Přihlášení






Registrace
Zapomenuté heslo
Partneři oPojištění.cz

 

AIG_2015

 

Kooperativa_2016

logo_PVZP

 

HDI_logo

hvp_jpg

Editorial » Editorial: Quo vadis, makléři?

Editorial: Quo vadis, makléři?

24.11.2009, Editorial, Dagmar Šístková

Editorial: Quo vadis, makléři?

Vážené čtenářky a čtenáři!

Mnozí z nás si možná ani neuvědomují, jakou cestou prošel od roku 1989 pojistný trh. Pro pojišťovny byl zlomový teprve rok 2000, tehdy totiž skončil monopol České pojišťovny. Působení sílící konkurence se posléze projevilo ve všech oblastech – v nových produktech stejně jako ve službách.

Krátce po sametové revoluci pojistný trh zaznamenal ještě další významné změny: na svět „přišli“ makléři. V minulosti byl makléř považován za naprosto zavrženíhodnou osobu. Alespoň tak ho vidělo vedení většiny firem. Makléř byl pokládán za zbytečný mezičlánek, protože pojištění se přece dalo vyřídit přímo s pojišťovnou – bez „zbytečného“ mezičlánku.

Přesvědčit tehdy ještě napůl socialistické instituce o tom, že je to profese nutná, bylo možné v těchto dřevních dobách pouze kvalitou. Jednotliví makléři by něco takového jen těžko dokázali. Také proto vzniklo Sdružení pojišťovacích makléřů, což byl dnešní předchůdce Asociace českých pojišťovacích makléřů.

Ani Asociace by ale nedokázala výrazně zlepšit pohled na profesi makléře. Věci se daly do pohybu poté, co na nedotčený český trh vstoupila noha prvního zahraničního makléře. Nutno ovšem podotknout, že od prvního pohybu k porodu fungující profese přece jen nějaká ta doba uplynula.

Od prvních nesmělých začátků až k dnešku tato profese ušla dlouhou cestu a udělala obrovský krok kupředu. Makléři sami jsou přesvědčeni, že tento obor má velkou budoucnost. Pojišťovacího makléře má v současné době přes polovinu podniků, u velkých firem je to dokonce víc než tři čtvrtiny.

Dá se předpokládat, že tyto počty porostou. A nejen proto, že se příští rok budeme pomalu dostávat z ekonomické recese.

Čeští makléři dnes umí všechno, co jejich zahraniční kolegové. Možná i o něco víc, protože jsou tady doma. To je vždycky vidět na výsledku jejich práce.

A jsou to právě oni, kteří tvůrčím způsobem posunují pojišťovací trh kupředu. Jsou nezávislí a na základě poptávky po pojistné ochraně pomáhají pojišťovnám vytvářet nové produkty.

I proto tady budou (nejméně) dalších sto let.

Krásný podzim Vám přeje

Dagmar Šístková

 

 

 

 

Share/Bookmark

Zdroj: Dagmar Šístková

Facebook Twitter

Související články

25.06.2009Editorial: Jak vnímáte náš mladičký web oPojištění.cz
08.04.2009Editorial: Proč noviny publikují jen špatné zprávy
18.02.2009Zasněžený editorial: Vážené čtenářky a čtenáři!
19.12.2008Vánoční editorial: Vážení čtenáři!

Komentáře

adresář
PR články

V AXA nyní uzavřete pojištění občanské odpovědnosti výhodněji a dokonce on-line

Vytopený soused, odřené dveře vedlejšího bytu, ale i štěkající domácí mazlíček, který vyleká sousedku tak, že udělá krok do prázdna a zlomí si nohu. Zdá se vám to přitažené za vlasy? Naopak, takovéto situace jsou běžnou součástí sousedského soužití. Jejich řešení zase vizitkou dobrých sousedských vztahů. AXA v těchto dnech přináší novinky v oblasti pojištění občanské odpovědnosti.

Nejbezpečněji se loni jezdilo v Karlových Varech

Podle výsledků ČP Indexu bezpečnosti se v roce 2015 jezdilo nejbezpečněji v Karlových Varech. Ty se na prvním místě žebříčku usadily se značným náskokem. Naopak nejhůře si z krajských měst vedlo Brno. Mezi okresními městy je vítězů hned pět – Beroun, Klatovy, Rakovník, Rokycany a Tachov.

Klienti UNIQA beze škod v loňském roce dostanou opět bonus  na účet

Každý klient UNIQA pojišťovny registrovaný v exkluzivním věrnostním programu Q-Partner dostává za uplynulý kalendářní rok za své uhrazené pojistné vždy něco zpět – buď pojistné plnění jako náhradu nahlášené škody, anebo část ročního pojistného formou přímé výplaty na bankovní účet - tzv. bezeškodní bonus. Ten obdrží nyní v případě, že mu během roku 2015 žádná škoda nevznikla, jako poděkování UNIQA za jeho odpovědný přístup. Za loňský rok obdrží tento příjemný „pozdrav“ od UNIQA bezmála 4 500 klientů, mezi něž se rozdělí 4,523 milionu korun.