Vývoj trhu, dohled » ČNB pokutuje makléřskou firmu Colosseum pokutou 3 miliony korun

ČNB pokutuje makléřskou firmu Colosseum pokutou 3 miliony korun

1.7.2015, Vývoj trhu, dohled, oPojištění.cz

ČNB pokutuje makléřskou firmu Colosseum pokutou 3 miliony korun

Podle rozhodnutí ČNB má makléřská společnost Colosseum zaplatit 3 miliony korun kvůli nadměrnému obchodování s aktivy klientů a za chybějící telefonické záznamy s klienty. Colloseum přitom patří v ČR k významným obchodníkům s cennými papíry, jež byla oceněna v mnoha anketách.

Národní banka při kontrole zjistila, že v mezidobí roků 2011 a 2012, chybí společnosti Colosseum telefonické záznamy, které zákon vyžaduje. Podle předsedy představenstva Štěpána Pírka byla chyba v archivaci telefonních nahrávek na straně poskytovatele služeb a po zjištění nefunkčnosti služby, společnost Colosseum ihned podnikla veškeré kroky k nápravě.

Dalším nálezem ČNB a argumentem k tak vysoké pokutě bylo zjištění nadměrného obchodování s aktivy klientů (churning), které je poškozuje. Tato metoda patří k zakázaným finanční praktikám. Ve svém rozhodnutí ČNB uvádí, že jeden ze zákazníků uhradil kvůli churningu provizi 751 tisíc korun. Poměr mezi náklady, které uhradil klient Colossea, a průměrnou čistou hodnotou jeho majetku, dosáhl v období od 18. května do konce roku 2012 hodnoty 112,72 procenta, což je v přepočtu 180,45 procent ročně. Centrální banka poukazuje i na dalších osm případů, kdy firma nadměrně obchodovala s aktivy klientů a podle jejího názoru je tak poškodila.

Společnost se chce proti pokutě ČNB odvolat a hodlá se bránit soudně. „Vysoké poměry Cost/Equity, které ČNB v rozhodnutí uvádí, jsou účelové a vznikly cíleným výběrem velmi úzkého vzorku zákazníků a dále velmi krátkého období obchodování v několika měsících v roce 2012 a následným přepočtením hodnot na roční vyjádření. Zcela shodnou problematikou se zabývaly i nezávislé soudy a po zohlednění všech faktů a několika znaleckých posudků na počátku roku 2015 pravomocně rozhodly zcela opačně než ČNB,“ konstatoval rovněž Pírko.

Zdroj: oPojištění.cz

Facebook Twitter

Související články

26.06.2015ČNB pokutuje investiční společnost BH Securities deseti miliony korun
19.06.2015Viceguvernér ČNB Mojmír Hampl vyjádřil podporu Šinclově pozměňovacímu návrhu.
15.05.2015ČNB vydává speciální edici pamětních mincí pro MS v hokeji 2015
24.02.2015Vláda na včerejším jednání odmítla návrh ČNB na omezení provizí
19.02.2015ČNB sestřeluje garanci výnosů o 6 desetin procenta
16.02.2015ČNB chce rozložit odměnu za zprostředkování ŽP do několika let
15.01.2015Novela zákona o daních z příjmů – do hry vstoupila ČNB
18.06.2014ČNB: Finanční sektor v ČR je stabilní, rizika zůstávají

Komentáře

PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.