Přihlášení






Registrace
Zapomenuté heslo
Partneři oPojištění.cz

 

AIG_2015

 

Kooperativa_2016

logo_PVZP

 

HDI_logo

hvp_jpg

Editorial » Vážení čtenáři, když...

Vážení čtenáři, když...

27.5.2008, Editorial, Dagmar Šístková

Vážení čtenáři, když...

Vážení čtenáři,

když jsem před mnoha lety začínala svoji novinářskou dráhu, ani ve snu by mě nenapadlo, že jednou vás budu oslovovat bez papíru a tištěných písmen, bez hluku rotaček a bez aut, která rozvážejí balíky novin či časopisů do stánků či na nádraží, aby putovaly složitě až k vašim rukám, které v nich budou nedočkavě listovat, abyste se dozvěděli to, na co každý den (týden, měsíc) čekáte.

Všechno je jinak. Mohu dokonce sedět večer doma, a když uvidím na obrazovce počítače něco zajímavého z druhé strany světa - a mohlo se to stát doslova před několika minutami! - prostě jen kliknu, ta zpráva se mi přesune kam potřebuji, a já ji mohu po úpravě okamžitě uložit na O POJIŠTĚNÍ.CZ.

Líbí se mi to. Je to obrovský pokrok, ale hlavně to je novinařina jak má být.

Jenže každý pokrok má svá omezení. Vzpomínám na svůj první magnetofon o velikosti dámské kabelky (nebo spíš středně velkého batohu) a srovnávám ho s tím, který mi právě začíná sloužit. Nový přístroj je miniaturní tak moc, že ho v kabelce stále hledám. Ve spojení s počítačem jde o dobrou dvojku, která je vždy připravena nahrávat. Hodiny a hodiny, pořád a pořád, spousty slov, vět, příběhů…. Jenže!! Na novém diktafonu nelze jednoduše "krokovat" zpátky, pokud chci okamžitě vrátit záznam jen o jednu větu či pár slov, zjišťuji, že to není možné. Tedy je, ale musím tomu mrňavému přístroji zcela přesně vysvětlit, kam až se má vrátit a odkud má běhat stále dokolečka.

A tak se znovu a znovu přesvědčuji, že všechno má své meze, svůj rub a líc.

Stejně tak náš život, stejně tak to, o čem píšeme a co vy čtete a čím se živíte. Pojištění kdysi začínalo tím, že stáda velbloudů bájných Féničanů byla ohrožena nečekanými písečnými bouřemi, přepadením či obyčejným zablouděním karavany. I kdosi moudrý vymyslel systém, který snížil ztráty zavedením jistoty, pojistku...

Jenže i když je člověk pojištěný, ztráty bolí. Když se dívám takřka v přímém přenosu, jak na druhé straně naší krásné planety lidé bojují se zemětřesením, které zabilo desetitisíce lidí, napadá mě, kolik z nich vůbec mohlo být pojištěno a zda vůbec mají systém nějaké jistoty zavedený. Ale co hůře, napadá mě, že ani sebelepší pojištění nemůže nahradit ztrátu celé rodiny a střechy nad hlavou malému dítěti, které jediné zachránili vojáci, když se doslova holýma rukama prohrabali betonovými troskami toho, co kdysi bývala mateřská škola...

Tož o tom je mé přemýšlení. Vše ostatní, co čtete na našem webu, jsou fakta, čísla, novinky, rozbory, trendy, prostě to, co potřebujete. Jen v editorialu vás mohu osobně oslovit, napsat vám, o čem přemýšlím.

Přeji vám vše nejlepší, ať už to je spojené s moderní technikou či s osudy lidí okolo vás.

Zdroj: Dagmar Šístková

Facebook Twitter


PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.