybírá zvýšené poplatky za REGISTRACI zprostředkovatelů a dále je příliš nekontroluje.
omezení provizí (Ing. Ondrej Farkaš, 3.3.2015, 14:03)
Už to nemůžu snést, proč ČNB rozdává licence na počkání a teď si stěžuje. Nově vzniklé firmy musí rušit stávající pojištění, protože by si nevydělali a ČNB říká, že existují nekvalitní obchodníci. Proč nedají licenci jenom pojišťovnám a opravdu velkým makléřským firmám, které si to popřípadě můžou pohlídat.

PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.